[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hvilket forum ønsker vi?

Hvilket forum ønsker vi?

Det som ikke har med musikk eller lydbransje å gjøre postes her.

Moderator: Henrik

Hvilket forum ønsker vi?

Innlegg dennisjr » Tir Sep 11, 2007 9:35 am

Hei!
Endelig har det kommet et forum på plass, men jeg lurer veldig på hvilken vinkling forumet skal ha?

Mine forventninger til forumet har først og fremst vært at man enkelt skal kunne lete etter samarbeidspartnere til forskjellige prosjekter.
Etter det jeg vet, finnes det ingen virkelige gode norske sider som gjør dette.

Uansett tror jeg dette forumet har potensiale, men det er viktig at man velger retning tidlig slik at man kan lage passende kategorier.
Dette vil medføre at siden blir mer organisert. Noe som igjen vil øke gleden og interessen for å bidra i et slikt forum.

Her er noen forslag:
Kanskje en hovedkategori som heter 'artistformidling', eller noe. Med underkateogorier; vokal, bass, gitar, trommer og perk, blås, trekkspill, remixing, live prosjekter etc.

Jeg forstår at dette er en helt ny side og trenger tid for å formes, men her er ihvertfall en start.

Under 'Musikere og Lydbransje' synes jeg man også burde ha med vokal m.fl. Og hvorfor har dere lagt 'keyboards og software' under samme kategori?
Mener det burde være en egen kategori til software, som igjen er delt inn i type softwares. For eksempel:
Sequencere - cubase, live, sonar, pro tools etc.
Lydredigering og Plugins burde også ha egne kategorier.

Kunne også tenke meg å legge til Mixing, Mastring og opptak (recording) som hovedkategori.

Flere forslag?

Vennlig hilsen,
Dennis Jr@
www.dennisjr.com
www.akustikk.org
dennisjr
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tir Sep 11, 2007 9:19 am

Innlegg Ole Henrik » Tir Sep 11, 2007 10:20 am

Hei Dennis jr, og hjertelig velkommen som bruker i vårt forum!

Det er flere som har meldt tilbake at de ønsker seg et møtested for musikere og sammarbeidspartnere. Dette kan du gjøre på MusikkPraksis's kjøp&salg sider. Likevel er det mulig vi skal lage et forum for samarbeide her.

Vi har foreløpig bare vært på nett ett døgn, så vi prøver oss litt fram med tanke på antall forum osv. Vår tanke har vært å ikke lage drøssevis med forum som har liten aktivitet, men noen få "brede" kategorier.

Men, vi er lutter øre, og det er opptil brukerne hvordan dette forumet skal utvikle seg!

Takk for bra innspill!

Mvh
Ole Henrik Antonsen
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg dennisjr » Tir Sep 11, 2007 10:37 am

Ole Henrik skrev:Det er flere som har meldt tilbake at de ønsker seg et møtested for musikere og sammarbeidspartnere. Dette kan du gjøre på MusikkPraksis's kjøp&salg sider


Ja, har selv brukt 'kjøp og salg' til artisformidling, men synes ikke det er så oversiktlig.
Skulle gjerne hatt en slik tjeneste i et forum. Tror det er et fora som passer bedre.

Dennis
dennisjr
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Tir Sep 11, 2007 9:19 am

Innlegg yhoyland » Søn Sep 30, 2007 6:14 pm

Jeg tror at det vil være langt mer gunstig å ha en egen annonseavdeling (les: egne sider) i MP (ikke forum) for artistformidling osv - hvis forumet skal dekke dette behovet forutsetter det jo at alle som er ute etter slikt er innom forumet... inntil videre ganske begrenset nedslagsfelt. Jeg tror det vil bli minst like uoversiktlig med annonser i forum.

Men kanskje det kan være en idé å ha en seksjon for session-musikere/vikarmusikere her? For min del er det mer aktuelt. Da kan man poste linker til hjemmesider med eksempler osv? M.a.o. ikke en "annonse-side" men noe mer i retning oppslagsverk? Jeg merker jo selv at mange av de sessionmusikerene vi (og andre) bruker går igjen og igjen. Det kunne vært spennende å sjekke ut noen nye talenter! Hvis det er aktuelt å lage noe sånt så hadde det vært fint om det var kategorisert innenfor instrumenter.
:roll:
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg trommeforum.com » Ons Okt 03, 2007 1:02 am

Jeg vet jeg er litt off topic nå, men hvordan kan man best få seg en jobb som session musiker? Er veldig interessert i denne typen jobber, men vet ikke helt hvor jeg burde begynne å lete.

Gi meg gjerne et svar på PM, så slipper vi å ødelegge denne tråden. ;)
trommeportalen.no
Norges eneste nettside rettet spesielt mot trommeslagere
Brukerens avatar
trommeforum.com
Tørr bak øra
 
Innlegg: 28
Registrert: Tir Sep 11, 2007 8:28 am

Innlegg Griffin » Man Okt 08, 2007 10:40 pm

Kanskje det kunne vært en ide å hatt en plass hvor folk kan legge ut sine innspillinger...
Det mest ryddige er nok at folk legger ut sine innspillinger i første innlegg i egen tråd, men dette er vel vanskelig at folk følger...
Griffin
Med på notene
 
Innlegg: 55
Registrert: Man Okt 08, 2007 9:56 pm
Bosted: Sola

Innlegg yhoyland » Man Okt 08, 2007 11:10 pm

Enig i at det er en god ide å legge ut innspillinger og få tilbakemeldinger/tips av andre brukere. Problemet er at musikk tar plass, og Musikkweb.no er nok ikke interessert i å hoste så mye trafikk som dette vil generere.

Men en "hjelp meg med miksen min" kategori kunne vært kult, så finner vi nok en løsning på fildelingen. Det er viktig å huske på at dette må være praktisk både for den som laster opp musikken sin, og de som skal lytte til den. Jo mer tungvint, jo færre er det som gidder å engasjere seg. Dette problemet viser seg også i flere internasjonale forumer. Det beste av alt var om noen kunne få ordnet en sponseavtale som betalte for en brukerserver, men da må noen ta tak i saken.
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Griffin » Tir Okt 09, 2007 12:28 am

Sant nok at musikk tar plass...
men musikk kan lagres andre steder og linkes til.

Gjorde det på et annet forum tidligere som nå er forsvunnet...

Men hjelp med miksen er jo heller ingen dum ide... men der blir jeg bare en snylter :lol:

Itj så my å bidra me sjø...prøver så godt jeg kan, men...
Griffin
Med på notene
 
Innlegg: 55
Registrert: Man Okt 08, 2007 9:56 pm
Bosted: Sola

Innlegg Ole Henrik » Tir Okt 09, 2007 12:35 am

Takk for fine innspill;) Vi har snakket om en løsning for å legge inn egen musikk og jobber med dette nå.
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg PoisonTheWell » Lør Nov 03, 2007 5:39 pm

Kanskje få litt flere aktive folk på forumet, det er jo nesten dødt her bortsett fra Studio-forumet og også Keyboards og Software-forumet.....
PoisonTheWell
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Tir Okt 30, 2007 3:26 pm

Annet vs. off topic

Innlegg helgebelge » Tor Mar 27, 2008 12:03 am

Jeg slutter meg til de som mener det kunne vært flere underkategorier her. Den første underkategorien som bør legges til er "annet" (som beskrevet i forumreglene). Det er mye som ikke passer i de kategoriene som finnes nå, og siden "off topic" egentlig er dedikert til ting som ikke har med musikk å gjøre, passer de ikke inn her heller... :?
helgebelge
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Tor Feb 21, 2008 12:24 am
Bosted: Drammen

Innlegg FinnArild » Tor Mar 27, 2008 12:44 am

Et veldig godt (og samtidig veldig hyggelig) forum å titte litt på som inspirasjon, er http://www.songstuff.com/forum
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Innlegg cosmicfall » Fre Mar 28, 2008 4:27 pm

Synes det burde være en egen greie for band!! Diskutere alt som har med band å gjøre.. Kan komme mye godt ut av det:D
cosmicfall
Tørr bak øra
 
Innlegg: 24
Registrert: Tor Jan 03, 2008 8:22 pm
Bosted: Oslo


Gå til Off topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron