[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Mackie 1604-VLZ3 VS Presonus StudioLive 16.4.2

Mackie 1604-VLZ3 VS Presonus StudioLive 16.4.2

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Mackie 1604-VLZ3 VS Presonus StudioLive 16.4.2

Innlegg Dazza » Man Jan 18, 2010 1:57 am

Hadde egentlig bestemt oss for en Mackie 1604-VLZ3 da min gamle Mackie CFX12mk.II har tatt kvelden men så dumpet jeg bort i Presonus StudioLive 16.4.2 på nettet. Jeg vet at disse ikke egentlig kan sammenlignes men siden jeg kjører en projectMix som tappes fra CFX12mk.II og videre til ProTools så ble det litt spennende og sjekke ut.

Jeg vet lite om digitalmixere og egentlig ikke så veldig super sjef på Protools heller men har nå fått det til.

Vi er et "slags" band som utelukkende spiller i øvingstudioet vårt og har ingen ambisjoner om og spille ute. vi spiller stort sett inn Live på "øvingene". Det som er kult er at vi får opptak som er mulig og trikse med etterpå pga at de ligger på egne spor. Vi har et Roland TD20 som vi kjører gjennom ADAT så derfor har vi 8 spor til rådighet til alt annet på ProjectMixen.

Spørsmål: Kan vi droppe projektmixen hvis vi kjøper Presonus StudioLive 16.4.2.

Er det like bra forforsterkere på Presonus StudioLive 16.4.2 som på Mackie 1604-VLZ3 som hvistnok skal være megabra?

Kan vi komme bort i noen sammarbeids problemer mellom Protools og Presonus StudioLive 16.4.2?

Ellers noen anbefalinger?

Mvh D
Dazza
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Jan 18, 2010 1:46 am

Innlegg Dazza » Man Jan 18, 2010 2:01 am

Hm kom akkurat på at Protools versjonen vi kjører heter m-powered og ble kjøpt med Projectmixen og da må vi vel bruke den da.

D
Dazza
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Jan 18, 2010 1:46 am


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest