
Limiter er da en limiter med adaptiv envelope for typisk prosessering av peaks, med envelope saturasjon med høyere gain. Med finesser som smoothed linking til absolute limits, som jo er veldig fornuftig. Hardlinked processing i en limiter skaper jo intermodulasjon mellom kanaler, og er jo ganske absurd. Med et avansert lookahead filter, man ikke ser andre steder tror jeg. Som er et minimalphase gaussian rise, + mirror for fall, som er veldig optimalt for en slik prossess.
Softclip er basert på min erfaring med analogt utstyr, og ofte er det peak saturasjon som gir den "analoge" klangen til lyder. Den er modellert her, og jeg synes den tilogmed låter bedre enn real analog, for å si det slik. Og mye lettere å bruke. Gjør seg meget bra på en skarp transient, man vil saturere litt. I disse dager kan f.eks snares låte litt raslete pga mye limiting, og da kan det være greitt å ta en høy peak fra snare, inn til softclip f.eks, som gir en mere markant snare. Slike ting er jo mye av grunnen til at folk bruker analogt enda.
Dither er en 16ordens dither-plugin, som jeg har håndtunet selv, for å få nær 24bits reverb lyd, på mine 16bit filer. Har feedback filter på senere orden, slik at de første ordnene brukes ordentlig. Ellers er jo dither ikke engang full førsteordens egentlig

Jobber også på en linearphase EQ, EQ bruker gaussian (ringless) filtre, og har instillinger for fase også, om man skulle ville stille på det. Og en RMS kompressor, og en multibånds RMS kompressor. Som blir vel gitt ut etterhvert som jeg får gjort de ferdig. Delefiltre her er spesiellt tuned for multibånd-prosessering, og er for tiden 12dB i en oktav og 24dB over.
Min website er edit: under development på ubestemt tid..
FVMD.