[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Sonar ignoreres i mp?

Sonar ignoreres i mp?

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Re: Sonar ignoreres i mp?

Innlegg RogerH » Fre Okt 29, 2010 7:40 pm

ernstal skrev:Er det bare meg? eller er det et faktum at det er liten eller ingen interesse å skrive om eller presentere nyheter fra Cakewalk Sonar, Studio etc.. Har i perioder hatt abb. på mp og følger med på web, men (korriger meg om jeg bommer) har til gode å finne stoff om disse produktene. Har heller aldri sett tester eller omtale, og gjør man et søk på musikkweb er det sørgelig lite som dukker opp.
Regner med at det er andre Cakewalk brukere der ute som kan bekrefte?

MVH


Sitter med akkurat samme følelsen som deg. Har hatt abb. i mange år men synes det blir mindre og mindre stoff om cakewalk, og som det ble nevnt her er det nok mange som har Sonar lisenser som er kjøpt direkte fra USA. I min omgangskrets er kjenner jeg flere som bruker Sonar enn f.eks Cubase.
Det som er synd er at mangelen på artikler om Sonar er med på å bygge opp om myten som sier at Cubase er bedre enn Sonar.
Jeg har også lagt merke til at det blir mer og mer stoff om Iphone, og selv om det er mange "morsomme" musikk apps å få tak i, sliter jeg veldig med å ta Iphone seriøst som et musikkproduksjonsverktøy.
Hva med å heller bruke litt spalteplass på Sonar i stedet for denne telefonen? Men Sonar er ikke produsert av Apple så da er det vel ikke så kuuult ??? :?
Fender Jeff Beck Stratocaster, Gibson Les Paul '79, Fender Telecaster m/b-bender, Marshall 2266 VintageModern , AXON gitarsynth, Peavey Classic 30, Hughes & Kettner Tubemeister 36, Sonar X1 Producer
RogerH
Tørr bak øra
 
Innlegg: 18
Registrert: Ons Okt 22, 2008 5:16 pm
Bosted: Ørnes, Nordland

Re: Sonar ignoreres i mp?

Innlegg hkh » Tir Nov 02, 2010 2:29 pm

Hva er poenget med å bruke spalteplass på omtale av programvare? slik finnes det nok av på nettet..
Det eneste som er verdt å lese i musikkpraksis er intervjuene med norske artister/produsenter... alt det andre finner du på nett, så lenge du forstår engelsk
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Re: Sonar ignoreres i mp?

Innlegg ernstal » Ons Nov 03, 2010 12:26 am

Kan godt hende du har et poeng hkh! Det er bare noen av oss som synes at det er ok med norsk forankret brukererfaring tilgjengelig når man skal "svi av" 5-8000 lapper til bruk i kjellern eller i øvingslokalet. mulig at diskusjonen heller skulle gått på hvordan slik programvare prissettes og lisensieres? :?
ernstal
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Tor Okt 14, 2010 2:05 pm
Bosted: Tromsø

Re: Sonar ignoreres i mp?

Innlegg FinnArild » Ons Nov 03, 2010 1:01 am

hkh skrev:Hva er poenget med å bruke spalteplass på omtale av programvare? slik finnes det nok av på nettet..
Det eneste som er verdt å lese i musikkpraksis er intervjuene med norske artister/produsenter... alt det andre finner du på nett, så lenge du forstår engelsk


Ikke enig! Ihtm er omtale/testing av både programvare og hardware noe av grunnen til at jeg fremdeles holder musikkpraksis.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re:

Innlegg H-Musikk » Ons Nov 03, 2010 9:43 pm

Ole Henrik skrev:I følge (importør) Roland er det ganske få lisenser av Sonar/Cubase solgt i Norge.

Hvis antallet registrerte SONAR brukere er i nærheten av det du refererer til men Nuendo så tipper nesten alle av dem er aktive brukere her inne på Fora....

Jeg er en av de registrerte brukerne i Norge (sikkert ikke hos Roland), og kjenner en til her i byen som også er det. Da har vi 2. plusser vi på Trallalla har vi 3 etc.
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Sonar ignoreres i mp?

Innlegg ernstal » Tor Nov 04, 2010 11:08 pm

ernstal
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Tor Okt 14, 2010 2:05 pm
Bosted: Tromsø

Re: Sonar ignoreres i mp?

Innlegg Fredster » Lør Nov 06, 2010 12:26 pm

At det er lite Sonar bruker i Norge er nok feil ja. Roland har like stor kontroll der, som sin markedsføring.... :shock: Prøv å gå i en forretning og kjøp Sonar.. -" øh, nei den har vi ikke, men vi kan skaffe den...". Selvfølgelig kan de skaffe den, men den er i grunn raskere levert på døra mi, om jeg gjør den jobben sjøl! Å pokker sparte penger å gitt....
Når ting går raskere og bestille via utlandet skjønner man hvorfor Roland ikke har mange brukere!

MP kan jo da vurdere dette som at halvparten som bruker Sonar her bare skriver dette for morroskyld....

jeg kjenner flere som ikke er medlemmer her, som bruker Sonar :)
________________________________

http://www.signesvei.no/funstudio

Musikere pensjonerer seg ikke, de slutter når det ikke er mer musikk igjen i dem.
Louis Armstrong

Fredster :)
Brukerens avatar
Fredster
Aktiv
 
Innlegg: 177
Registrert: Fre Nov 07, 2008 12:43 pm
Bosted: Sandefjord

Forrige

Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest

cron