[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Toner som henger i Cubase 4 (Halion)

Toner som henger i Cubase 4 (Halion)

Her diskuteres alt som har med computere å gjøre. Programvare, lydkort med mer.

Moderator: Ole Henrik

Toner som henger i Cubase 4 (Halion)

Innlegg tordarn » Ons Feb 04, 2009 7:02 pm

Hallo!
Jeg bruker cubase 4 og halionlyder sammen med eksternt digitalt piano. Lydene er kjempefine men jeg har problemer med at noen toner henger seg opp. Dette skjer når jeg bruker sustainpedal, i en del sammenhenger er det fint å legge en string som bakgrunn til mitt piano, problemet er at etter litt spilling så henger et par toner seg opp.
Er det noen som kan gi meg noen gode råd?
tordarn
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons Des 26, 2007 9:50 am
Bosted: Elverum

Innlegg Whirly » Tor Feb 05, 2009 12:21 pm

Dette har vært et evig tilbakevendende problem med HalionOne og jeg er ikke sikker på om det er laget en fix fra Steinberg som er 100%.

Du kan prøve å huke av i boksen "Use System Timestamp" (Devices ->Device Setup).

Dersom du er på en tidligere versjon av Cubase 4 (4.00, 4.1 eller 4.2) anbefaler jeg at du oppgraderer til Cubase 4.5.2, som er den siste av 4-serien.

Sjekk for råd og tips på Cubase.net
Brukerens avatar
Whirly
Med på notene
 
Innlegg: 95
Registrert: Søn Apr 13, 2008 1:15 pm
Bosted: Oslo

toner som henger

Innlegg tordarn » Fre Feb 06, 2009 2:28 pm

Hallo!

Takk for svaret. jeg skjønner nå at Halion softsynth blir litt for sårbar og bruke ute på spilling.
Har du/dere noen gode tips til et plugin program som har gode string og blåselyder som kan brukes ute på spilling?
tordarn
Tørr bak øra
 
Innlegg: 17
Registrert: Ons Des 26, 2007 9:50 am
Bosted: Elverum


Gå til Soft- og Hardware

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest