[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - IVORY

IVORY

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

IVORY

Innlegg tordarn » Fre Jan 02, 2009 5:23 pm

Hallo! Har kjøpt pianoprogrammet til Ivory. Det låter veldig bra, men jeg synes det blir litt "treigt" å spille. Jeg har også et yamaha p 90 digitalt piano. Det er mye kjappere og virker mer som et vanlig piano.

Er det noen som har noen erfaringer med hva jeg evt. kan justere på for ikke å få en slik forsinkelse?
tordarn
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons Des 26, 2007 9:50 am
Bosted: Elverum

Innlegg Dozerbabar » Fre Jan 02, 2009 6:53 pm

Har du sjekket hva bufferen din står på? Jo lavere du setter den, jo mindre forsinkelse får du :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg H-Musikk » Fre Jan 02, 2009 7:38 pm

Dozerbabar skrev:Har du sjekket hva bufferen din står på?

...det heter sikkert Latency i Cubase som jeg ser du bruker (i en annen tråd) :wink:
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg neokmin » Fre Jan 02, 2009 11:21 pm

Devices på hovedmenyen > Device setup > og VST audio system

Der ser du in og output latency, samt hvilken driver du bruker - og Control panel "knapp" hvor du kan endre buffer size('n).

Lavt buffer size tall = lav latency. Og omvendt. Men for lavt vil gi crackles, spikes, hakking og div møkkalyder - hvis du kjører på med mange spor med effekter og VST instrumenter. Det henger sammen med at du presser prosessoren i maskinen for hardt. Den klarer ikke å henge med i svingene.

Jeg bruker RME 800 lydkortet og ASIO driver. Buffer size'n er på 256 samples og det gir en latency på 8 ms. Holder i bøtter og spann. Neste steg opp 384 samples gir 11 ms og fungerer også helt fint.
Brukerens avatar
neokmin
Aktiv
 
Innlegg: 185
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:02 pm
Bosted: Oslo


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest