[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Soft-Synther

Soft-Synther

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Soft-Synther

Innlegg Skrinsen » Søn Jan 30, 2011 3:24 pm

Hei! Hvilke soft-synther bruker dere? Noen spennende "hemmelige" obskure og sære?
Skrinsen
Aktiv
 
Innlegg: 108
Registrert: Lør Okt 06, 2007 5:11 pm

Re: Soft-Synther

Innlegg FinnArild » Man Jan 31, 2011 12:05 am

Jeg skrur veldig mye på Absynth. Siste plata mi har nesten bare padder og soloer fra den.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re: Soft-Synther

Innlegg yhoyland » Man Jan 31, 2011 3:25 pm

Jeg har akkurat begynt å bruke noen av Rob Papen synthene...litt mindre kjent kanskje... Jeg skriver endel musikk i ke$ha-type-sjangeren for tiden og spesielt Predator er lastet full med bra patcher til slikt. Egentlig en dance/trance synth. Et godt knippe feite basspatcher for moderne pop/elektro.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Re: Soft-Synther

Innlegg hkh » Man Jan 31, 2011 4:35 pm

albino er jo veldg fin
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Re: Soft-Synther

Innlegg Whirly » Fre Feb 04, 2011 4:45 pm

Har denne uken installert Komplete 7 og bruker nå tiden på Reaktor 5. For tidlig å si om den blir en gjenganger, men morsom er den og tiden flyr mens jeg holder på.
Brukerens avatar
Whirly
Med på notene
 
Innlegg: 95
Registrert: Søn Apr 13, 2008 1:15 pm
Bosted: Oslo

Re: Soft-Synther

Innlegg turbotrixie » Man Nov 28, 2011 10:59 am

Denne er i beta akkurat nå, og burde slukke enhvers analoge tørst: http://www.u-he.com/cms/113-diva-goes-beta Den trekker dog voldsomt med CPU cycles. (Men du kan leke med den helt gratis i beta!)
U-he's Zebra2 og ACE er også geniale, hver på sin måte. Zebra2 er den eneste softsynthen Hans Zimmer brukte på f.ex Inception. Føler det sier sitt?

http://www.camelaudio.com/Alchemy.php dette er mitt ikke fult så hemmelige våpen! Kan være like sær som han der ene fjerdemenningen din, du veit. Enkel og elegant VA synthmotor, unik og meget kraftig sample manipulator samt den dessidert råeste jeg har sett på moduleringsmuligheter - i tillegg til at den er enkel å skjønne seg på. Denne synthen har egenhendig æren for å forvandle lille meg fra en liten preset kid til en lyd-designer. Generøs demo version i tillegg.

Siste tipset er ikke akkurat sært eller unikt, men DCAM Synth Squad er på tilbud i disse dager. 99 Dollars for hele pakken - stol på meg, det er ett røverkjøp! http://www.fxpansion.com/index.php?page=62
Brukerens avatar
turbotrixie
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Apr 06, 2010 2:57 pm


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron