[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - SM Pro Audio V-machine/samples

SM Pro Audio V-machine/samples

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

SM Pro Audio V-machine/samples

Innlegg Ansten Josefsen » Fre Mai 08, 2009 11:21 pm

Jeg driver med en del lydopptak og er 63 år gammel, ikke spesiellt datakyndig, men har Yamaha harddiscopptager. clavia stagepiano, Roland TD10 digitaltrommer. Jeg har skrekk for tunge opptagsprogrammer da jeg vel føler at jeg har kortere tid igjen på jorden enn det tar meg å lese en 1500 siders brukermanual. Jeg har til låns en SM Pro Audio V-machine som kan spille av VST-lyder. Mitt spørsmål er om dette er en akseptabel løsning. Om så er, kan den kobles mot en harddisc, eller må den tilkobles PC. De mest aktuelle lydene for mitt vedkommende ville våre fioliner/bratsj/cello/kontrabass/stryk, treblåsere, messingblåsere, diverse trommelyder og f.eks. el.basser. Hvilke produkter har de absolutt best lydende samlingene. Veldig takknemlig for kvalifisert rettleiing som de sier vestpå. Alle tips mottas med usigelig takk.
Ansten
ansten
Ansten Josefsen
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Tor Mai 07, 2009 9:01 pm
Bosted: Spydeberg

Re: SM Pro Audio V-machine/samples

Innlegg Blix » Søn Mai 10, 2009 10:35 pm

Ansten Josefsen skrev:Jeg driver med en del lydopptak og er 63 år gammel, ikke spesiellt datakyndig, men har Yamaha harddiscopptager. clavia stagepiano, Roland TD10 digitaltrommer. Jeg har skrekk for tunge opptagsprogrammer da jeg vel føler at jeg har kortere tid igjen på jorden enn det tar meg å lese en 1500 siders brukermanual. Jeg har til låns en SM Pro Audio V-machine som kan spille av VST-lyder. Mitt spørsmål er om dette er en akseptabel løsning. Om så er, kan den kobles mot en harddisc, eller må den tilkobles PC. De mest aktuelle lydene for mitt vedkommende ville våre fioliner/bratsj/cello/kontrabass/stryk, treblåsere, messingblåsere, diverse trommelyder og f.eks. el.basser. Hvilke produkter har de absolutt best lydende samlingene. Veldig takknemlig for kvalifisert rettleiing som de sier vestpå. Alle tips mottas med usigelig takk.
Ansten


V-Machine har potensiale som konsept, men denne første utgaven har alt for mange begrensninger i maskinvaren (kapasitet) og ikke minst i brukervennlighet.

For å ha glede av denne boksen i dag må du være langt over middels datakyndig, standhaftig og elske utfordringer!

Men gi produsenten et par runder til, med kraftigere maskinvare (allerede lansert i rackutgave) og programvare som gjør *hele* jobben (ikke bare 80% og resten må du fikle til selv) - da kan det bli stas!

Kjøp deg heller en lydmodul/leyboard med lyder du liker. Ellers er det ikke noen vei utenom programvare og virtuelle instrumenter.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron