[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - "Nye" kjøp & salg!

"Nye" kjøp & salg!

Det som ikke har med musikk eller lydbransje å gjøre postes her.

Moderator: Henrik

"Nye" kjøp & salg!

Innlegg Henrik » Tor Nov 19, 2009 11:11 am

Hei kjære forumfeller!

Nå har vi forbedret "kjøp & salg"- sidene ved å gjøre en visning av bilde(r) til hver annonse når du gjør et søk eller klikker direkte på en underkategori (F.eks. "gitarer", "gitareffekter" o.l.). I tillegg har vi gjort en kraftig forbedring av søkemotoren, da spesielt den avanserte søkemotoren,hvor man kan søke og segmentere søket etter flere kriterier. Når søkeresultatene vises, kan du også sortere søkeresultatet etter dato, pris og beskrivelse.

Håper det faller i smak! :D
Henrik
Med på notene
 
Innlegg: 99
Registrert: Tir Jun 19, 2007 12:05 pm

Innlegg espeo » Tor Nov 19, 2009 3:12 pm

Dette ser bra ut :)

Det som gjenstår nå er om folk kunne være litt tro mot kategoriene.
Feks. har hverken keeleymodda bossbokser, mesaforstekere eller Amplitube noe under kategorien gitarer å gjøre....
ELO
espeo
Tørr bak øra
 
Innlegg: 44
Registrert: Tor Aug 14, 2008 2:29 pm
Bosted: OSLO

Innlegg Dozerbabar » Tor Nov 19, 2009 5:13 pm

Helt supert. Dette har vært et savn!

Enig i at folk bør bli bedre på kategorisering, men det er det jo ikke så mye å gjøre med.

Kanskje begrense til at folk kan legge ut i en kategori? De gangene folk selger ting som passer i flere kategorier så må de heller legge ut flere annonser.
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Bugbass » Søn Nov 29, 2009 11:52 am

Jeg synes faktisk at sidene har blitt veldig tunglest, overskrifta på annonsene skulle ha vært tydeligere. Jeg tar meg stadig vekk i å hoppe over annonser som ikke har bilder.
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg H-Musikk » Søn Nov 29, 2009 4:40 pm

Bugbass skrev:Jeg synes faktisk at sidene har blitt veldig tunglest, overskrifta på annonsene skulle ha vært tydeligere. Jeg tar meg stadig vekk i å hoppe over annonser som ikke har bilder.

Litt enig i dette ja...må liksom "lete" etter overskriften...
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg FinnArild » Søn Nov 29, 2009 10:38 pm

espeo skrev:Dette ser bra ut :)

Det som gjenstår nå er om folk kunne være litt tro mot kategoriene.
Feks. har hverken keeleymodda bossbokser, mesaforstekere eller Amplitube noe under kategorien gitarer å gjøre....
... bare en ting som hjelper her, og det er beinhard moderering. Putt annonsen i riktig kategori eller den blir slettet.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Innlegg Henrik » Søn Nov 29, 2009 11:48 pm

Vi kommer i nær fremtid til å redusere til kun en kategori per annonse. Da vil nok annonsører trolig være mer tro til rett kategori for utstyr man ønsker å omsette. Vi kommer derimot ikke til å modere hver eneste annonse som legges ut - det har vi dessverre ikke kapasitet til.

Er annonseoverskriften for liten? Personlig synes jeg den er lett å observere. Hva med å øke skiftstørrelsen? Ville det vært bedre?
Henrik
Med på notene
 
Innlegg: 99
Registrert: Tir Jun 19, 2007 12:05 pm

Innlegg Bugbass » Tir Des 01, 2009 12:46 am

Henrik skrev:Vi kommer i nær fremtid til å redusere til kun en kategori per annonse. Da vil nok annonsører trolig være mer tro til rett kategori for utstyr man ønsker å omsette. Vi kommer derimot ikke til å modere hver eneste annonse som legges ut - det har vi dessverre ikke kapasitet til.

Er annonseoverskriften for liten? Personlig synes jeg den er lett å observere. Hva med å øke skiftstørrelsen? Ville det vært bedre?


Tror det hadde hjulpet med større skritf ja, jeg ville også hatt bildet på høyre sida
Bugbass
Superaktiv
 
Innlegg: 390
Registrert: Man Sep 10, 2007 4:07 pm

Innlegg Henrik » Ons Des 02, 2009 4:52 pm

Hei Folkens!

Da har vi gjort følgende endringer:

Overskriften til enhver annonse er gjort større ved å øke til 13 punkts skriftstørrelse.

Det er nå kun mulig å legge inn annonser under en kategori. La oss håpe at dette i større grad til at folk er litt flinkere til å legge annonsene sine under rett underkategori i fremtiden. :)

PS! Har du ikke meldt deg på julekalenderen, så er det ennå ikke for sent: http://musikkweb.no/musikkpraksis/julekalender/ :)
Henrik
Med på notene
 
Innlegg: 99
Registrert: Tir Jun 19, 2007 12:05 pm

Innlegg H-Musikk » Søn Des 06, 2009 12:23 pm

Bugbass skrev:...jeg ville også hatt bildet på høyre sida

Enig i dette, Ha overskriften alene på venstre sia og bildet til høyre. Da får man også bedre plass til overskriften slik at den ikke trenger å gå over to linjer så ofte.

Testing one, two....? :)
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg Henrik » Man Des 07, 2009 1:43 pm

Sjekk ut markedsplassen nå: www.musikkweb.no/marked

:D :D
Henrik
Med på notene
 
Innlegg: 99
Registrert: Tir Jun 19, 2007 12:05 pm

Innlegg Dozerbabar » Man Des 07, 2009 2:42 pm

Nå mangler det bare at alle bilder blir automatisk resizet (flott ord) til samme størrelse, så er dere der! :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Henrik » Man Des 07, 2009 4:18 pm

Dozerbabar skrev:Nå mangler det bare at alle bilder blir automatisk resizet (flott ord) til samme størrelse, så er dere der! :)



Vi jobber med det, men vi har truffet på noen problemer i den forbindelse. Men jeg regner med at det ikke tar altfor lang tid og ikke minst at webmaster får tid til dette. :)
Henrik
Med på notene
 
Innlegg: 99
Registrert: Tir Jun 19, 2007 12:05 pm

Innlegg Bråtnes » Tir Des 08, 2009 1:24 am

Synes det begynner å se riktig så bra ut nå :D
Bråtnes
Aktiv
 
Innlegg: 134
Registrert: Lør Aug 29, 2009 7:22 am

Innlegg Trallala » Tor Apr 22, 2010 12:40 am

Når det gjeld kategoriane på "Kjøp og Salg":

På PA har du ein haug undergrupper, mens jungelen av studioutstyr/effekter fremdeles må dela same båsen.

Skulle det ikkje vore ei utvikling her? (evt. undermeny med mikrofonar, preampar etc...)


Kanskje også velga ei anna organisering på hovudmenyane enn den reint alfabetiske? Syns til tider dagens system er tungvint å orientera seg i.
------------------------
www.lidlyd.no
Trallala
Superaktiv
 
Innlegg: 433
Registrert: Tir Okt 16, 2007 8:44 pm
Bosted: Osterøy

Neste

Gå til Off topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest