[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Roland TD-4KX

Roland TD-4KX

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Roland TD-4KX

Innlegg Gjøran » Ons Feb 03, 2010 6:37 pm

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe det el. settet Roland TD-4KX.
Noen som har erfaringer med dette settet?
Også tenkte jeg å koble trommene opp mot Superior Drummer 2.0 / The Metal Foundry, men trenger jeg EZDrummer også for å få disse til å fungere?
Og hva kan anbefales som lydkort til en fornuftig pris? For det må jeg vel ha om jeg skal koble settet opp mot data'n?
Og hvordan kan jeg få tatt opptak av det som jeg spiller?

Dette blir min første gang som jeg har ett el.tromme sett OG kobler det opp til data'n, så jeg er ganske fersk på dette:P

Mvh Gjøran!
Gjøran
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Ons Feb 03, 2010 6:28 pm
Bosted: Porsgrunn

Re: Roland TD-4KX

Innlegg zalman » Ons Feb 03, 2010 11:27 pm

Gjøran skrev:Hei!

Jeg vurderer å kjøpe det el. settet Roland TD-4KX.
Noen som har erfaringer med dette settet?
Også tenkte jeg å koble trommene opp mot Superior Drummer 2.0 / The Metal Foundry, men trenger jeg EZDrummer også for å få disse til å fungere?
Og hva kan anbefales som lydkort til en fornuftig pris? For det må jeg vel ha om jeg skal koble settet opp mot data'n?
Og hvordan kan jeg få tatt opptak av det som jeg spiller?

Dette blir min første gang som jeg har ett el.tromme sett OG kobler det opp til data'n, så jeg er ganske fersk på dette:P

Mvh Gjøran!


Hei!

Har ikke vert borti td-4kx, men td-9kx (men regner med det blir noe av det samme prinsipet)

Det du trenger for å spille inn med Superior Drummer er et innspillings program, og et lydkort med Midi inngang.

Koble midi kabel fra Roland settet på OUT og IN på lydkortet, så ska det funke.

Akkurat hvilket lydkort du bør velge, vet jeg ikke, men hvor mye penger skal du bruke på dette? er det PC elle MAC du bruker?
zalman
Superaktiv
 
Innlegg: 238
Registrert: Fre Aug 21, 2009 11:22 pm

Innlegg Fredster » Tor Feb 04, 2010 9:42 am

Har ikke disse settene USB?
________________________________

http://www.signesvei.no/funstudio

Musikere pensjonerer seg ikke, de slutter når det ikke er mer musikk igjen i dem.
Louis Armstrong

Fredster :)
Brukerens avatar
Fredster
Aktiv
 
Innlegg: 177
Registrert: Fre Nov 07, 2008 12:43 pm
Bosted: Sandefjord

Innlegg yhoyland » Tor Feb 04, 2010 2:11 pm

Tror de har USB, men kun til oppdatering av firmware på modulen. Ikke til MIDI over USB.

SD2 har presets for Roland sin V-drums serie moduler slik at de forskjellige
trommene og cymbalene mappes riktig.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Dozerbabar » Tor Feb 04, 2010 7:15 pm

Stemmer som Yngve sier, selv ikke mitt TD-20 har midi over usb, den er kun til software/firmware-oppdateringer.
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Re: Roland TD-4KX

Innlegg Gjøran » Tor Feb 04, 2010 7:29 pm

zalman skrev:
Gjøran skrev:Hei!

Jeg vurderer å kjøpe det el. settet Roland TD-4KX.
Noen som har erfaringer med dette settet?
Også tenkte jeg å koble trommene opp mot Superior Drummer 2.0 / The Metal Foundry, men trenger jeg EZDrummer også for å få disse til å fungere?
Og hva kan anbefales som lydkort til en fornuftig pris? For det må jeg vel ha om jeg skal koble settet opp mot data'n?
Og hvordan kan jeg få tatt opptak av det som jeg spiller?

Dette blir min første gang som jeg har ett el.tromme sett OG kobler det opp til data'n, så jeg er ganske fersk på dette:P

Mvh Gjøran!


Hei!

Har ikke vert borti td-4kx, men td-9kx (men regner med det blir noe av det samme prinsipet)

Det du trenger for å spille inn med Superior Drummer er et innspillings program, og et lydkort med Midi inngang.

Koble midi kabel fra Roland settet på OUT og IN på lydkortet, så ska det funke.

Akkurat hvilket lydkort du bør velge, vet jeg ikke, men hvor mye penger skal du bruke på dette? er det PC elle MAC du bruker?


Det er PC jeg skal bruke, regner med at maskinen jeg har er kraftig nok til dette!
Lydkortet bør helst ikke overskride 2500kr hadde jeg tenkt meg! Bare å komme med forslag!

Pleier det å følge med MIDI-kabel, eller er det noe jeg også må kjøpe utenom? og er det forskjell på kvaliteten på disse kablene? Hva slags innspillings programmer er bra da? Jeg har såvidt vært borti Sonar.

Takk for alle svar, føler meg litt klokere nå! hehe
Gjøran
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Ons Feb 03, 2010 6:28 pm
Bosted: Porsgrunn

Innlegg Bråtnes » Fre Feb 05, 2010 8:12 pm

Kan anbefale Echo MIA Midi kortet.
Bruker dette selv, dog den gamle versionen uten MIDI. Men lydkvaliteten er meget bra, og det er prisen også. Er også å finne brukt til under 1000,- rundt om har jeg sett...
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg Gjøran » Fre Feb 05, 2010 11:09 pm

Bråtnes skrev:Kan anbefale Echo MIA Midi kortet.
Bruker dette selv, dog den gamle versionen uten MIDI. Men lydkvaliteten er meget bra, og det er prisen også. Er også å finne brukt til under 1000,- rundt om har jeg sett...


Takk! har det noe å si om det er ett PCI eller eksternt lydkort jeg bruker?
Gjøran
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Ons Feb 03, 2010 6:28 pm
Bosted: Porsgrunn


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron