[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Cakewalk/Instrumenter

Cakewalk/Instrumenter

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Cakewalk/Instrumenter

Innlegg kwillu » Tor Okt 29, 2009 1:53 am

Driver nu å tester Cakewalk sonar 8 men finner ikke instrumentene, er helt andeledes å bruke en cubase.
Hadde hvert greit å kunne høre instrumentene før jeg valgte å legge til instrument.
Er det noen som kan hjelpe meg.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg Fredster » Tor Okt 29, 2009 8:29 am

Visst det er midi instrumenter du mener...

her er det et fint eksempel:


http://www.youtube.com/watch?v=KBrN2bILbHs
________________________________

http://www.signesvei.no/funstudio

Musikere pensjonerer seg ikke, de slutter når det ikke er mer musikk igjen i dem.
Louis Armstrong

Fredster :)
Brukerens avatar
Fredster
Aktiv
 
Innlegg: 177
Registrert: Fre Nov 07, 2008 12:43 pm
Bosted: Sandefjord

Innlegg H-Musikk » Tor Okt 29, 2009 8:55 am

Du legger (Midi) instrumenter lettest inn via Synth Racket. Det kan du bla finne under "Views", samt at der er et eget verktøy icon for det...
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg kwillu » Tor Okt 29, 2009 8:01 pm

Takk skal teste det ut i morgen, må på jobb.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg Bråtnes » Tor Okt 29, 2009 8:58 pm

En litt slu tanke slo meg nå. Hvis man laster ned demo av feks sonar eller cubase. Da følger vel VSTfx og VSTi som hører til programmet med. Hvis det er mulig som dere snakker om her å ta dll filene fra et program og over i et annet så blir vel de værende selvom trial-perioden utløper?

Er det pirat-kopiering av VST da, eller er det bare litt kreativ tankegang? :roll:
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg H-Musikk » Tor Okt 29, 2009 9:04 pm

For det første trenger du vel ikke å flytte dem, du trenger bare å angi fil-stien i det vanlige programmet ditt til hvor det finner VST'ene....

MEN jeg vil jo anta at F.eks. Dimension Pro fra SONAR i demoversjonen (hvis den er der) ikke vil inneholde så mye lyder. Jeg som har fullversjonen vet at den består av 2 stk DVD'er.... ;-)
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Bråtnes » Tor Okt 29, 2009 9:07 pm

H-Musikk skrev:For det første trenger du vel ikke å flytte dem, du trenger bare å angi fil-stien i det vanlige programmet ditt til hvor det finner VST'ene....

MEN jeg vil jo anta at F.eks. Dimension Pro fra SONAR i demoversjonen (hvis den er der) ikke vil inneholde så mye lyder. Jeg som har fullversjonen vet at den består av 2 stk DVD'er.... ;-)


Joda er klar over begge deler du sier der, men tenkte mer på at det finns en del allreite VSTer som følger med programmene som kunne vært greit å hatt, men som ikke forsvarer å kjøpe feks fullversionen av Cubase...
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg Trallala » Tor Okt 29, 2009 9:18 pm

Her er frå Sonar PE 8 trial:

•Includes trial versions of the following plug-ins that are locked to the SONAR 8 trial version
◦Sonitus effect suite
◦Cakewalk MFX suite
◦PSYN II
•No other effects and instruments are included in this trial download.


Trur ikkje det er bryet verdt. :wink:
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy

Innlegg Bråtnes » Tor Okt 29, 2009 9:21 pm

Da fikk vi svaret på det. Jeg må se å slå av den "spare-litt-små-penger-delen" av hjernen min...
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest