[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Problemer med Cubase 5

Problemer med Cubase 5

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Problemer med Cubase 5

Innlegg Oddis76 » Tir Nov 23, 2010 10:37 pm

Jeg bruker Cubase 5 og Edirol UA-25 EX usb lydkort. Jeg får ikke begge inngangene til å virke slik at jeg kan ta opp både gitar og stemme på en gang.
Oddis76
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Tir Nov 23, 2010 10:31 pm

Re: Problemer med Cubase 5

Innlegg Whirly » Ons Nov 24, 2010 1:51 pm

Oddis76 skrev:Jeg bruker Cubase 5 og Edirol UA-25 EX usb lydkort. Jeg får ikke begge inngangene til å virke slik at jeg kan ta opp både gitar og stemme på en gang.



Hei,

Har du sjekket "VST Connections" i Cubase? Sørg for at begge inngangene på lydkortet er aktivert i VST Connections og gi hver av de et eget navn (f. eks Vokal og Gitar).

Lag to audiospor hvor input settes til Vokal på det ene og Gitar på det andre. I Cubase-mikseren skal du se to input-kanaler hvor du, når alt er gjort riktig, vil se signalet fra lydkortet.
Brukerens avatar
Whirly
Med på notene
 
Innlegg: 95
Registrert: Søn Apr 13, 2008 1:15 pm
Bosted: Oslo

Re: Problemer med Cubase 5

Innlegg turbotrixie » Man Nov 28, 2011 11:03 am

Whirly skrev:
Oddis76 skrev:Jeg bruker Cubase 5 og Edirol UA-25 EX usb lydkort. Jeg får ikke begge inngangene til å virke slik at jeg kan ta opp både gitar og stemme på en gang.



Hei,

Har du sjekket "VST Connections" i Cubase? Sørg for at begge inngangene på lydkortet er aktivert i VST Connections og gi hver av de et eget navn (f. eks Vokal og Gitar).

Lag to audiospor hvor input settes til Vokal på det ene og Gitar på det andre. I Cubase-mikseren skal du se to input-kanaler hvor du, når alt er gjort riktig, vil se signalet fra lydkortet.


Det han sier her. Trykk F4 i cubase og LES MANUALEN om VST Connections.
Brukerens avatar
turbotrixie
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Apr 06, 2010 2:57 pm


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron