[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Kronekurs og utstyrspriser - et lite sukk..

Kronekurs og utstyrspriser - et lite sukk..

Det som ikke har med musikk eller lydbransje å gjøre postes her.

Moderator: Henrik

Kronekurs og utstyrspriser - et lite sukk..

Innlegg oldie » Lør Nov 03, 2007 12:02 pm

Det ser ikke ut som at vår sterke kronekurs påvirker den pris vi må betale for musikkutstyr. Hvorfor er det slik?
Grådige importører og butikker?
Kjempelagre - vil de kanskje si..

Handler litt fra Tyskland og USA og undres litt over de kjempestore forskjellene..


/Frode
oldie
Tørr bak øra
 
Innlegg: 27
Registrert: Man Sep 10, 2007 8:54 pm

Innlegg PoisonTheWell » Lør Nov 03, 2007 5:37 pm

Det er jo ganske dyrt å importere inn til Norge og så må de vel legge på en god del for å tjene penger. Men det er ganske stor forskjell fra Norge i forhold til fleste andre land.

Eg pleier å handle en del mindre ting fra USA, som f.eks. strenger (3 Ernie Ball strengesett for prisen av 1 her f.eks.), kabler, alt av tilbehør etc. Enorm forskjell på prisen og frakten fra USA er jo omtrent mindre enn frakt innen Norge. Har sett at Peavey 6505 stack i USA er under halvparten av veil. pris her i Norge, men koster vel en del i import....

Hva pleier du å handle fra utlandet?
PoisonTheWell
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Okt 30, 2007 3:26 pm

Innlegg oldie » Lør Nov 03, 2007 6:43 pm

Sist kjøpte jeg ny mixer, effektprosessor og delefliter. Sparte nok 10 lapper på siste handel sammeliknet med Norge.
Bare mixeren sparte jeg 9000 på..
/Frode
oldie
Tørr bak øra
 
Innlegg: 27
Registrert: Man Sep 10, 2007 8:54 pm


Gå til Off topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron