[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvilken prosessor skal jeg kjøpe ? i5 eller i7

Hvilken prosessor skal jeg kjøpe ? i5 eller i7

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Hvilken prosessor skal jeg kjøpe ? i5 eller i7

Innlegg Henki M » Tor Nov 04, 2010 8:05 pm

Noen som har skikkelig peiling på dette med prosessorer og hva som vil være best til bruk med datamusikk ? Jeg forstår at i7 er såkalt 4-kjerne og at i5 visstnok bare er 2-kjerne - men så er klokkefrekvensen på en i5 gjerne oppgitt å være mye høyere enn på en i7 - er i7 fortsatt raskest ? Mener jeg fant en video en gang fra Sonar om at disse nye prosessorene virkelig var en revolusjon for oss DAW-brukere........
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland

Re: Hvilken prosessor skal jeg kjøpe ? i5 eller i7

Innlegg H-Musikk » Tor Nov 04, 2010 9:47 pm

Jeg har ikke peiling på forskjellen, men jeg har en i7 i min maskin som jeg kjører SONAR 64bit på og er stor fornøyd :-)
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Hvilken prosessor skal jeg kjøpe ? i5 eller i7

Innlegg hkh » Lør Nov 06, 2010 4:37 am

i7 er de kraftigste
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Re: Hvilken prosessor skal jeg kjøpe ? i5 eller i7

Innlegg Blix » Søn Nov 07, 2010 7:08 pm

Henki M skrev:Noen som har skikkelig peiling på dette med prosessorer og hva som vil være best til bruk med datamusikk ? Jeg forstår at i7 er såkalt 4-kjerne og at i5 visstnok bare er 2-kjerne - men så er klokkefrekvensen på en i5 gjerne oppgitt å være mye høyere enn på en i7 - er i7 fortsatt raskest ? Mener jeg fant en video en gang fra Sonar om at disse nye prosessorene virkelig var en revolusjon for oss DAW-brukere........


En i7' er uansett kraftigere enn en i5, men det er bare en del av hele vurderingen når du skal velge maskin.

Skal du ha 1366 eller 1156-platform? 1366 er kraftigst med tre minnekanaler, denne platformen er den "proffe", mens 1156 er folkeversjonen.

Ellers bør du ha masse minne og en rask SSD til systemdisk.

Sjekk også denne artikkelen: http://www.dinside.no/855118/ny-stasjon ... -er-viktig

Blix
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo

Re: Hvilken prosessor skal jeg kjøpe ? i5 eller i7

Innlegg Henki M » Tir Nov 16, 2010 7:30 pm

Takk for informative svar ! Jeg fant ellers en video på youtube der Cakewalk lovpriser I7 prosessoren til musikkbruk her:
http://www.youtube.com/watch?v=CmldaF69GwE


Men klart at det er hele sammensetningen av maskinen som virker inn.
Henki M
Tørr bak øra
 
Innlegg: 39
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:48 pm
Bosted: Sola - Rogaland


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron