[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Sonar - får ikke spillt av wav filer i Loop Explorer

Sonar - får ikke spillt av wav filer i Loop Explorer

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Sonar - får ikke spillt av wav filer i Loop Explorer

Innlegg Henki M » Lør Nov 07, 2009 3:19 pm

Jeg spiller for det meste alle instrumentene selv når jeg lager musikk, og synes vel det fungerer best. Men det har jo den bivirkningen at når jeg er ferdig med en melodi er jeg rett og slett drittlei den etter å ha finglet et utall timer med detaljer. Så derfor tenkte jeg at se litt på dette med looper og da spesiellt med tanke på trommelooper.

Når jeg går i Loop Explorer dukker det opp en del looper som jeg har kikket på tidligere en gang for lenge siden, men for å lete fram nye må jeg velge en knapp som heter windows explorer - da kommer jeg ut i vanlig windows søkesystem der du blar deg mellom kataloger osv. Men når jeg blar meg frem til noen nye looper jeg har lagt inn i wav format og dobbelklikker på dem så ble de først spillt av i Windows media player - dette fikk jeg slått av i den. Når jeg så klikket på filen får jeg beskjed om denne versjonen av Sonar ikke støtter dette formatet. Det kan ikke være riktig for den spiller jo de andre loopene som den da finner selv når jeg åpner loop explorer.

Jeg har lett om det et område som må defineres i Sonar for looper, men kan ikke finne noe. Er det noen som har en god løsning på dette ?
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland

Innlegg H-Musikk » Lør Nov 07, 2009 3:36 pm

Du trenger ikke å åpne noe Windows Explorer i Loop Explorer. Du blar deg frem til den Stasjonen og den mappen du har loops i inne i Loop Explorer (helt til venstre i Loop Explorer) og lytter til dem der via SONAR. Klikk på den loopen du vil lytte på og den spilles av i det tempoet det åpne prosjektet du har. Skal loppen starte automatisk bare ved å klikke på den må du har
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest