[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - sonar trøbbel.

sonar trøbbel.

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

sonar trøbbel.

Innlegg aldara » Tor Des 25, 2008 7:34 am

Har hatt problemer med sonar 7 i det siste.. etter å ha jobbet noen dager med et prosjekt så henger sonar seg når jeg skal åpne filen.

Jeg har sjekket for virus, har defragmentert disken, ingen bad parts, ny pc, har disabla alle pluggsa som er involvert men ingen ting gjør at sonar atter vil åpne filene. Jeg har og prøvd å flytte selve prosjekt filen til andre mapper uten hell.

Eneste fixen jeg har er å lage et nytt prosjekt og så importere de wav filene som jeg har brukt.... ulempen er jo at jeg må sette opp all eq komp osv...

Noen lure tips å prøve? oppgradere til 8 kanskje...
aldara
Med på notene
 
Innlegg: 55
Registrert: Lør Des 22, 2007 8:35 pm

Innlegg H-Musikk » Tor Des 25, 2008 5:38 pm

Dårlig med hjelp her fra... :-(
...men kan jo trøste med at jeg ved et par anledninger (les meget skjelden) har opplevd noen prosjekter som plutselig ikke vil oppføre seg "normalt" bla ikke bli spilt av etc. Har faktisk et i maskinen nå som jeg har brukt til å eksprementere litt på som det ikke kommer lyd av i det hele tatt :?

.....som sagt lite hjelp :lol:

PS! jeg har v 8 :D
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Trallala » Lør Des 27, 2008 12:57 am

Dersom feilen er komen siste par dagar/veker pleier eg å kjøre systemgjennoppretting, som vanlegvis fiksar problemet.

Men det har du gjerne gjort...

Andre ting å prøva er jo å sjekka om du har alle oppdateringar på ting som hovudkort, lydkort og softwaren du brukar.
Eventuelt reinstallere Sonar.
Brukar også å sjekke på sonar-forumet før eg brukar for mykje tid på feilsøking - der har du jo hundretusen andre, og nokre har sikkert same oppsett og same problem som deg. :|

Kjører Sonar 7.2 på Intel-plattform og XP og har ikke opplevd sånt du fortel om.
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy

Innlegg Fredster » Lør Des 27, 2008 5:22 pm

Har ved et par anledninger opplevd dette, dog på tidligere versjoner av sonar.
Problemet da, var at jeg hadde gjort prosjekt i mellomtiden i en annen innstilling.
I siste versjon 7.0.2 har jeg ikke hatt noen slike problemer.

Har dog hatt ett prosjekt som jeg fikk audiodropout på konstant.. fant aldri problemet. Så kopierte ut alle audiospor til et nytt prosjekt... vips problem solved.
Bedre eventuellt å løse det på en slik måte, klart kjipt om du har gjort 50 spor og finmixet mye... men men... likevel mindre arbeid en å gjøre allt på nytt.
________________________________

http://www.signesvei.no/funstudio

Musikere pensjonerer seg ikke, de slutter når det ikke er mer musikk igjen i dem.
Louis Armstrong

Fredster :)
Brukerens avatar
Fredster
Aktiv
 
Innlegg: 177
Registrert: Fre Nov 07, 2008 12:43 pm
Bosted: Sandefjord

Innlegg Sounderground » Søn Des 28, 2008 2:34 pm

Får du noen feilmeldinger? Er det noe ved dette prosjektet som er forskjellig fra andre? Bruker du
Sounderground
Aktiv
 
Innlegg: 136
Registrert: Ons Nov 14, 2007 3:50 am
Bosted: Oslo

Innlegg Fredster » Søn Des 28, 2008 9:18 pm

[quote="Sounderground"]Får du noen feilmeldinger? Er det noe ved dette prosjektet som er forskjellig fra andre? Bruker du
________________________________

http://www.signesvei.no/funstudio

Musikere pensjonerer seg ikke, de slutter når det ikke er mer musikk igjen i dem.
Louis Armstrong

Fredster :)
Brukerens avatar
Fredster
Aktiv
 
Innlegg: 177
Registrert: Fre Nov 07, 2008 12:43 pm
Bosted: Sandefjord

fin fix...

Innlegg aldara » Søn Jan 18, 2009 12:16 am

oppgradering til versjon 8 gjorde susen... :-)
aldara
Med på notene
 
Innlegg: 55
Registrert: Lør Des 22, 2007 8:35 pm

Re: fin fix...

Innlegg H-Musikk » Søn Jan 18, 2009 1:01 am

aldara skrev:oppgradering til versjon 8 gjorde susen... :-)

Se det... Gratulerer med ny versjon.... :)

...i neste mnd. kommer 8.3 :wink:
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest