[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvilket Musikk program skal jeg velge

Hvilket Musikk program skal jeg velge

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Hvilket Musikk program skal jeg velge

Innlegg kwillu » Lør Okt 24, 2009 5:39 pm

Hei er ny når det gjelder å lage musikk med pc og musikkprogram.
Ser at Cakewalk har mange programmer å velge mellom ,vet ikke hvilket jeg skal velge,
samme Cubase har mye å velge mellom .
ER det noen som kan fortelle meg esakt hvilket program jeg bør velg.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg H-Musikk » Lør Okt 24, 2009 6:34 pm

Er vel ikke så lett for andre og fortelle deg hvilket program du trenger, spørs vel helt hva du har tenkt å få ut av det :)

For Cakewalk sin del som jeg kjenner best finner du en tabell litt nede på denne siden som forteller litt hva du får i de forskjellige utgavene av programmene: http://www.cakewalk.com/Products/HomeSt ... arison.asp

Ser Steinberg har det samme f.eks. her: http://www.steinberg.net/en/products/mu ... tures.html
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Dozerbabar » Lør Okt 24, 2009 8:27 pm

Jeg har vært en Protools-bruker hele livet og anbefaler det. Det er også mer eller mindre bransjestandard i de større studioene, uten at programmet trenger å være noe bedre enn andre av den grunn :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg kwillu » Lør Okt 24, 2009 10:16 pm

Ok skal se om jeg finner noen demoer å teste. Går det ann å lage egne sampler som jeg kan styre med midi keyboard.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg osvald911 » Lør Okt 24, 2009 10:49 pm

Mener du kan det i de aller mest kjente DAW's på markedet.

Men husk, skal du ha Pro Tools må du også ha et lydkort som er Digidesign sitt og eller et M-audio lydkort.

Vil sterkt anbefale Pro Tools.
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm

Innlegg Bråtnes » Søn Okt 25, 2009 6:49 pm

Så vidt jeg kan skjønne på innleggene dine så er du ute etter å lage musikk stort sett utifra et midi-brett. Da bør du absolutt sjekke ut Propellerheads Reason. Det inneholder masse forskjellige "instrumenter" og effekter og er rack-basert og du kan lage ferdige låter helt uten at du trenger noe tilleggsprogam. Kanskje en litt enklere innfallsvinkel enn et DAW program ala Sonar, Cubase, ProTools e.l som kanskje blir litt mer innviklet hvis du skal lage alle sporene med det ene midibrettet. Sjekk ut demo her
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg kwillu » Man Okt 26, 2009 1:02 am

Bråtnes skrev:Så vidt jeg kan skjønne på innleggene dine så er du ute etter å lage musikk stort sett utifra et midi-brett. Da bør du absolutt sjekke ut Propellerheads Reason. Det inneholder masse forskjellige "instrumenter" og effekter og er rack-basert og du kan lage ferdige låter helt uten at du trenger noe tilleggsprogam. Kanskje en litt enklere innfallsvinkel enn et DAW program ala Sonar, Cubase, ProTools e.l som kanskje blir litt mer innviklet hvis du skal lage alle sporene med det ene midibrettet. Sjekk ut demo her


Takk skal sjekke det ut. Har et korg tr61, er masse fete lyder der men oppdaget at å bruke pc og midi gir uendelig med muligheter.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg FinnArild » Man Okt 26, 2009 2:31 am

Synes du skal bruke Cubase, jeg. Hvorfor? Jo, fordi jeg er en sær Cubase bruker som synes alle skal bruke det jeg bruker :) ...

Dessuten vet jeg ikke en skit om andre systemer, så det er det eneste jeg kan anbefale. :) ....
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Innlegg kwillu » Man Okt 26, 2009 2:37 am

FinnArild skrev:Synes du skal bruke Cubase, jeg. Hvorfor? Jo, fordi jeg er en sær Cubase bruker som synes alle skal bruke det jeg bruker :) ...

Dessuten vet jeg ikke en skit om andre systemer, så det er det eneste jeg kan anbefale. :) ....


Ja har ingen tvil at cubase er et bra program, skal sjekke ut alle anbefalinger.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg kwillu » Tir Okt 27, 2009 12:47 am

Tester nu cobase 5, men har et problem og det er at opptaket ikke stemmer med det jeg spilte. Det jeg gjør er å starte opptaket med step klokka, og når jeg skal høre på det jeg har spilt in er opptaket i utakt med step klokka, virker som om opptaket er litt på etterskud.
Er det noen som har en anelse hva som er feil.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg kwillu » Tir Okt 27, 2009 8:28 pm

Har nu plages i over ti timer med at cubase ikke vil gjengi presis det jeg spiller. Har prøvd Propellerheads som gjengir presis det jeg spiller. Er det noen som vet om det kan være kjente bugs i cubase som gjør at den ikkke gjengir rett det jeg spiller.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg Bråtnes » Tir Okt 27, 2009 8:48 pm

Høres ut som latency problemer dette her. Er ikke sikker på hvor i cubase du har instillingene, men let etter buffersize og latency i manualen. Eller så har jo disse problemene stort sett rot i driverene. Men siden det fungere bra i Reason så er vel de kanskje i orden. Men oppdaterte ASIO drivere og riktig instilling av buffersize er også verdt å ta en kikk på.
Veldig generelt svar det her, er sikkert mange her inne som har peiling på cubase og kan gi deg konkrete svar, men det er ihvertfall noe å begynne med...

Slo meg nå at du kanskje tar opp "ren lyd" fra brettet ditt i cubase og midi i reason? Stemmer det? Da er det ihvertfall i ASIO driverene du skal begynne.
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg kwillu » Tir Okt 27, 2009 11:51 pm

Bråtnes skrev:Høres ut som latency problemer dette her. Er ikke sikker på hvor i cubase du har instillingene, men let etter buffersize og latency i manualen. Eller så har jo disse problemene stort sett rot i driverene. Men siden det fungere bra i Reason så er vel de kanskje i orden. Men oppdaterte ASIO drivere og riktig instilling av buffersize er også verdt å ta en kikk på.
Veldig generelt svar det her, er sikkert mange her inne som har peiling på cubase og kan gi deg konkrete svar, men det er ihvertfall noe å begynne med...

Slo meg nå at du kanskje tar opp "ren lyd" fra brettet ditt i cubase og midi i reason? Stemmer det? Da er det ihvertfall i ASIO driverene du skal begynne.

Har Asio driverne instalert og gir ingen forsinkelese når jeg spiller live men går kun i utakt når jeg skal høre på det jeg har tatt opp. Vet ikke om
buffersize innstilingene kan rette det problemet.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg kwillu » Ons Okt 28, 2009 1:27 am

Fikk det til å virke. Instalerte cubase på nyttm vet ikke hva som var feilen.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg Bråtnes » Ons Okt 28, 2009 10:35 am

Sånn er det bare noen ganger. Bare å innfinne seg med. Er ikke alt en skal skjønne i den digitale verden... hehe. Men bra du fikk det til ihvertfall :D
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Neste

Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest