[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Del dine beste tips og triks med andre, og få tilbake i mangfold!

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg Dozerbabar » Søn Mai 22, 2011 12:13 pm

Wix var jeg ikke spesielt imponert over. Siden deres lagger til og med litt i Firefox på en i7 mac.

Det siste tipset ditt derimot er gull!

Takker :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg FinnArild » Man Mai 23, 2011 8:50 pm

Acoustify skrev:Og tro det eller ei Finn Arild, mitt innlegg var ment som tips til musikere og ikke nødvendigvis kun som egenreklame. Har vært medlem i mange år, men da som daglig leder hos Noroff.

Hvorfor i all verden tipser du ikke fra den addressen, da? Ellers henviser jeg til pkt. 3 i forumreglene. "Ikke nødvendigvis kun" bør dekkes av "ikke begrenset til" i den paragrafen.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg hkh » Man Mai 23, 2011 9:20 pm

Hvorfor så sur finn arild? var jo en pen nettside, langt penere enn din...
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg Dozerbabar » Man Mai 23, 2011 9:49 pm

Dårlig stemning driver vi ikke med her.

Moving along..
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg FinnArild » Man Mai 23, 2011 9:57 pm

Er ikke sur. Siden mine er også slitne om dagen, sant. Men jeg synes fremdeles det er en uting når folk lager en bruker med eneste formål for å reklamere på forumet. Det er det vi prater om - ikke hvorvidt verktøyet er bra (selv om det er en dårlig ide å basere nettsidene sine på Flash, av flere grunner), sidene er fine eller om fyren kan prate for seg.

Denne brukeren har 7 poster i forumet og alle er på denne tråden. Er det bare jeg som ser det? På andre fora blir slikt tatt "in the bud". Ikke her tydeligvis. Jaja - heldigvis ikke så mye trafikk her at det gjør noe.

Moving on ...
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg FinnArild » Man Mai 23, 2011 10:04 pm

For å få denne tråden over i en mer positiv trend, poster jeg linker til et par tips om bruk av Flash på websider:

http://www.moongrabber.com/web-design/w ... es-are-bad

http://www.jhuskisson.com/articles/21-w ... -site-suck
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg Trallala » Tir Mai 24, 2011 1:04 am

Er det bare jeg som ser det? På andre fora blir slikt tatt "in the bud". Ikke her tydeligvis. Jaja - heldigvis ikke så mye trafikk her at det gjør noe.


Neida - det er ikkje berre deg. Og det er supert med vaktbikkjer som passar på. Eit forum skal vera ein plass fri for reklame - her skal ein læra - eller belæra, alt etter som. Blir slike fora ei leikegrind folk med si eiga lommebok i tankane er det over og ut for heile konseptet. Folk må også tola å bli mistenkelegjort, meir enn på ein kommersiell arena - anarki har aldri vore gratis.

Ikkje masse trafikk? Vel - folk bygger hus. Får barn. Skiller seg og giftar seg på nytt. Det er mange ups and downs for dei fleste, og forumaktivitet er eit overskotsprosjekt - men tvilar likevel på at dei fleste som har vore innom her har sletta medlemskapet sitt. (Dette har sikkert Ole Henrik tal på...) Sjekk kor mange gonger tråden er lest.

Det er plass for litt dårlig stemning. :wink:
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg Acoustify » Tor Jun 09, 2011 8:48 pm

Hei folkens, da har google oppdaget Acoustify.
På under 2 måneder har vi oppnådd følgende resultater:

Søkefrase: rock pop bergen = 1 plass, side 1
Søkefrase: coverband pop = 1 plass, side 1
Søkefrase: coverband rock = 1 plass, side 1
Søkefrase: akustisk bergen = 2 plass, side 1
Søkefrase: coverband = 3 plass, side 1
Søkefrase: coverband bergen = 3 plass, side 1
Søkefrase: akustisk pop = 3 plass, side 1
Søkefrase: bergen pop = 6 plass, side 1
Søkefrase: akustisk rock = 10 plass, side 1
Søkefrase: akustisk band = 13 plass, side 2
Søkefrase: bergen rock = 22 plass, side 2

Vil bare sende en spesiell hilsen Finn Arild som mente mitt råd kvalifiserte til å bli kastet ut av forumet og si HAH!!! og tulling (med all respekt Finn Arild, men dette kan du ingenting om)
Igjen folkens, mitt råd er kanonbra. Dette er en leverandør som altså koster kr. 790,- pr. år og da får du og bandet ditt egen nettside til både web og mobil, samt forsidedesignmuligheter til Facebook. Post gjerne spørsmål dersom dere ønsker råd eller tips for å markedsføre bandet på nett.
Acoustify
Fersking
 
Innlegg: 9
Registrert: Tir Mai 17, 2011 1:03 am

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg FinnArild » Tor Jun 09, 2011 10:46 pm

Ikke sa jeg "Hah", ikke sa jeg "Tulling".

Jeg bare påpekte at du har 8 poster her i forumet, alle er ikke-musikkrelaterte og reklamerer for webløsningen din.

I tillegg sa jeg hva jeg mente om Flash.

Godt jobba med SEO, det skal du ha.

For å ta det positive: denne posten fikk meg dyttet til å lage nye websider - som virkelig trengte oppdatering.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg FinnArild » Lør Jun 25, 2011 10:02 pm

Jepp - da er websidene oppdatert - iallefall musikk sidene (som tross alt er viktigst).

Synes selv ikke det er så værst, men tar gjerne imot kritikk - til og med fra Acoustify ;) ...
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg Acoustify » Tir Sep 06, 2011 2:55 pm

Hei Finn Arild. Tror ikke jeg skal uttale meg om siden din.
Det er det som er så vanskelig med design. Her er vi alle forskjellig. Noen liker moren og andre datten. Sånn er det bare. Kjekt at du er fornøyd.
Personlig liker ikke jeg siden din og syntes den blir for dyster. Når det er sagt så er neppe jeg i din målgruppe, så sånn sett er det ikke spesielt viktig hva jeg måtte mene :).

Forøvrig så har nettsiden til Acoustify definitivt gjort jobben og vi har oppnådd det vi satt oss som mål og er nå i stallen til et av landets største eventbyrå og høsten er stort sett fullbooket og det var IKKE posten her på forumet som bidro til å gjøre dette mulig, la det være sagt :).

Ser at du kommenterer at jeg ikke er spesielt aktiv i forumet med mitt nye navn som representerer bandet. Her er svaret enkelt. Ditt første innlegg bidro effektivt til at jeg totalt mistet lysten til å være aktiv i dette forumet. Målet var ikke å måtte bruke tid på å forsvare meg mot beskyldninger om å utnytte forumet. Det ble for meg bare en meningsløs sløsing med tid.

Til de som eventuelt følger tråden om Acoustify og tipset om å bruke wix.
Vårt "design mål" var å fremstå som tiltalende for vanlige folk i næringslivet. Jeg hverken har eller hadde noen som helst programmeringskunnskap og trengte en kreativ løsning hvor jeg kunne "designe" siden selv.

Designmål. Siden trengte et positivt, unikt og kreativt snev over seg. Ikke genialt, men kommersielt tiltalende :). Da ble billed og fargebruk viktige virkemidler. Det er viktig å huske på at design først og fremst et virkemiddel for å skape en identitet, kommunisere effektivt og ikke minst oppnå konkrete mål. Vi har helt klart nådd de målene vi satt oss. Nærlingslivet har respondert over all forventning og det for kun kr. 790,- pr. år. Fortsatt en dritbra deal spør du meg. At det var BILLIG og særdeles ENKELT å designe med var det jeg i utgangspunktet ønsket å formidle. Dessverre føler jeg at dette budskapet og muligheten til debatt fullstendig druknet i beskyldningene som oppsto om misbruk av forumet.
Acoustify
Fersking
 
Innlegg: 9
Registrert: Tir Mai 17, 2011 1:03 am

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg hkh » Tir Sep 06, 2011 5:09 pm

Acoustify skrev:Hei Finn Arild. Tror ikke jeg skal uttale meg om siden din.


Ikke jeg heller. hehe

Kult at bandet går bra da! Jeg holder på å starte opp mitt eget eventband i Bergen og lurer litt på om nettside er noe vits å bruke tid på
Har dere fått mange jobber KUN på nettsiden, fra folk dere ikke kjente fra før?
hkh
Superaktiv
 
Innlegg: 306
Registrert: Tor Sep 13, 2007 12:04 pm
Bosted: Bergen

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg Dozerbabar » Tir Sep 06, 2011 5:17 pm

Jeg satte akkurat opp noen sider med Bandzoogle. Veldig veldig enkelt og funker som bare det :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg FinnArild » Tir Sep 06, 2011 10:56 pm

Hvis du først er på CDBaby har jeg hørt mye bra om bandweb løsningen HostBaby som de tilbyr.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re: Tips til deg som skal lage nettside til bandet ditt

Innlegg jonbue » Tir Mai 24, 2016 11:37 pm

Det finnes vel egentlig en hel haug med slike CMS-løsninger, som det kalles, av forskjellig vanskegrad, men som man ikke trenger programeringskunnskap for å editere og vedlikeholde. Alt fra
Facebook, via
Wordpress,
Hjemmeside på 123,
Joomla, til
Drupal (som kanskje er en av de mer kompliserte)
og mange flere.

Wix er bare en av mange, og mange er ganske like, og det gjelder også prisen om man ser etter. De fleste har gratis CMS og man betaler bare for serverplass og domenenavn (om man vil ha det,...da slipper man reklame).
Det er mitt beskjedne syn på dette. :)
jonbue
Fersking
 
Innlegg: 7
Registrert: Tir Mai 24, 2016 12:30 pm

Forrige

Gå til Tips&Triks

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron