[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Bruk av Dimension LE i Sonar 7

Bruk av Dimension LE i Sonar 7

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Bruk av Dimension LE i Sonar 7

Innlegg Henki M » Tir Jun 09, 2009 10:51 pm

Jeg er begeistrert for mange av lydene i Dimension synthen som følger med i Sonar 7 Producer Edition, og spesiellt lyder fra Garritan Pocket Orch. som følger med denne. Men iallefall noen av lydene, f.eks Oboe, har et irriterende trekk ved seg. Når du slipper opp en tangent dør lyden sånn etter av/på prinsippet. Det er ingen naturlig sustain.

Jeg har til sammenligning et Yamaha PSR 9000 Keyboard, og der er det sånn at hvis du holder nede sustain pedalen så ebber lyden ut naturlig - har du denne oppe når du slipper tangenten så er det mer likt som i Dimension uten Sustain Pedal. Men holder du sustain pedalen inne i Dimension så klinger lyden UTEN å ebbe ut.

Så når jeg bruker denne lyden til fills, så må jeg drive å tegne kurver for hånd for å få lyden til å ebbe ut naturlig og det blir ikke så naturlig som en naturlig sustain uten at du legger mye arbeid i det...

Noen som vet en smart løsning på dette ? Kan det "slås på" en naturlig sustain i Dimension ? Kanskje dette er annerledes i fullversjonen av Dimension ?
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland

Innlegg Fredster » Tir Nov 03, 2009 11:50 am

Ser jo at denne tråden er "lovlig" gammel...

Men, har du forsøkt å spille inn midisporet utenom Dimension med sustain pedalen? For så og trekke midi sporet inn i dimension etterpå?
Da skal det i alle fall fungere :)
________________________________

http://www.signesvei.no/funstudio

Musikere pensjonerer seg ikke, de slutter når det ikke er mer musikk igjen i dem.
Louis Armstrong

Fredster :)
Brukerens avatar
Fredster
Aktiv
 
Innlegg: 177
Registrert: Fre Nov 07, 2008 12:43 pm
Bosted: Sandefjord


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron