[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Trøbbel med Superior Drummer 2.0. importert MIDI

Trøbbel med Superior Drummer 2.0. importert MIDI

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Trøbbel med Superior Drummer 2.0. importert MIDI

Innlegg Waldemariel » Lør Apr 25, 2009 11:52 pm

Heisann!

Har litt trøbbel med å bruke Superior Drummer 2.0. på ferdiglaget MIDI-importert trommepatterns. Det jeg gjør er følgende: Eksporterer trommene fra Guitar Pro 5 som MIDI og importerer dette inn i Pro Tools LE 8. Lager da ett Instrument Track, åpner SD 2.0., og router MIDI-sporet til SD 2.0. sitt instrument track. Dette funker ihvertfall på diverse andre trommesoftwaremoduler, som f.eks Xpand2!.

Uansett hva jeg gjør etter dette så får jeg ikke det til å fungere. Både Pro Tools LE 8 og Superior Drummer 2.0. er legalt kjøpt og authorized. Har prøvd å gjort om på Generall MIDI, altså Bass Drum -> 36 etc. uten å lykkest. Har også testa "Learn" funksjonen men det vil ikke lære.

Noen som kan veilede meg her?

På forhånd takk!
- Mvh
Waldemariel
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Lør Apr 25, 2009 11:44 pm

Innlegg H-Musikk » Søn Apr 26, 2009 11:01 am

Hei, kan kanskje være for at SD ikke bruker standard midi oppsett, men bruker "hele brettet" for å styre lydene. Så poenget mitt er at hvis du har laget en midifil med standard oppsett så trigger ikke de notene de rette trommene...hvis du forstår hva jeg mener?

For min del (som bruker SONAR) kan jeg laste ned en egen GM Midi CAL (et lite script) som omgjør standard midi filer til SD filer...
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Waldemariel » Søn Apr 26, 2009 11:28 am

Takk for svar!

Tror jeg skjønner hva du mener, ja. Det er godt mulig at det er der problemet ligger. Eg prøvde å sjekke ut dette ved å gå til Edit Window og lage en midi-note og drage den opp gjennom "tangentene"/trommepatchen, men fikk ingen respons. Og ifølge SD så ligger f.eks Kick på 35, noe som også samsvarer med Guitar Pro's General MIDI oppsett.

Vet du om noen annen måte å sjekke ut dette på? Må da være flere med Superior Drummer her? :)
Waldemariel
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Lør Apr 25, 2009 11:44 pm

Innlegg Trallala » Søn Apr 26, 2009 10:37 pm

Prøvd her http://www.toontrack.com/forum/ :?:

Det går sikker kjappare.
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy

Innlegg Waldemariel » Man Apr 27, 2009 1:17 pm

Trallala skrev:Prøvd her http://www.toontrack.com/forum/ :?:

Det går sikker kjappare.


Takk! Rart jeg ikke gikk dit med en gang. Løste problemet ved å laste ned oppdatering 2.1.
Waldemariel
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Lør Apr 25, 2009 11:44 pm

Innlegg H-Musikk » Man Apr 27, 2009 1:19 pm

Waldemariel skrev:Takk! Rart jeg ikke gikk dit med en gang. Løste problemet ved å laste ned oppdatering 2.1.

Har du ikke registret deg hos Toontrack slik at du får mail når nye oppdateringer kommer? Det anbefales :-)
PS! god at det ble "happy ending" da...
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron