[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Cubase5/ Samples overload.

Cubase5/ Samples overload.

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Cubase5/ Samples overload.

Innlegg kwillu » Lør Feb 20, 2010 12:17 am

Hei. Har problemer med å få spilt av en låt med masse spor.
På feilmeldinga står det Samples overload. Av å til så får jeg spilt av , men så snart jeg bgynner å spille på det nye sporet så får feil meldinga med samples overload. Skjønner at det er noe som blir overbelaste. Er det noe innstilnger jeg kan gjøre får å få det til å gå smertefritt.
Bruker mest vst plugin , og kan problemet løses ved å kjøpe et bedre lydkort. Har en atlon 6400+ og 4 gb ramm og 8800gt graffikort så pcen er kraftig. Er et ingrigert lydkort som jeg er usikker på ka det duger til.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg erlend » Lør Feb 20, 2010 12:45 am

tror nok det kan være grunnen ja. et lydkort lagd for lyd vil hjelpe. du kan også se om du får skrudd opp buffersize i kontrollpanelet til det interne lydkortet. eventuelt via device-menyen(tror jeg?) i cubase.

kjører cubase greit ellers, hvis du kjører et prosjekt med færre spor/effekter?
erlend
Tørr bak øra
 
Innlegg: 44
Registrert: Man Mar 23, 2009 11:13 pm

Innlegg kwillu » Lør Feb 20, 2010 3:14 am

erlend skrev:tror nok det kan være grunnen ja. et lydkort lagd for lyd vil hjelpe. du kan også se om du får skrudd opp buffersize i kontrollpanelet til det interne lydkortet. eventuelt via device-menyen(tror jeg?) i cubase.

kjører cubase greit ellers, hvis du kjører et prosjekt med færre spor/effekter?


Takk. Skal få kjøp meg et lykort. Ellers så kjører cubase fint , har bare 2-3 crach i denne mnd.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg kwillu » Lør Feb 20, 2010 4:40 am

fant dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312207
Er det noe å satse på heller skal kjøpe USB kort.
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg goldenGeek2 » Lør Feb 20, 2010 7:00 am

kwillu skrev:fant dette kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312207
Er det noe å satse på heller skal kjøpe USB kort.


Av gamal vane styrer eg unna slike kort... men det kan hende det funker. Det som er viktig ar vel at driverene er bra. Sjekk ut f.eks M-Audio sine kort, etter mi erfaring så er det gode kjøp... kanskje det ligg noko ute på Musikkpraksis kjøp/salg eller finn.no?
goldenGeek2
Superaktiv
 
Innlegg: 266
Registrert: Lør Des 01, 2007 8:48 am

Innlegg Bråtnes » Lør Feb 20, 2010 8:32 am

Echo MIA kortet er et bra kort med bra drivere (internt). Ellers så er det jo mange og velge på av externe med FireWire. Kommer jo helt an på budsjettet.

Er ganske sikker på at du sliter med at du ikke har et kort med dedikerte ASIO drivere. Uten et skikkelig kort og drivere så kommer du fort til kort :lol:
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg kwillu » Tir Feb 23, 2010 2:54 am

Har kjøpt meg ludkort Echo Audiofire 4 men når jeg åpner prosektet og går til device connect og skal sette over til det nye kortet så chrasher det, men det er kun i det ene prosektet, så det må hvære noe annet som er problemet. Meine jeg så en feilmeling noe om timestamp, hva meines med det? Angrer ikke på kjøpet av kortet , det virker ellers helt supert .
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg kwillu » Tor Mar 04, 2010 11:38 pm

Har nu fått et annet problem. Nu kommer det opp feilmeldig som det står cpu overload. Bruker kun da 5-6 spor og vst instrumentene er real gitar og zdrummer, superwav,Hypersonic.

Synes det er merkelig. Cpu prossessoren er en 6400+ athlon dobbel kjernet, skulle vel holde i massevis. Hører at cpu vifta ikke går noe spesielt fort som igen betyr at cpuen ikke anstrenger seg all verden.
Heller er det virkelig cpuen som ikke klarer dette. Har før kjørt med 15-20 spor uten problemer da med andre vst instrumeneter.
www.theoldsynth.com
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am

Innlegg kwillu » Ons Mar 10, 2010 12:55 am

Har gått fra xp til windows 7 og nu er alle problemene borte. Men det var en helsikes jobb å innstalere alle plugin på nytt.
www.theoldsynth.com
kwillu
Med på notene
 
Innlegg: 81
Registrert: Fre Okt 09, 2009 3:24 am


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron