[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvilket Musikk program skal jeg velge

Hvilket Musikk program skal jeg velge

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Mange versjoner av de forskjellige programmene

Innlegg Henki M » Lør Nov 07, 2009 3:55 pm

Ser ut som du har fått mange gode råd allerede her, men en ting som ikke er nevnt er det at det fort blir viktig hvilken versjon du velger av de forskjellige programmene.

Da jeg valgte DAW selv hadde jeg noe allerede noe som het Steinberg Music Station - en slags forgjenger til Cubase. Dermed var det et fortrinn for Cubase at jeg allerede kjente til grensesnittet deres best. Jeg bestemte meg allikevel for Cakewalk. Hvorfor ? Jo - fordi at selv om de store versjonene av de forskjellige merkene var nokså like så var de billige startversjonene svært forskjellige. Jeg hadde ikke råd til de store versjonene og kjøpte derfor Home Studio fra Cakewalk. Grunnen var rett og slett at dette innehold MYE mer av funksjonene fra de store systemene en for eksempel Cubase sin billigversjon gjorde.

Idag har jeg den største versjonen av Sonar og jeg har inntrykk av at Sonar, Cubase og Logic har mye av samme funksjonalitet. Pro Tools har nok den fordelen at det er en slags markedstandard, men det tar de seg også betalt for. Så det virker for meg som om du må betale en del ekstra for dette hos dem i forhold til hva slags funksjonalitet du får.

Hvis du mest skal snekre looper m.m. sammen så er det nok andre programmer som gjør seg best som andre har svart til deg. Disse kjenner jeg lite til med unntak av Fruity Loops som er et utrolig artig system. Kjøper du en stor versjon av dette følger det også med utrolig gode lyder. Du kan laste ned en veldig bra fungerende demoversjon av dette hos http://flstudio.image-line.com/ .
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland

Re: Mange versjoner av de forskjellige programmene

Innlegg kwillu » Man Nov 09, 2009 2:45 am

Henki M skrev:Ser ut som du har fått mange gode råd allerede her, men en ting som ikke er nevnt er det at det fort blir viktig hvilken versjon du velger av de forskjellige programmene.

Da jeg valgte DAW selv hadde jeg noe allerede noe som het Steinberg Music Station - en slags forgjenger til Cubase. Dermed var det et fortrinn for Cubase at jeg allerede kjente til grensesnittet deres best. Jeg bestemte meg allikevel for Cakewalk. Hvorfor ? Jo - fordi at selv om de store versjonene av de forskjellige merkene var nokså like så var de billige startversjonene svært forskjellige. Jeg hadde ikke råd til de store versjonene og kjøpte derfor Home Studio fra Cakewalk. Grunnen var rett og slett at dette innehold MYE mer av funksjonene fra de store systemene en for eksempel Cubase sin billigversjon gjorde.

Idag har jeg den største versjonen av Sonar og jeg har inntrykk av at Sonar, Cubase og Logic har mye av samme funksjonalitet. Pro Tools har nok den fordelen at det er en slags markedstandard, men det tar de seg også betalt for. Så det virker for meg som om du må betale en del ekstra for dette hos dem i forhold til hva slags funksjonalitet du får.

Hvis du mest skal snekre looper m.m. sammen så er det nok andre programmer som gjør seg best som andre har svart til deg. Disse kjenner jeg lite til med unntak av Fruity Loops som er et utrolig artig system. Kjøper du en stor versjon av dette følger det også med utrolig gode lyder. Du kan laste ned en veldig bra fungerende demoversjon av dette hos http://flstudio.image-line.com/ .


Har skaffet meg cubase 5. Syns den var noe enklere i bruk. Men etter hvert man lærer seg programmet så blir det letter å å fårstå de andre programmene også. Tenkte å kjøpe meg vst instrumenter til cubase. Er det noen annbefalinger hvilken instrument pakke jeg bør kjøpe.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg Bråtnes » Man Nov 09, 2009 11:12 am

Da må du nok speisifisere litt mer hva du er ute etter. Er det "naturtro instrumenter" eller er det synther og "hip-hop trommer" du er ute etter? Prisklasse variere jo alt fra gratis til laangt opp på 4 siffrede summer.
Its a jungle out there 8)
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg kwillu » Tir Nov 10, 2009 2:01 am

Bråtnes skrev:Da må du nok speisifisere litt mer hva du er ute etter. Er det "naturtro instrumenter" eller er det synther og "hip-hop trommer" du er ute etter? Prisklasse variere jo alt fra gratis til laangt opp på 4 siffrede summer.
Its a jungle out there 8)

ER ute etter naturtro instrumenter og saftige synth lyder som jean michel jarre bruker. ER cubase egnet heller bør jeg velge noe annet.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg bjornsjoflot » Tir Nov 10, 2009 10:38 am

FinnArild skrev:Synes du skal bruke Cubase, jeg. Hvorfor? Jo, fordi jeg er en sær Cubase bruker som synes alle skal bruke det jeg bruker :) ...


Hehe... Det skal du få meg til å tro.

Jeg vil også anbefale Cubase, ikke fordi jeg er så sær men fordi jeg har brukt det i alle år og for gjort alt jeg trenger med det.
bjornsjoflot
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Tor Feb 07, 2008 12:34 pm
Bosted: Molde

Innlegg H-Musikk » Tir Nov 10, 2009 10:41 am

kwillu skrev: ER ute etter naturtro instrumenter og saftige synth lyder som jean michel jarre bruker. ER cubase egnet heller bør jeg velge noe annet.

Siden du nå har gått til innkjøp av Cubase vil det jo være "waste of money" og kjøpe enda et program. Det er ikke en ting du ikke kan gjøre i Cubase som du kan gjøre i andre programmer....
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Bråtnes » Tir Nov 10, 2009 2:56 pm

Eneste jeg tenker på som jeg også nevnte i starten av tråden, er at hvis du skal KUN bruke midi så syns jeg at Reason er et enklere system med mye gode instrumenter inkludert. Kan jo også nevne at Reason kan ReWires til Cubase hvis du kunne tenkt deg å bruke begge deler...
Men for all del. Du kan helt sikkert bruke Cubase til akkurat det samme som alle andre DAW-programmer.
Jeg for min del er Sonar fan :D
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Kanontilbud på instrumenter !

Innlegg Henki M » Tir Nov 10, 2009 3:09 pm

Og mens jeg leste dette datt nettopp følgende tilbud inn fra IK multimedia - mange pakker med instrumenter og effekter osv til halv pris - se dette linket her:

http://www.ikmultimedia.com/Main.html?t ... /index.php

Regner vel med at dette gjelder alle og ikke bare registrerte brukere. Har ikke sett noe i farten iallefall. Mye snadder her....

Her kan jeg fort gå på en smell selv.... Ligger VELDIG bra demoer av alle programmene på nettet.
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland

Innlegg neokmin » Tor Nov 12, 2009 8:11 pm

kwillu skrev: ... synth lyder som jean michel jarre bruker. ER cubase egnet heller bør jeg velge noe annet.


Sjekk http://www.arturia.com

?
Sist endret av neokmin den Tor Nov 12, 2009 8:16 pm, endret 1 gang
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo

Innlegg neokmin » Tor Nov 12, 2009 8:14 pm

Joda .. CS-80V ; The CS-80V is the reproduction of the legendary Yamaha® CS-80, which was considered by many as the "ultimate polyphonic synthesizer", back in the late 70’s.
It has been popularized by artists and groups like Toto, Jean-Michel Jarre, Keith Emerson, Stevie Wonder, Vangelis, Ultravox, Peter Gabriel… to name a few, and they all helped to turn this synthesizer into a real myth...

:)
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo

Innlegg kwillu » Fre Nov 13, 2009 12:02 am

neokmin skrev:Joda .. CS-80V ; The CS-80V is the reproduction of the legendary Yamaha® CS-80, which was considered by many as the "ultimate polyphonic synthesizer", back in the late 70’s.
It has been popularized by artists and groups like Toto, Jean-Michel Jarre, Keith Emerson, Stevie Wonder, Vangelis, Ultravox, Peter Gabriel… to name a few, and they all helped to turn this synthesizer into a real myth...

:)

Supert skal se om jag får kjøpt softsynth versjonen.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg neokmin » Fre Nov 13, 2009 12:19 am

Dyr, men låter så flott atte :) Ble nesten litt fristet selv :)
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest