[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Monome

Monome

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Monome

Innlegg yhoyland » Tor Mar 19, 2009 8:56 pm

Noen som har sett noen av disse i Norge? Jeg har dritlyst på en.

http://monome.org/series/
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Lund » Søn Mar 22, 2009 12:46 pm

Hmm, den minnet veldig om denne : http://www.global.yamaha.com/design/tenori-on/[/img]
Lund
Tørr bak øra
 
Innlegg: 11
Registrert: Ons Okt 03, 2007 2:51 pm

Innlegg yhoyland » Søn Mar 22, 2009 2:17 pm

Yep men monome er feitere synes jeg, cleanere design og ikke de forbanna disco-effektene på kontrollflaten.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Re: Monome

Innlegg Blix » Søn Mar 22, 2009 6:27 pm

yhoyland skrev:Noen som har sett noen av disse i Norge? Jeg har dritlyst på en.

http://monome.org/series/


Jasså?

Enten må det være et eller annet som viser hva som er hva - for diskrete kontrollparametre - eller så burde det heller vært en flate.

Hva skulle du bruke den til?

Ville heller hatt en Lemur.

Men det beste er dedikerte kontrollere. De generelle blir det bare surr med.

Tenk om man kunne bygge opp kontrollflater modulært, med et chassis som man plasserte plater med knotter, spaker, brytere osv. av forskjellig design på i en enkel matrise. Noe lignende modulære analoge synther, men bare med kontrollfunksjon.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg yhoyland » Søn Mar 22, 2009 7:01 pm

Blix,

det er enkelt og greit en konfigurerbar midikontroller, dvs du kan sende hvilken som helst type midi informasjon (note on/off, cc# osv osv) med den. Kult for generative synther, step sequencere osv.. og fett "mystisk" design. Men du skal ha tunga rett i munnen for å holde styr på alt uten labling osv.

Men klart en Lemur er fett, hvem vil ikke ha en Lemur sier nå bare jeg... ;)

Jeg har ikke sans for idéen med dedikerte controllere, det hadde blitt like lite håndterbart som å dra på en modulærsynth live. En Lemur løser jo den problematikken, og sparer deg for MASSE plass og MASSE kroner (selv om den er dyr).
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Blix » Søn Mar 22, 2009 8:21 pm

yhoyland skrev:Jeg har ikke sans for idéen med dedikerte controllere, det hadde blitt like lite håndterbart som å dra på en modulærsynth live. En Lemur løser jo den problematikken, og sparer deg for MASSE plass og MASSE kroner (selv om den er dyr).


Jeg var ikke klar nok. Det jeg mente var flere små, modulære og dedikerte, men etter samme konsept som modulære analoge. Ikke én diger kladas.

Ville gjerne hatt små dedikerte kontrollbokser til elpiano, 2-3 til synther, 1 til EQ osv osv. Lettere i en livesituasjon.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest