[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Hva gjør vi nå?

Hva gjør vi nå?

Det som ikke har med musikk eller lydbransje å gjøre postes her.

Moderator: Henrik

Musikkbransjen som vi kjenner den idag er død.

Stemmeperioden gikk ut Ons Feb 06, 2008 3:42 am

Viva la revolution! Gratis musikk til alle!
1
50%
Nå kommer det til å skje noe ganske revolusjonerende, nemlig...kanskje...
0
Ingen stemmer
Det kommer til å rette seg opp igjen, akkurat som på børsen.
1
50%
Jeg vet akkurat hva som kommer til å skje. Bare vent!
0
Ingen stemmer
Jeg bytter yrke. For en bananbransje! Hadde det bare vært 1972 igjen...
0
Ingen stemmer
 
Antall stemmer : 2

Hva gjør vi nå?

Innlegg yhoyland » Ons Jan 23, 2008 3:42 am

Som de aller fleste har fått med seg så er det nye tider i musikkbransjen.
Noen kaller det skummelt, andre kaller det spennende. Platesalget har
"stupt" jevnt de siste årene, og det virker mindre og mindre sannsynlig at
vi kan fortsette å skylde på ulovlig nedlasting osv.

Kanskje er det slik at vi ikke lenger vil betale for musikk?
Får vi "det vi trenger" gjennom radio, tv og andre streaming-medier?
Er albumet dødt og begravet?
Kommer vi til å spinne videre på 60- 70- og 80- tallet i en evigvarende retro-hype?
Er det i det hele tatt mulig å skape nye helt nytt lengre?
Gidder noen å følge med i neste episode....?



Hva skjer nå, og hva tror du musikkbransjen kan, bør eller vil gjøre for
å følge med rundt neste sving? Her er det bare å fyre løs!!!!!!
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am

Innlegg Tom Hansen » Tor Jan 24, 2008 10:23 pm

I dag er det ikke enkelt og få til noe nytt nei. Nå er jeg en 69 modell, og har vært gjennom en fantastisk tid når det gjelder musikk. Først LP, så kasetter, og deretter CD. Når jeg tenker meg om, så kjøpte jeg nok ca. 3-6 CD pr måned på slutten av 90-tallet. Nå kjøper jeg enda noen plater, men det er med band fra 80-90 tallet. Og det blir kansje 2-3 i året. Det er andre tider nå ja. Tror ikke CD vil eksistere så lenge. Hva skal vi med den? All musikken jeg har ligger på en disk som MP3 filer, og det vil nok være framtiden. Hvem drasser på en cd-spiller i dag? Jeg tror at nedlasting av musikk er framtiden, og det må bli en rimelig og enkel løsning som alle kan forholde seg til. Nå er ikke jeg en av dem som laster ned noe musikk, så jeg aner ikke hva som er tilgjengelig heller.
Det musikkbransjen bør gjøre er og slutte å lage til band som skal selge masse plater. Dem som overlever er de artistene som lager musikk som dem tror på selv. Da blir det noe mere unikt. Hvorfor vant Finland Grand Prix for noen år siden? Folk er lei tradisjoner. Noen stemte nok i protest mot sjangeren?
Ble mye her på en gang, men måtte bare få det ut!
Tom Hansen
Tom Hansen
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Tir Sep 25, 2007 12:38 am
Bosted: Bardufoss

Innlegg yhoyland » Tor Jan 24, 2008 10:56 pm

Tom Hansen skrev:Det musikkbransjen bør gjøre er og slutte å lage til band som skal selge masse plater. Dem som overlever er de artistene som lager musikk som dem tror på selv. Da blir det noe mere unikt. Hvorfor vant Finland Grand Prix for noen år siden? Folk er lei tradisjoner. Noen stemte nok i protest mot sjangeren?
Ble mye her på en gang, men måtte bare få det ut!


Det er nok mange der ute som er enige med deg. Men hvis man ser det fra plateselskaper og produsenters perspektiv, så er alt annet enn å kjøre beinsafe "hørt-det-før" produksjoner veldig risky business. Det har blitt forferdelig mye skumlere å satse på noe helt nytt, vilt og spennende... fra et musikalsk perspektiv betyr kanskje dette enda mer standardisering og oppskriftspop. Mulig en bieffekt av dette blir et yrende og livlig undergrunnsmiljø, men det er altså ikke godt å si...

Noen andre som har tanker rundt dette? Ingenting er satt i stein her, som de fleste er enige om - kom med din teori!!
Yngve Høyland
Songs & Production
www.yngvehoeyland.com
Brukerens avatar
yhoyland
MP forum orakel
 
Innlegg: 1730
Registrert: Lør Sep 22, 2007 2:58 am


Gå til Off topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron