[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Kjøpe software i utlandet

Kjøpe software i utlandet

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Kjøpe software i utlandet

Innlegg TipzyFingers » Tor Okt 13, 2011 9:40 pm

Hei :)

Lurte på en ting som kanskje dere kan svare på;

Jeg har MACHFIVE 2, og har tenkt å oppdatere til 3 versjonen som nylig har kommet ut. På MOTU sider så er prisen for denne oppdateringen 179 USD (1013.- Nok). Her hjemme koster denne oppdateringen 1870.-, dette gir en god diff, men så kommer det vel moms og toll på dette, noe som jeg egentlig ikke har peiling på. Har aldri bestilt noe fra utlandet før. Vil det lønne seg for meg å oppdatere denne fra MOTU sine sider, eller er blir diffen så liten at jeg kan like godt kjøpe oppdateringen her hjemme?

Mvh
TipzyFingers
TipzyFingers
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tor Okt 13, 2011 9:14 pm

Re: Kjøpe software i utlandet

Innlegg H-Musikk » Tor Okt 13, 2011 11:36 pm

Hvis det kan kjøpes som nedlastbar versjon kan du kjøpe det som privatperson uten at det kommer noe moms og toll eller noe sånt i tillegg (skattemyndighetene har på en måte gitt opp å fange opp alle slike kjøpt (div. software som kjøpes og lastes ned fra utlandet)). Men hvis du skal kjøpe det som et "firma" og trekke det fra i regnskapet etc. må du selv melde det inn og betale moms for det først...så kan du trekke det av...

Sånn som dette har i alle fall jeg forstått reglene. Fant det en gang jeg lurte på det samme selv (hos skatteetaten). Finner selvsagt ikke den artikkelen nå... :-(
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Kjøpe software i utlandet

Innlegg TipzyFingers » Fre Okt 14, 2011 7:22 pm

H-Musikk skrev:Hvis det kan kjøpes som nedlastbar versjon kan du kjøpe det som privatperson uten at det kommer noe moms og toll eller noe sånt i tillegg (skattemyndighetene har på en måte gitt opp å fange opp alle slike kjøpt (div. software som kjøpes og lastes ned fra utlandet)). Men hvis du skal kjøpe det som et "firma" og trekke det fra i regnskapet etc. må du selv melde det inn og betale moms for det først...så kan du trekke det av...

Sånn som dette har i alle fall jeg forstått reglene. Fant det en gang jeg lurte på det samme selv (hos skatteetaten). Finner selvsagt ikke den artikkelen nå... :-(


Det ente opp med at jeg bestilte den fra P.Lyd. Takker så mye for svar :)

Mvh
TP
TipzyFingers
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tor Okt 13, 2011 9:14 pm


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron