[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Fått kronasjer til nye verktøy,men hva skal man kjøpe ?

Fått kronasjer til nye verktøy,men hva skal man kjøpe ?

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Fått kronasjer til nye verktøy,men hva skal man kjøpe ?

Innlegg Damocles » Ons Jul 07, 2010 9:02 am

Hei !
Jada, jeg kan sikkert google og lese til øyet blir trett og hjernen like blank, så jeg spør heller på dette forumet en gang for alle.

Jeg har endelig fått stipend til å komponere videre, og med dagens utstyr (pc,Xp,Cubase se-3 og vst´s) så går det saaaaakte..Har måttet omgjøre midi til audiospor for å ikke knekke hele pc´n, og da er man litt låst i utformingen av musikken i sluttfasen.
Det maskinen skal behandle er :
DAW (Cubase er fint ?)
VSTér (drums,synths,orkesterlyder)
samt litt tonebehandlingsverktøy som reverb,eq,kompressor
I tillegg spiller jeg inn f.eks gitar,sang og andre ekte greier via lydkort (M-audio m firewire pr.idag)


Det jeg har sett på er en Imac med 27" skjerm (mac bruker jeg på jobb)
Trenger ikke bærbar.
Er det et godt valg ? Med oppdatert av Cubase SE-3 til en eller annen bedre versjon ?
Vil bare ha en fungerende,rask maskin hvor jeg kan plotte inn noter fra en vellydende vst, og høre de mens det komponeres, og slippe å tenke på prosessorkraft hvis man skal legge på en reverb.
Samtidig bør sluttresultatet kunne gå rett på cd/dvd til salg.

Sikkert et basic spørsmål det her, men takket være google og ørten fora,så blir man litt ør.

Håper på svar fra de erfarne.
Damocles
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Man Jun 21, 2010 3:08 pm

Innlegg Myr » Tir Jul 13, 2010 12:28 pm

Synes ikke Mac og Cubase er en optimal combo. Få deg heller Pro Tools eller Logic (eller Reaper) hvis du skal ha Mac.
Myr
Tørr bak øra
 
Innlegg: 28
Registrert: Tor Mai 06, 2010 2:44 pm

Innlegg Ole Henrik » Tir Jul 13, 2010 1:10 pm

Jeg er diehard PT bruker og anbefaler mer enn gjerne det, men dersom du er happy med cubase er det vel bare å fortsette med det? At cubase ikke funker på mac er bare tull.. programmet har vært på mac siden rundt 1990, og har tusenvis av proffe brukere på denne platformen.
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg FinnArild » Tir Jul 13, 2010 2:30 pm

Kjøp deg en bedre PC og fortsett med samme programvare. Jeg kjører Cubase SX 3 på en 3 år gammel godmaskin nå, og kjører glatt Absynth, East West choirs, piano og orchestra samtidig.

Etter som jeg har skjønt, så legger de senere Cubase versjonene til mye snacks, men det koster i prosessorkraft. Jeg har ikke tenkt å oppgradere Cubase før jeg får meg en quad-core PC med minst 12G.

Når det gjelder drums får du spørre andre, men favorittsynthen min er Absynth - og av orkesterpakker får du ikke bedre enn East West Symphonic Orchestra til en vettug pris.

Istedet for å betale ut av nesa for en iMac, ville jeg ha betalt ut av nesa for et UAD2 Duo kort- jeg har ikke angret (jeg bruker forøvrig Mac på jobb til daglig, og den AKKURAT like stabil som PCen min ;) ...).
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Innlegg neokmin » Søn Jul 18, 2010 10:55 am

Her er mitt tips ;

Gå for gull! Kjøp deg en iMac og oppgrader til Cubase 5, eventuelt Cubase Studio 5. Tviler på at du vil se deg tilbake.

Les mer om siste Cubase 5.5 oppdateringen her ;

http://www.steinberg.net/en/products/cu ... ase55.html

:)
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo

Innlegg neokmin » Søn Jul 18, 2010 11:06 am

FinnArild skrev:Etter som jeg har skjønt, så legger de senere Cubase versjonene til mye snacks, men det koster i prosessorkraft


Vetta søør'n jeg ..jeg opplever ihvertfall ikke det, kanskje heller tvert imot

FinnArild skrev:...og av orkesterpakker får du ikke bedre enn East West Symphonic Orchestra til en vettug pris.


VSL Special Edition ?

:)
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo

Innlegg FinnArild » Man Jul 19, 2010 3:44 am

neokmin skrev:
FinnArild skrev:Etter som jeg har skjønt, så legger de senere Cubase versjonene til mye snacks, men det koster i prosessorkraft


Vetta søør'n jeg ..jeg opplever ihvertfall ikke det, kanskje heller tvert imot


Hadde ikke du Mac? :) - men jeg har altså ikke testet dette - bare hørt det - så kanskje jeg burde oppgradere snart, da :) ...

FinnArild skrev:
FinnArild skrev:...og av orkesterpakker får du ikke bedre enn East West Symphonic Orchestra til en vettug pris.


VSL Special Edition ?

:)


"Vettug pris", sa jeg :) ...
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest