[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Pro Tools 9.0

Pro Tools 9.0

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Re: Pro Tools 9.0

Innlegg H-Musikk » Ons Des 29, 2010 12:05 am

osvald911 skrev:Merkelig, mine fungerer fint.

Jippi...nå fønker det her også :D
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Pro Tools 9.0

Innlegg H-Musikk » Ons Des 29, 2010 12:15 pm

Nytt spørsmål :)
Når man har gjennomført "prosedyren" for å finne "Hardware Insert Delay" (på side 963 i Pro tools reference guide) for å kunne bruke hardware bokser som insert, er dette da satt for "alltid" for en gitt buffer size og vil gjelde for alle spor (og aux spor) eller må jeg gjennmføre dette for hvert prosjekt jeg ønsker å bruke en av hardware boksene mine?
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Pro Tools 9.0

Innlegg H-Musikk » Ons Des 29, 2010 11:30 pm

Et lite spørsmål til :D
Har lett og lest til øyet ble stort og vått i manualen, men finner ikke ut om jeg kan med en eller annen taste kombinasjon klikke meg fram og tilbake mellom memory locations. Finner en takt fram og en takt tilbake med numerisk tast 1 og 2 men ikke fram og tilbake mellom memory locatons som sagt.... :-(
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Pro Tools 9.0

Innlegg Kroon » Ons Jan 05, 2011 2:14 am

Når man har gjennomført "prosedyren" for å finne "Hardware Insert Delay" (på side 963 i Pro tools reference guide) for å kunne bruke hardware bokser som insert, er dette da satt for "alltid" for en gitt buffer size og vil gjelde for alle spor (og aux spor) eller må jeg gjennmføre dette for hvert prosjekt jeg ønsker å bruke en av hardware boksene mine?


Det burde være enkelt å sjekke ved å sette korrekt insert delay i én session for deretter å åpne en annen session og se om innstillingene fremdeles er der?
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Re: Pro Tools 9.0

Innlegg Kroon » Ons Jan 05, 2011 2:20 am

Har lett og lest til øyet ble stort og vått i manualen, men finner ikke ut om jeg kan med en eller annen taste kombinasjon klikke meg fram og tilbake mellom memory locations. Finner en takt fram og en takt tilbake med numerisk tast 1 og 2 men ikke fram og tilbake mellom memory locatons som sagt.


I PTHD kan du sette numerical keypad i Shuttle Mode og navigere memory locations ved hjelp av punktum > location > punktum.

Ved ikke om dette er endret i PT9.
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Re: Pro Tools 9.0

Innlegg Dozerbabar » Ons Jan 05, 2011 9:43 am

Det funker fortsatt i PT9.
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Re: Pro Tools 9.0

Innlegg H-Musikk » Ons Jan 05, 2011 10:12 am

Fant ut av det. Var ikke helt det jeg lette etter, og så var det litt tungvint :)

Slik jeg jeg er vant til å jobbe i SONAR så brukte jeg funksjonstaster F5-F8. (F5-tilbake til forrige Marker, F6-Tilbake til forrige takt, F7-fram til neste takt og F8-fram til neste marker) :D

men, får vel evt. legge om arbeidsvanen... :wink:
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Pro Tools 9.0

Innlegg H-Musikk » Ons Jan 05, 2011 11:05 pm

Hadde første session på PT9 i går i 2-3 timer. Trommer, bass, akkgitar + ledesang. Buffer size på 32 hele veien (kun opptak) :-) alt fønker kjempe bra, bortsett fra mine feiltrykk :lol:
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Pro Tools 9.0

Innlegg osvald911 » Fre Jan 07, 2011 11:49 am

:mrgreen:
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm

Forrige

Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron