[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Starte band? (Oslo & omegn)

Starte band? (Oslo & omegn)

Her kan du finne nye bandmedlemmer, bli medlem av et band, eller kanskje finne noen å skrive låter sammen med?

Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg HenningBH » Man Aug 08, 2011 12:55 pm

Gitarist, 29 år, på utkikk etter noen å spille med.

Jeg har beina plantet i forskjellige musikalske leirer som spenner seg fra pop, funk, americana til forskjellige metallvarianter og progrock. Karakteriserer meg selv som en riff-gitarist og ønsker dermed å spille riff-basert musikk, aller helst innenfor et progrock-domene, men uten minutter lange soloer og instrumentbattling.

Kjapt utvalg av musikalske preferenser;

Porcupine Tree
Opeth
Rage Against The Machine
RHCP (på 90-tallet)
Tool

Jeg har ikke større ambisjoner enn å lage musikk som forhåpentligvis kan bli såpass bra at en og annen spillejobb kan bli ett faktum - ergo musikk for musikkens del, ikke for å fyre opp om grandiose planer om verdensherredømme og ukentlige 'gigs'.

Lager egne låter, men er ikke verdens stødigste på tekstsiden. Er lett å samarbeide med, men ikke redd for å fronte egne meninger om disse går på tvers av andres oppfatninger.

Er svak for odde taktarter.

Holder til i Oslo.
Kan kontaktes via PM.
HenningBH
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tor Jul 14, 2011 7:43 am

Re: Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg cantatamorgana » Fre Aug 19, 2011 10:23 am

Hei

høres spennende ut.
Jeg har startet ett prosjekt som er musikkalsk inspisrert av Muse, Queen, Opeth, Nordmann, altså blande forskjellige stillart.Har allerede bassist og tromis og selv spiller jeg keyboard og synger jeg.

Hvis er noe av interesse så kan du sende meg kanskje liten demo av deg?
Vi har ennå ikke begynt så jeg kan ikke vise til noe demolåter men du kan høre på gamle bandet mitt for veiledning www.myspace.com/agatetheband

Du kan sende meg svar på fejamusic@gmail.com
cantatamorgana
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Lør Jul 10, 2010 6:37 pm

Re: Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg magnusmann » Søn Aug 28, 2011 1:51 pm

Vet ikke det funka og du fikk PM'en min, så skriver den her også:
Hei!
Jeg er en trommis på 23 år som leter etter folk å spille med. Jeg digger alle de bandene du listet opp. Har spilt i ca. 10 år.
Hvis du er interessert kan vi jo prates mer.

-Magnus
magnusmann
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Søn Aug 28, 2011 1:40 pm

Re: Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg Rautavalta » Søn Sep 18, 2011 2:12 am

Hei, 30 år gammel gitarist fra Oslo. Har band erfaring. Leter etter noen å jamme / lage musikk med.
Her er noe av det jeg har laget:

http://www.nrk.no/urort/user/Default.as ... autavalta1
Rautavalta
Tørr bak øra
 
Innlegg: 22
Registrert: Søn Sep 18, 2011 2:09 am

Re: Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg HenningBH » Fre Jul 11, 2014 8:52 am

Joda...

Denne annonsen er snart tre år gammel og jeg har hatt flere prosjekter gående siden den gang, og enkelte er fremdeles aktive, mens andre er begravet. Har per dags dato to aktive prosjekter hvor jeg henholdsvis spiller bass/korer og et hvor jeg spiller gitar - men savner et 'jamme'/impro-band, uten at jeg ønsker å gå i den fella hvor jeg må lure folk til å tro at jeg vet hva jeg driver med.

Med 'jam' mener jeg ikke nødvendigvis blues, jazz eller lignende, men musikk som oppstår ut av 'ingenting' og ikke lener seg på allerede gitte strukturer, men som ei heller ender opp i ambient-gata og eller svevende 'shoegazing'.

Jo flere, jo bedre. Tilfeldig bytting av instrumenter (sirkelspilling) er obligatorisk.

Har tilgang til øvingslokale på Hausmania.
HenningBH
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tor Jul 14, 2011 7:43 am

Re: Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg rundowndrummerboy » Tor Jul 17, 2014 2:35 pm

Ta kontakt hvis du trenger en som spiller trommer for det meste, litt bass og gitar også. Tror det passer!
rundowndrummerboy
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Søn Feb 23, 2014 11:39 am

Re: Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg HenningBH » Fre Okt 24, 2014 6:20 pm

BUMP!
HenningBH
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tor Jul 14, 2011 7:43 am

Re: Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg DarkTensions » Man Nov 03, 2014 8:32 pm

Heisann,

Ville bare høre om du fortsatt er på utkikk etter folk å jamme med, for i så fall er jeg veldig interessert!

Jeg er en 24 år gammel gitarist som ønsker å kunne utvikle meg musikalsk i samspill med andre, i og med at det begynner å bli ensformig å sitte alene og øve.
Liker mange typer musikk; metal, rock, pop, jazz, eksperimentelt... Liker dessuten ideen om å la musikken oppstå av seg selv.

Gi lyd hvis du er interessert :-)
DarkTensions
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Fre Aug 10, 2012 9:51 pm

Re: Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg HenningBH » Tir Okt 11, 2016 8:02 am

Hællandussen! Bekentærningar og lakrissbåtær.

Fem år er lang tid og jeg har rukket å bli tobarnspappa. Enda mindre tid til tull og fjas, men musikk er alltid blodig alvor.

Fremdeles klar for rolige kvelder, fredagstaco og dugnad i hagen.

Kjøpte meg pedalsteel for et år tilbake. Har kanskje øvd ordentlig en time. Ikke i strekk. Søker musikere som er like urutinerte. Sammen er vi dynamitt.
HenningBH
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tor Jul 14, 2011 7:43 am

Re: Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg moon-dreams » Tor Okt 13, 2016 10:11 pm

Jeg har en samling progressive elektriske låter jeg lenge har vært keen på å spille med andre musikere. Selv spiller jeg gitar og synger, det som mangler er bass og trommer. Musikken er vanskelig å sjangerbestemme men er influert av alternativ rock, post-rock, punk, folk og metal, med store variasjoner i tempo og stemning. Jeg er 34 år gammel, bor i Oslo, er også åpen for a bidra på andres låter, evt. jamme. Ta kontakt hvis dette høres interessant ut...
moon-dreams
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Tir Mar 08, 2016 5:54 pm

Re: Starte band? (Oslo & omegn)

Innlegg HenningBH » Lør Jan 27, 2018 12:13 am

Hei.

Jeg vil spille i gospel-coverband. Aller helst med andre som ikke er like gira. Helst. Eventuelt kanskje.

Rop ut!

Fra spøk til spøk. Er stort sett med på det aller meste, så lenge stemningen er bra.
HenningBH
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tor Jul 14, 2011 7:43 am


Gå til Musiker søker musiker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron