[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Tempo på importerte Wav filer i Sonar

Tempo på importerte Wav filer i Sonar

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Tempo på importerte Wav filer i Sonar

Innlegg Bråtnes » Fre Okt 30, 2009 2:41 pm

Kom over noen gamle wav filer nå som jeg gjorde med bandet mitt for mange år siden og som jeg tenkte skulle vært moro å prøvd å mikse nå. Hele prosjektet ble lagt på is den gangen...

Men når jeg importerer filene inn i Sonar (Drag & drop) så spilles de av i et sinnsykt tempo. Når jeg spiller de av i en vanlig media player er de jo helt bra. Hva gjør jeg feil??
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg zalman » Fre Okt 30, 2009 2:43 pm

Kansje tempoet i selve Sonar er satt veldig høyt?
Har ikke så veldig mye peiling på dette, men tenkte å dele mitt svar i håp om det kan være riktig :)
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Innlegg Bråtnes » Fre Okt 30, 2009 2:53 pm

Nei det hjelper ingen ting på avspillingen å endre dette, får bare "plass til mer pr beat".
Uansett så burde vel wave filene beholdt tempoet sitt. Trodde det var hele poengen med wav filer at de bare kunne limes inn i hvilket som helts DAW. Kan jo ikke sitte å prøve meg fram til at tempo bli riktig. Er ikke lett å få det helt 100 % :?
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg yhoyland » Fre Okt 30, 2009 3:08 pm

Uh, dette høres ut som et klassisk samplerate-problem. Sjekk at sessionen i
Sonar og filene er i samme samplerate (44.1Khz/48Hkz etc).
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Bråtnes » Fre Okt 30, 2009 3:31 pm

Ja de stemmer overens de. Det rare er at det virka fint når jeg la inn første sporet. Men etter å ha importert en 4-5 til så var det plutselig blitt sånn. \ :(
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg Bråtnes » Fre Okt 30, 2009 3:37 pm

Ser at når jeg spiller av i sonar så går jo klokka dobbelt så fort som den som henger på veggen også, så det må jo være noe feil med playback tempo eller noe sånt hvis noe heter det...
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg Fredster » Fre Okt 30, 2009 4:30 pm

Dersom du mener sampleraten i sonar er identisk med importerte wav filer, synes jeg dette høres merkelig ut...

hos meg, har jeg 44.1 - 24bit.
når jeg importerer wav filer inn som er 44.1 16 bit går det smertefritt.

Kanskje din sonar står på 48/96?

På prosjekter som jeg lagde i tidlige cakewalk fikk en hakkete adferd i sonar 2-5, men i de nyeste versjonene har jeg ikke hatt noe problemer


Hvem versjon kjører du?
________________________________

http://www.signesvei.no/funstudio

Musikere pensjonerer seg ikke, de slutter når det ikke er mer musikk igjen i dem.
Louis Armstrong

Fredster :)
Brukerens avatar
Fredster
Aktiv
 
Innlegg: 177
Registrert: Fre Nov 07, 2008 12:43 pm
Bosted: Sandefjord

Innlegg Bråtnes » Fre Okt 30, 2009 6:30 pm

Nei jeg kjører 44.1/24 og filene er 44.1/16
Sonar 8.3.

Har knota endel nå med clock sync. Den vil jeg ha på intern source, men den hopper tilbake til audio source hver gang. Og det er jo kanskje ikke så bra sålenge det ikke er noen tids-parameter i filene.

Skjønner ikke hva som skjedde for det virka jo bra første sporet og så plutselig :x
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg yhoyland » Fre Okt 30, 2009 8:12 pm

Dette høres merkelig ut. Hadde det bare vært omvendt - at de ble avspilt i
halv fart...

Har dette noe med interfacet ditt å gjøre? Hvor henter programmet clock?
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Bugbass » Fre Okt 30, 2009 10:55 pm

Jeg har hatt samme opplevelsen med filer jeg fikk fra et protools prosjekt som jeg skulle fikse på i Cubase 5. Samplerate var like osv, kunne ikke finne noe feil
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg Bråtnes » Lør Okt 31, 2009 10:47 am

Har ikke noe annet interface på den maskinen enn et internt Echo MIA kort. Og det har vel ikke noe clock? Så jeg har jo satt opp maskinen til å bruke Internal clock. Men da kommer altså problemet med at clock syncen "hopper" over til audio source av seg selv...

Kan jo kanskje ta med et interface fra studio og hjem å se om det hjelper med en annen clock. Men det skal vel ikke være nødvendig? Evt en reinstall av Sonar. Men liker ikke å gi meg uten å finne årsaken. Lærer jo ikke noe av det. :?
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg Trallala » Lør Okt 31, 2009 11:25 am

Prøv Sonar forum. Dette er sikkert ikkje første gong slikt skjer.
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy

Innlegg Bråtnes » Lør Okt 31, 2009 1:04 pm

Fant et punkt i konsollen til Echo Mia kortet hvor en kunne velge samle rate clock unlocked eller locked to specified sample rate. Satt den til 44.1 og nå ser det hele bra ut. Men jeg forstår det fortsatt ikke helt for Sonar har hele tiden vært satt opp til 44.1... Men, men... Problem solved på et vis :roll:
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest