[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Bassist søker band/musikere - Oslo/Akershus/Østfold

Bassist søker band/musikere - Oslo/Akershus/Østfold

Her kan du finne nye bandmedlemmer, bli medlem av et band, eller kanskje finne noen å skrive låter sammen med?

Bassist søker band/musikere - Oslo/Akershus/Østfold

Innlegg Mytola » Ons Mai 28, 2014 6:42 pm

Sånn, da var jeg på bandleting igjen. Etter to års abstinens har jeg havnet på basskjøret igjen, og er godt på vei med å anskaffe egnet utstyr. Jeg har fått øvd meg litt opp på firestrengeren i løpet av den siste tiden, og det klør skikkelig i fingra.

Litt om meg:
Jeg er 26 år gammel, har drevet med musikk og spilt diverse instrumenter i mer eller mindre 20 år. Bass har vært hovedinstrumentet i de siste 10, men litt av og på. I tidligere band har jeg for det meste spilt rock, metal og prog, og trives definitivt best om jeg får litt å gjøre utover å humpe grunntoner hele kvelden. Et av instrumentene jeg har traktert tidligere er cello, og jeg har også en god del erfaring med fretless bass. I løpet av sommeren vil jeg være godt utstyrt til øving og spillejobber, både med og uten frets.

Musikken:

Jeg er stor fan av Tool, Rush og Gentle Giant. Jeg hører også på ting som Opeth, Pink Floyd, Niacin, Folque, Wobbler, Led Zeppelin osv osv. Jeg liker musikk som utfordrer meg, og selv om jeg ikke har store kunnskaper om musikkteori så har jeg veldig lyst til å lære. Jeg har god rytmesans og et godt øre. Egentlig har jeg mest lyst til å spille musikk i prog/jazz/fusion-gata. Kan også nevnes at jeg har fått litt smådilla på folkemusikkinspirert musikk i det siste også. Folque, Gaate osv. Det hadde jeg også syntes var spennende å prøve meg på. Superkjapp chuggachuggametal er nok noe over grensen for min del. Blir det noe særlig mer heavy enn Tool, er det nok ikke noe for meg.

Hvem/hvor:
Det er ett fett om det er snakk om å bli med i et etablert band, eller om noen ønsker å prøve å starte et nytt sammen. Jeg har ikke noe hastverk, men jeg er heller ingen bremsekloss. I utgangspunktet ønsker jeg rett å slett å finne likesinnede musikere som ønsker å spille noe av det samme, så får vi ta det derfra. Selv bor jeg meget sentralt i Fredrikstad, men jeg kan godt røre litt på meg i området. Det ser ut til at det blir studier i Oslo til høsten og noen år fremover, så Oslo-området er også absolutt aktuelt.


Om dette høres interessant ut foreslår jeg at du/dere sender en PM denne veien. :)
Mytola
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Søn Sep 04, 2011 12:11 pm

Re: Bassist søker band/musikere - Oslo/Akershus/Østfold

Innlegg defectdesigner » Søn Jun 08, 2014 8:09 pm

Hi!

My band Defect Designer is looking for a bassist in Oslo. Could you be interested to join?
Here is how it sounds: https://www.youtube.com/watch?v=yGSuV2Pt9uY
We're mixing the second album now. Drums on this one done by Flo Mounier (Cryptopsy), guitars by SepticFlesh live guitarist. We have a new lineup here in Oslo (Trollfest and Blood Red Throne fellows) and need a bassist.
We have Spector Bass, Seymour Duncan endorsement and 16 other. We're 29-33 years old.

https://www.facebook.com/defectdesigner1
defectdesigner
Fersking
 
Innlegg: 9
Registrert: Ons Jul 04, 2012 5:08 pm

Re: Bassist søker band/musikere - Oslo/Akershus/Østfold

Innlegg Mytola » Ons Jun 11, 2014 6:02 pm

Hi! I'm afraid that kind of music is a bit too heavy for my taste. Growling vocals and down tuned guitars isn't what I'm looking for unfortunately.
Mytola
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Søn Sep 04, 2011 12:11 pm

Re: Bassist søker band/musikere - Oslo/Akershus/Østfold

Innlegg Barbrady » Ons Jun 25, 2014 2:32 pm

Hei,
Jeg er en vokalist, låtskriver og produsent bosatt i Oslo. Jeg har eget nytt portabelt studio som jeg ønsker spille inn et nytt album på. I
tillegg jeg jobber jeg med en EP og et annet album et annet sted. I den forbindelse ser jeg etter, iførste omgang, bassist og trommis. Stilen er vel
Pop/Rock, men det er jo på en måte alt, men mine inspirasjonskilder innen hvordan en produserer er Daniel Lanois og Brian Eno. At du ikke er dypt inne i
teorien er ikke viktig for meg, det aller viktigste er at du har lyst å uttrykke deg på ditt instrument og bidra til helheten. om dette kunne virke litt interessant, så gi
meg gjerne en kort beskjed - så kan vi utveksle mer info.
Barbrady
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Ons Jun 18, 2014 4:54 pm

Re: Bassist søker band/musikere - Oslo/Akershus/Østfold

Innlegg FinnArild » Tir Jul 01, 2014 9:57 pm

Jeg skal fremdeles ha et band for release konsert neste år og trenger fremdeles bassist. Dette kan forhåpentligvis bli et bandprosjekt etterhvert, ettersom neste plata mi kommer på en eller annen label - jeg må bare velge hvilken først :) ...

http://www.finnarild.com - kontakt meg hvis du er interessert. Kan evt./sikkert kombineres med andre band. Mye kule basslinjer!
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re: Bassist søker band/musikere - Oslo/Akershus/Østfold

Innlegg hotrod » Tor Aug 21, 2014 9:12 pm

Hi there!

"Amarello" is looking for a bass player,
We are a rock band from Oslo and we are a 3 - Piece band.

We have released our debut album on the major digitaly platforms such as , I tunes, spotify , Wimp, etc etc.
We have played more then 15 Concerts this year all around Norway and hopefully we will play even more!
We have a song "Recomended" by the bigest Norwegian radio channel P3.
good "News" regarding the band are about to be released...!

More info about the band and also the links below:

Band Bio:

I will make a long story short,
Amarello is a 3- piece band from Oslo, that has played together since April 2011.
The band started when guitarist/songwriter Linus, bass player Øystein and drummer Rodrigo met and began recording original material in the rehearsal studio.
Fueled by a mutual interest in 90′s rock , Amarello plays a " high-energy" rock music with explosive and melodic chorus .
For the three of us it became clear that we had something
worthwhile and we knew the time was right to bring back rock music.

Discography:

2011 -"coarseness" (demo)
2014- "Sublime Beauty of Iodine" LP - Now Available on Spotify, Itunes,Amazon, Wimp.

Influences:

Queens of a stone age, Foo Fighters, A perfect circle, Muse, Deftones, Tool , Alice in Chains, Weezer, Pearl Jam, Smashing Pumpkins ,Faith no more + more..



Is this interesting for you?
Wanna step in for an audition with us?
Let me know!


https://www.facebook.com/amarelloofficial

http://urort.p3.no/#!/Band/amarello

https://soundcloud.com/amarellomusic

http://open.spotify.com/album/7If4w4hM77B6QRM504FNHt
hotrod
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Jun 24, 2014 8:59 pm

Re: Bassist søker band/musikere - Oslo/Akershus/Østfold

Innlegg DarkTensions » Man Nov 03, 2014 8:52 pm

Heisann,

Jeg er en 24 år gammel gitarist bosatt i Oslo som har fryktelig lyst til å spille i band! Har lite erfaring med samspill, og ønsker å utvikle meg på dette området.

Etter å ha lest annonsen din ble jeg veldig gira, jeg deler smaken din, spesielt hva gjelder prog. Jeg elsker sjangerblanding og eksperimentelle ting. Det du beskriver høres veldig likt ut som det jeg har sett for meg at jeg vil spille selv.

Så jeg håper vi kan snakkes nærmere, dersom du er interessert! :-)
DarkTensions
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Fre Aug 10, 2012 9:51 pm


Gå til Musiker søker musiker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest