[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - CPU Accelerator

CPU Accelerator

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

CPU Accelerator

Innlegg osvald911 » Man Apr 05, 2010 9:44 pm

http://www.youtube.com/watch?v=x4bEflo7Ycw

Noen som har denne?

Hvis det er sant det han sier er det vel ingen problemer med å laste ned den?

Er bare litt redd den ikke skal fungere med PT....
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm

Innlegg turbotrixie » Tir Apr 06, 2010 4:04 pm

Nå er ikke jeg noen Mac ekspert akkurat - men jeg skulle allikevel tro at tidskritiske applikasjoner som PT/Logic osv allerede får høyere prioritet som default av systemet?
Brukerens avatar
turbotrixie
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Apr 06, 2010 2:57 pm

Innlegg FinnArild » Tor Apr 08, 2010 11:25 pm

Nja - nå har jeg faktisk ikke engang klikket på linken, men det er fullt mulig med spesiell programvare å "trimme" pc'en. DVS, kjøre med høyere klokkehastighet enn leverandøren anser som bombesikkert. Mange kjøper jo vannkjøling og greier og klokker prosessoren opp en 3-400mhz.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Innlegg Blix » Fre Apr 09, 2010 12:58 am

FinnArild skrev:Nja - nå har jeg faktisk ikke engang klikket på linken, men det er fullt mulig med spesiell programvare å "trimme" pc'en. DVS, kjøre med høyere klokkehastighet enn leverandøren anser som bombesikkert. Mange kjøper jo vannkjøling og greier og klokker prosessoren opp en 3-400mhz.


Det er noe helt annet. Programmet det er snakk om endrer prioriteringen av tråder i operativsystemet. Det virker neppe på noe som har med musikk og lyd å gjøre. Her er de viktige tingene, som håndtering av lyddata, prioritert øverst, ogå av OS. Så kommer det som har med grafikk og brukerflate å gjøre nedover på prioriteringslista. Å tulle med dette tar bare resurser fra de viktige oppgavene. De som har utviklet disse programmene vet jo alt om dette og skriver koden deretter.

For de som sitter med mange ikke-sanntidsprogrammer oppe kan det *føles* raskere når forgrunnsprogrammet får mer resurser. Men det er et helt annet scenario.

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest