[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - VIRUSMELDINGER FRA FORUMET

VIRUSMELDINGER FRA FORUMET

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

VIRUSMELDINGER FRA FORUMET

Innlegg Henki M » Tir Feb 16, 2010 7:36 pm

Fikk idag en personlig melding fra forumet fra en suspekt avsender om at min pc spredde virus. Meldingen kom altså IKKE fra forumet eller moderator men som en personlig melding.

Jeg skulle da gå inn å kjøre en virustest, men det er er nok en dårlig ide da sånne meldinger nesten uten unntak er forsøk på å få oss til å gjøre akkurat det - gå inn på en eller annen adresse - og DA får man virus.

Jeg prøvde å ringe Musikkpraksis idag og varsle om dette men ingen tok noen av de telefonene som er oppgitt på hjemmesiden. To mobiler var skrudd av og den siste fasttelefonen gikk også til en eller annen telefonsvarer.

Så mitt råd er hvis du får denne beskjeden - IGNORER den - gå under ingen omstendighet inn på den hjemmesiden du blir anbefalt - sånne meldinger er nesten uten unntakt FALSK ALARM. Noen andre som har fått tilsvarende meldinger ?
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland

Innlegg zetell » Ons Feb 17, 2010 9:02 pm

I går mottok jeg en mail fra MP om at jeg hadde fått en PM på forumet. Da jeg logget meg inn og skulle lese den, så viste det seg at jeg ikke hadde fått noen PM!!

Merklig spør du meg....
Less isn't more. Less is less and more is more, but sometimes less is better.

www.haugesundlyd.no
zetell
Med på notene
 
Innlegg: 74
Registrert: Tor Mar 06, 2008 10:40 am
Bosted: Kopervik

Innlegg Ole Henrik » Ons Feb 17, 2010 9:29 pm

zetell skrev:I går mottok jeg en mail fra MP om at jeg hadde fått en PM på forumet. Da jeg logget meg inn og skulle lese den, så viste det seg at jeg ikke hadde fått noen PM!!

Merklig spør du meg....


Grunnen er sannsynligvis at vi har slettet brukerprofilen til den som hadde sendt meldingen. Vi jobber hele tiden hardt med å gjøre forumet så sikkert og spamfritt som mulig, men i og med at forumet er åpent for hvem som helst er det umulig å gardere seg helt. Det er flott om dere melder i fra med en gang dere får meldinger eller ser poster som ser ut som spam.
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Wiz » Tir Mar 09, 2010 2:33 pm

zetell skrev:I går mottok jeg en mail fra MP om at jeg hadde fått en PM på forumet. Da jeg logget meg inn og skulle lese den, så viste det seg at jeg ikke hadde fått noen PM!!

Merklig spør du meg....

Samme skjedde med meg i dag.
Wiz
Tørr bak øra
 
Innlegg: 26
Registrert: Fre Des 28, 2007 9:25 am

Innlegg lodbrok » Tir Mar 09, 2010 5:32 pm

Samme her.
lodbrok
Tørr bak øra
 
Innlegg: 45
Registrert: Søn Okt 11, 2009 10:01 am


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest