[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Pro Tools se DAE ERROR 9060

Pro Tools se DAE ERROR 9060

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Pro Tools se DAE ERROR 9060

Innlegg Noreanim » Tir Jan 10, 2012 1:10 am

Hei:) Jeg har nettopp installert fast track lydkort, og pro tools se. Men DAE ERROR 9060 popper opp når jeg skal spille av det jeg har tatt opp. Finner ingen gode svar på internett, og avid har ikke noe bra info på dette selv. Nesten så jeg lurer på om de har lagt inn en bug med vilje, for å tjene penger på support (Som ikke er gratis, eller lett tilgjengelig)

Ser mange andre har hatt dette problemet. Og jeg skjønner ikke denne forklaringen http://www.audioneeds.com/forums/showth ... -9507-9031.

Har noen noe enklere forklaring til meg (Er ny i gamet og språket).

Var knitring på opptaket av vokal også. Hva kan jeg gjøre med det? Har helt ny RØDE mikrofon.
Noreanim
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Nov 15, 2011 1:22 am

Re: Pro Tools se DAE ERROR 9060

Innlegg Dozerbabar » Tir Jan 10, 2012 11:11 am

"Nesten så jeg lurer på om de har lagt inn en bug med vilje, for å tjene penger på support (Som ikke er gratis, eller lett tilgjengelig)"

Det er veldig søkt og nok ikke tilfellet.

Hva slags operativsystem kjører du? Hva slags maskin? Recorder eller spiller du av fra systemdisken? Hva har du koblet til maskinen?
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Re: Pro Tools se DAE ERROR 9060

Innlegg Noreanim » Tir Jan 10, 2012 8:06 pm

Jeg bruker Windows 7, 32-bit. Det er en Toshiba satellite datamaskin. Er ikke sikker på hva du mener å spille av, ta opp i med systemdisken...
Har koblet til fast track lydkort. Der har jeg koblet til en RØDE mikrofon. Ellers har jeg koblet til keyboard direkte i pcn.
Noreanim
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Nov 15, 2011 1:22 am

Re: Pro Tools se DAE ERROR 9060

Innlegg osvald911 » Søn Jan 29, 2012 3:29 pm

Hei.

Jeg fikk denne meldingen ofte når jeg hadde 2 disker i raid. Så tok jeg og kjørte de som 2 vanlige disker og har ikke fått opp meldingen til nå;)
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm

Re: Pro Tools se DAE ERROR 9060

Innlegg H-Musikk » Søn Jan 29, 2012 5:08 pm

Det er kommet en 10.0.1 oppgradering nå som også forhåpentligvis fjerner noen bugs her og der...
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Re: Pro Tools se DAE ERROR 9060

Innlegg yhoyland » Man Feb 06, 2012 12:45 am

Virker som et problem som har med harddisk å gjøre.

Har du prøvd å kopiere session over på en ekstern disk og se om du får samme feil når du kjører derfra?
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Re: Pro Tools se DAE ERROR 9060

Innlegg yhoyland » Man Feb 06, 2012 12:47 am

Forstår jeg rktig så kan du ta opp men ikke spille av?

Kan dette være et permissions problem (at pro tools/brukerkonto får lov å skrive men ikke lese på disken?)

Jeg kjenner ikke windows men prøv å få rettet opp i permissions/tilgangsrettigheter på disken. Finnes sikkert et program som gjør det for deg.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron