[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Problemer med lydkort!

Problemer med lydkort!

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Problemer med lydkort!

Innlegg sandvik » Lør Okt 16, 2010 12:12 am

Kjøpte meg en ny pc for et par måneder siden ment for studiobruk.
Da med basis på reason 4.
Fungerte smertefritt helt til jeg skulle installere cubase.
Da fikk jeg pluttselig ikke brukt midi i Reason noe mere pga. at jeg fikk opp en beskjed om at midi porten var opptatt av et annet program (les. cubase)
Selv om jeg slettet cubase så funket fortsatt ikke midikeyboardet mitt.

Jeg bestemte meg da for å slette hele hd'n og installere alt fra scratch igjen.
Fikk pc'n opp å gå igjen men får nå ikke tatt i bruk mitt Juli@ lydkort.

Dette irriterer meg grønn.
Bruker Windows 7 64-bit og dette er litt annerledes enn windows xp som jeg har brukt i flere år.
Synes rett og slett det er komplisert dette med å legge til hardware med drivere, kontrollpanelet etc.

Har prøvd å bytte om på plasseringa på lydkortet uten at det blir noe forskjell.
Har prøvd både driverene på cd plata og fra esi sin nettside uten at jeg får det til.

Det står en fremmgangsmåte på hvordan jeg skal gjøre dette her:

http://download.esi-audio.com/download. ... -v1_07.zip

Men jeg får aldri opp vinduet med "found new hardware" !
Selv ikke etter flere forsøk på gjennoppretting på pc'n så finner den lydkortet.

Hva kan være feilen?
Har prøvd å dobbeltklikke på juliapan.exe i 64-bit folderen uten hell.

Gir snart opp hele greia.
sandvik
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Lør Okt 16, 2010 12:01 am
Bosted: sarpsborg

Innlegg Blix » Lør Okt 16, 2010 1:12 am

At du ikke kunne bruke MIDI i begge programmene samtidig er én ting, men kunne du ikke bruke MIDI i Reason når Cubase ikke kjørte? Skal du bruke dem samtidig har du ReWire - det er det det er til, og da må man jo passe på å starte programmene i riktig rekkefølge.

Driverinstallasjonen du lenket til er typisk for en ikke-godkjent driver. Den faller utenfor helle opplegget til standard driverinstallasjon, og må leies på plass over alle hindringer. Derfor den lange remsa med skjermdumper.

Finner du kortet i Device Manager? Der kan du jo fjerne driveren.

Og når ting ikke virker etter installasjon bruker man heller System Restore, det er ikke nødvendig å installere alt på nytt. Det er jo en svært omstendelig prosess...

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg sandvik » Lør Okt 16, 2010 10:08 am

Der ja!
Nå fikk jeg det jaggu til :D
Fant ikke enhetsbehandlingen i kontrollpanelet uten å måtte søke etter den der.
Ikke helt fortrolig med windows 7 enda ser jeg.
Ved å gå til oppdater enhetsdrivere så fant jeg til slutt fram til riktig kort i kabalen. Takker og bukker for det!

Når det gjelder midien så fikk jeg ikke kjørt midi i Reason selv etter at jeg hadde slettet cubase fra systemet.
Dette skjønnte jeg aldri noe av.
Men nå er ihvertfall hovedproblemet mitt løst og jeg er evig takknemmelig for dette.
sandvik
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Lør Okt 16, 2010 12:01 am
Bosted: sarpsborg


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron