[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Sonnox Elite bundle eller UAD2

Sonnox Elite bundle eller UAD2

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Sonnox Elite bundle eller UAD2

Innlegg neokmin » Tor Sep 04, 2008 11:06 am

Hei

Trenger råd fra dere eksperter her. Er på jakt etter noen all round high end plugins og jeg har lenge siklet på Sonnox native pluggene. Elite bundelen med 40% avslag i pris. Det var nesten så jeg addet til basket for noen dager siden.

Men så ramlet det inn en email ang UAD2 .. og jeg har jo hørt og lest mye flott om UAD produktene. Universal Audio UAD-2 Duo Flexi til ca 10 laken virker fristende forsåvidt. Velger sannsynligvis Neve 88RS Channel Strip og .. ja forslag ? Cambridge EQ'en ? ($500 valgbare plugins)

Trenger hjelp til å velge hvilket produkt jeg bør gå for. Men funker UAD 100% på Mac ? Hørte det var noen issues med cpu spikes for en stund siden. Er dette blitt fikset ?

Kjører Cubase 4 på Leopard 10.5.4. Til nå har jeg brukt Wave Arts powersuite 5 - og spesielt bruker jeg Trackpluggen mye. Er det milesvis forskjell mellom denne (disse) og Sonnox / UAD ?

Jeg stiller kanskje noen dumme spørsmål her, men det får gå :) Takker for tips, råd og veiledning
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo

Innlegg UcRecords » Søn Sep 07, 2008 6:00 pm

Hei

UAD plugene er bra men personlig synes jeg sonnox tingene er bedre og mye mer anvendelige, så har du nok kraft i mac'n ville jeg gått for sonnox da du også ikke får med noe særlig plugins med UAD2 pakka og greit du får med 500$ å handle for så er de ganske dyre, har begge deler selv (UAD-1) med en del plugins og sonnox elite bundelen men måtte jeg velge, hadde jeg valgt sonnox med god margin, det er litt smak og behag.

Kjører selv UAD på MacPro(OSX 10.4.11) med Cubase 4 og Logic Pro 8 aldri hatt problemer med det.
UcRecords
UcRecords
Tørr bak øra
 
Innlegg: 41
Registrert: Man Mar 10, 2008 3:58 pm
Bosted: OSLO

Innlegg Kroon » Man Sep 08, 2008 1:25 am

UAD plugene er bra men personlig synes jeg sonnox tingene er bedre og mye mer anvendelige, så har du nok kraft i mac'n ville jeg gått for sonnox da du også ikke får med noe særlig plugins med UAD2 pakka og greit du får med 500$ å handle for så er de ganske dyre, har begge deler selv (UAD-1) med en del plugins og sonnox elite bundelen men måtte jeg velge, hadde jeg valgt sonnox med god margin, det er litt smak og behag.


Noen har vunnet en pris for forumets hittil lengste setning. ;)
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Innlegg neokmin » Man Sep 08, 2008 10:51 pm

Oki, takker for svar. Ja jeg heller nok mest mot Sonnox. Kjøper nok de om ikke altfor lenge. UAD2 får vente :)
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo

Innlegg UcRecords » Ons Sep 10, 2008 7:46 pm

Kroon skrev:
UAD plugene er bra men personlig synes jeg sonnox tingene er bedre og mye mer anvendelige, så har du nok kraft i mac'n ville jeg gått for sonnox da du også ikke får med noe særlig plugins med UAD2 pakka og greit du får med 500$ å handle for så er de ganske dyre, har begge deler selv (UAD-1) med en del plugins og sonnox elite bundelen men måtte jeg velge, hadde jeg valgt sonnox med god margin, det er litt smak og behag.


Noen har vunnet en pris for forumets hittil lengste setning. ;)


Når får jeg pokalen? :wink:
UcRecords
UcRecords
Tørr bak øra
 
Innlegg: 41
Registrert: Man Mar 10, 2008 3:58 pm
Bosted: OSLO

Innlegg neokmin » Fre Sep 12, 2008 3:52 pm

ahh .. da er Sonnox pluggene installert. Begge 7 :D
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest