[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Trenger hjelp til å vlege en laptop!

Trenger hjelp til å vlege en laptop!

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Trenger hjelp til å vlege en laptop!

Innlegg Magus » Lør Feb 13, 2010 1:13 pm

EKjøpte meg laptop igår, men den er ikke helt opp til par. Er en hp elitebook 8530w. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=389037
Kjører noen tester med dpc latency og occt og det viser seg at latency blir høy. Har imidlertid testet å kjøre live 8 med 20 spor og forskjellige vst'i på alle kanalene. Resultatet er ikke så dårlig som jeg forventet etter testene, men hører at det blir en del hissing og annen støy. Ser ut til at jeg må selge den...kjapt.

Det jeg lurer på da er om det er noen her som bruker laptop og kan anbefale en som kjører bra. Jeg bruker ett usb audio interface. Kommer til å kjøre Live og Cubase, Soundforge 9 samt diverse andre plugins.
Magus
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Søn Mai 03, 2009 5:23 pm

Innlegg Blix » Lør Feb 13, 2010 4:24 pm

Skal man kjøpe laptop i dag til CPU-hungrig bruk er det ingen grunn til å kjøpe en med forrige generasjon prosessor!

Kjøp en med Core i7. Hvilket fabrikat spiller mindre rolle, bare det er en anerkjent leverandør. Specs er viktigst, komponentene er stort sett de samme uansett.

Har du handlet på Komplett eller annen nettbutikk har du dessuten returrett. Sjekk betingelsene og datoen du handlet.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Magus » Søn Feb 14, 2010 11:19 am

Takk for svar :) Sitter imidlertid igjen med en del spørsmål etter å ha lest denne artikkelen:

http://forum.cakewalk.com/tm.aspx?m=1916973

Her skriver de at selv om en laptop kjører i7, så er ikke det noen garanti for at den skal kjøre bedre enn en core2duo pga dpc latency. Tar gjerne imot annen info. Føler at det å skulle kjøpe seg laptop er som å bevege seg i ett minefelt!
Magus
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Søn Mai 03, 2009 5:23 pm

Innlegg Blix » Man Feb 15, 2010 1:54 am

Magus skrev:Takk for svar :) Sitter imidlertid igjen med en del spørsmål etter å ha lest denne artikkelen:

http://forum.cakewalk.com/tm.aspx?m=1916973

Her skriver de at selv om en laptop kjører i7, så er ikke det noen garanti for at den skal kjøre bedre enn en core2duo pga dpc latency. Tar gjerne imot annen info. Føler at det å skulle kjøpe seg laptop er som å bevege seg i ett minefelt!


Interessant. Jeg får inn noen (3 stk) Core i5 og i3 bærbare snart til test på DinSide. Skal sjekke latency.

Å kjøpe laptop til live musikk er et minefelt ja. Derfor bruker jeg en MacBook Pro til det, og bare det. Og PC-er til alt mulig annet. Har brukt ymse PC-er live i mange fasonger siden 2000, men det fungerer rett og slett bedre på MacBook Pro.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg audiofarm » Man Feb 15, 2010 10:17 am

Hvilket lydkort bruker du?
audiofarm
Aktiv
 
Innlegg: 102
Registrert: Søn Des 21, 2008 2:04 pm

Innlegg Blix » Man Feb 15, 2010 1:15 pm

audiofarm skrev:Hvilket lydkort bruker du?


Til livebruk holder det fint med intern lyd, inn i en liten mixer og inn i to JBL EON 10.

Har både Apple/Emagic EMI 2|6 og har hatt flere USB og FireWire fra M-Audio, men det er helt unødvendig nå. Tidligere kjørte jeg orgel ut til en Leslie og trengte separat utgang til dette, men det er det slutt på. Nå er det enten full Hammond-rigg eller lett keyboard-rigg.

Til opptak blir det noe annet, men der har jeg andre løsninger.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Magus » Lør Feb 20, 2010 2:28 pm

Jeg bruker et emu 0404 usb. Så firewire greia er ikke noe problem for meg...enda ;)
Magus
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Søn Mai 03, 2009 5:23 pm


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron