[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - iMac + Fireface 800. HJELP!

iMac + Fireface 800. HJELP!

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

iMac + Fireface 800. HJELP!

Innlegg dozersound » Søn Aug 24, 2008 10:24 pm

Har akkurat satt opp Fireface 800 sammen med min nye iMac.
Lastet ned nyeste driver (2.62) og firmware (2.47) fra RME, og tenkte dette skulle bli enkelt og rett fram, men der tok jeg feil gitt.

Driveren gikk greit å installere, men å oppdatere firmwaren gikk ikke like lett. Klarte det til slutt via min gamle G4 PowerBook.

Nå er Firefacen oppe og går sammen med iMacen, og alt ser ut til å virke som det skal, bortsett fra TotalMix.

Den bruker vanvittig lang tid på å starte, og når den først starter, så viser meterne ingenting!

Noen som har en løsning på lager?
dozersound
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Nov 07, 2007 2:46 am

Innlegg Dozerbabar » Man Aug 25, 2008 12:17 am

Hmm, skal ikke gni noe salt i sårene her, men det skal ikke være noe hokus pokus å få dette til å spille. Har en FF800 selv som spiller som smurt med Macbook proen min.

Kjører du Leopard? Har du sjekket at totalmix og driverne er kompatible med Leopard?
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg dozersound » Man Aug 25, 2008 11:32 am

Kjører leopard ja. (10.5.4)

I readme-filen står det at driveren skal være kompatibel fra 10.4.8 og oppover.
Testet nettopp på min MacBook som også kjører 10.5.4, og her ser alt ut til å virke som det skal.

Fant en post på ett eller annet forum, der det var en som hadde et lignende problem. Løsningen for han var å bruke Firewire 800 istedenfor 400.
Får prøve å skaffe en 800-kabel i løpet av dagen og se om det er løsningen.

(Han mente det var noe med firewire-chipsettet i de nye iMacene og Fireface som ikke var en helt god match. (?!))

Jeg synes også det var rart at dette skulle bli et problem. Har brukt mac i over 5 år, og dette er første gangen jeg har et driver-relatert problem!
dozersound
Tørr bak øra
 
Innlegg: 12
Registrert: Ons Nov 07, 2007 2:46 am

Innlegg Blix » Man Aug 25, 2008 10:15 pm

dozersound skrev:Fant en post på ett eller annet forum, der det var en som hadde et lignende problem. Løsningen for han var å bruke Firewire 800 istedenfor 400.
Får prøve å skaffe en 800-kabel i løpet av dagen og se om det er løsningen.

(Han mente det var noe med firewire-chipsettet i de nye iMacene og Fireface som ikke var en helt god match. (?!))

Jeg synes også det var rart at dette skulle bli et problem. Har brukt mac i over 5 år, og dette er første gangen jeg har et driver-relatert problem!


RME og FW-problemet er kjent. Det står øverst på RME's forum: http://www.rme-audio.de/forum/viewforum.php?id=4

Det har vært mange problemer med forskjelige chipset og drivere (på begge platformer naturlig nok siden det er på HW-nivå) gjennom tidene, både på USB og FW.

5 år er jo ingen ting! Jeg har brukt Mac til og fra siden 1984, og PC siden 1983 så dette er ikke noe nytt :-)
Blix
Superaktiv
 
Innlegg: 383
Registrert: Ons Apr 09, 2008 11:30 pm
Bosted: Oslo


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron