[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Sonar - Problemer med midi-opptak

Sonar - Problemer med midi-opptak

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Sonar - Problemer med midi-opptak

Innlegg Henki M » Søn Des 13, 2009 9:01 pm

Dette er nok i avdelingen for fingertrøbbel.

Jeg har et prosjekt jeg har lagt en del arbeid ned i. Her skal jeg ta opp et midispor i fra Miroslav Philharmonik. Det kommer lyd når jeg spiller og det går fram av VU-meteret på midikanalen at det kommer signal inn - jeg setter sporet til Rec - trykker på Rec som vanlig men det blir ikke tatt noe opp - det dannes ikke noe midispor rett og slett.

Når jeg lager et annet prosjekt og setter Miroslav opp likt tas det opp uten problemer så jeg lurer på om jeg har slått at et eller annet for hele prosjektet eller noe sånn som gjør at Midi ikke tas opp. Ser heller ikke ut for at jeg får tatt opp mer midi på de andre midisporene som er laget tidligere.

Noen som har gode forslag ?
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland

Innlegg H-Musikk » Søn Des 13, 2009 9:15 pm

Hvordan har du satt synthen inn i prosjektet... Via Synth racket?
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Problemer med midi

Innlegg Henki M » Søn Des 13, 2009 10:56 pm

For å være ærlig har jeg lite peiling på syntracket - men jeg har gått via menyen Insert - og så Soft Synth og så valgt Miroslav Philharmonik. Så har jeg valgt Part 1 i Miroslav og valgt en Oboe som ligger der.

Kan det kollidere med andre midispor som ligger inne fra før mon tro ? Eller skilles disse pr softh synt ?
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland

Innlegg H-Musikk » Søn Des 13, 2009 11:02 pm

Jeg ville i allefall i første omgang ha funnet frem Synthracket (du finner det bla under view menyen) og lagt inn Softsynthen i fra der. Poenget med det er at da slipper du noen form for klikking med routing inn og ut. Alt blir gjort automatisk.

Her er en liten kjapp video som viser det (fra en litt eldre versjon av SONAR, men du kan gjøre alt dette pluss litt til)
http://www.youtube.com/profile?user=Cak ... TyETtm8SVo
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Problemer med midi

Innlegg Henki M » Søn Des 13, 2009 11:18 pm

Takk skal du ha - jeg skal se på det. Antar dette er noe fingertrøbbel av et eller annet slag.
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron