[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Presentasjon! Hvem er hvem?

Presentasjon! Hvem er hvem?

Det som ikke har med musikk eller lydbransje å gjøre postes her.

Moderator: Henrik

Presentasjon! Hvem er hvem?

Innlegg Thomas Mårud » Fre Sep 14, 2007 1:43 pm

Halla folkens!

Jeg er 100% fersk på alt som har med forum i musikksammenheng å gjøre, men fant ut at ettersom jeg nå spiller mer enn noensinne både hjemme og ute kunne det være lurt å knytte noen nye kontakter o.l. derfor regga jeg meg her.

Uansett, er det slik at folk her skal være "anonyme" og ønsker det eller hadde det vært kult om folk brukte denne tråden til å presentere seg sjøl litt? Utfra nick og det man finner av pers. opplysninger er det ikke alltid like lett å vite hvem man snakker med osv. Er jeg helt på jordet nå eller er det en mulighet for at folk vil følge opp denne tråden og fortelle litt om hvorfor de er her inne, hva slags musikk de spiller m.m.?

Eller er det slik at alle her kjenner hverandre fra før?

Bare noen tanker på en fri fredag.

mvh
Thomas
The only time I'm easy is when I'm: Killed By Death!
Thomas Mårud
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Sep 11, 2007 10:15 am

Innlegg Ole Henrik » Fre Sep 14, 2007 5:58 pm

Synes dette er lurt jeg Thomas, hvem vil være første mann ut?
http://twitter.com/olehantonsen
http://soundcloud.com/jim-11
http://soundcloud.com/olehbeats
Brukerens avatar
Ole Henrik
Site Admin
 
Innlegg: 860
Registrert: Tir Sep 04, 2007 11:47 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Thomas Mårud » Lør Sep 15, 2007 12:35 am

Vel siden jeg slengte ut ideen så kan vel jeg hoppe på toget først så får vi se hva som skjer, om det begynner å rulle eller ikke?

Vel:

Thomas Mårud her. Opprinnelig fra Kongsvinger, men bor og studerer nå i Lillehammer. 30 år gammal, har spelt gitar i 17 av disse, sånn ca. Ligger langt etter på tekniske ferdigheter, men tar igjen på sjel og sjarm.

Spiller for tiden sammen med forfatter Levi Henriksen og er med på et sideprosjekt med Roger Græsberg Anti Music Bonanza fra de dype finnskoger. Har også spilt i diverse råkkenrållband opp gjennom årene, men aldri noe som andre enn gutta på lokalet har hørt om.

Mest glad i råkk og pønk, men også glad i blues, bluegrass, country osv.

Har litt forskjellige gitarer, alt fra gammal Hondo til ny Epiphone og tilbake til gammal Eko.

That's me, Who Made You?
The only time I'm easy is when I'm: Killed By Death!
Thomas Mårud
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Sep 11, 2007 10:15 am

Innlegg RedHot » Man Sep 17, 2007 4:20 pm

Jeg heter Sverre, og er den beskjedene alderen tretten.
Jeg spiller bass, og har snart spilt et halvt år.
Eier en dårlig JazzBass-kopi, og er på utkikk etter ny bass!
Jeg spiller i et band som spiller Hard Rock/Heavy Metal.

Ja...da er det vel ikke noe mer å si.
Takk for oppmerksomheten!
RedHot
 

Innlegg Griffin » Man Okt 08, 2007 10:15 pm

Vel... anonymitet på nettfora er noe jeg har lært å verdsette...
Men at jeg heter Jan kan jeg vel alltids røpe...

Jeg bor i Stavanger og jobber som ingeniør der.
Jeg er tett på 30 år gammel og har spilt gitar siden sommeren 1991.

Jeg liker det meste som jeg kan definere som musikk... Dvs. laget av menneskehender og med gjenkjennbare rytmer...
Ikke no elektronisk og syrejazz på meg altså...eller listepop... :lol:
Jeg begynte å spille gitar for alvor etter at jeg så en livesending av en Dire Straits konsert. Når jeg så Mark Knopfler spille Sultans of Swing, siste solo, så bestemte jeg meg for at det skulle jeg jaggu lære meg...og siden har jeg lært det og spiller fortsatt... Mark har fortsatt en meget spesiell plass i mitt gitarunivers.

Jeg er av typen som ikke blir særs imponert av overivrige speed-gitarister og tar gjerne en David Gilmour maraton over 10 minutter med Michael Angelo any day.

Jeg liker Heavy Metal (av den ornt'lie sorten (Maiden, Judas Priest, etc,)), Akkustisk rock, vanlig rock, hard rock, rock n' roll, blues, jazz, punk... til og med pop. Ganske åpen med andre ord... noen hederlige unntak...

Jeg spiller både akkustisk og elektrisk gitar, og jeg har et hjemmestudio der jeg prøver å "realisere meg selv"... lettere sagt en gjort.
Griffin
Med på notene
 
Innlegg: 55
Registrert: Man Okt 08, 2007 9:56 pm
Bosted: Sola

Innlegg ruseim » Lør Okt 20, 2007 11:30 pm

Jeg heter Rune, og passerte 40 i vinter.

Har spillt diverse tangentinstrumenter i en god del av disse årene. Jeg er en stor tilhenger av hardware synther for dette ser mye bedre ut på scena enn bare en laptop. Liker godt gamle analoge saker.
Spiller for tiden i 2 band.
Det ene bandet heter Souled Out http://www.souledout.no Det er ett soul/funk band som jeg har spillt med i 8 år nå. Her blir det mye orgel og rhodes lyder samt noe synthlyder. Foreløpig høydepunkt i karrieren var når vi spillte showcase på Smuget 19. september med meget gode tilbakemeldinger. Musikken er stort sett coverlåter av Tower of power, James Brown etc....

Det andre bandet er ett rockeband hvor vi spiller låter av Deep Purple, Ozzy Osbourne, 70 - 80 talls rock. Mye orgel og mye god gammel synth.
Dette bandet heter Lazy Angels.

Har også vært innom bandet til Ten Sing koret på Gjøvik, og har de siste årene vært ansvarlige for oppfølging av det bandet.

Ellers hører jeg på det meste av musikk. Noen av favorittene er David Foster, Chicago, Earth, Wind & Fire, Tower of Power, Smooth Jazz av forskjellig slag, Dream Theater og mange flere.

Kan finne ut mer på min hjemmeside http://www.meningenmedlivet.net/
Ikke noe er som hardwaresynther.

Yamaha S80, Moog Little Phatty, Yamaha DX7, Roland JV-1080, Oberheim Matrix-1000
ruseim
Med på notene
 
Innlegg: 66
Registrert: Tir Okt 02, 2007 2:36 pm
Bosted: Gjøvik

Innlegg Heaxl » Man Des 17, 2007 1:32 pm

Jeg heter Aksel.. Tipper over på 20 rett over nyttår. Jeg spiller bass og liker å eksprimentere litt med musikk.. Dvs å lage litt musikk på data. http://www11.nrk.no/urort/Artist/Steintavla/default.aspx Ellers så begynte jeg med gitar for 9-10 år siden men gikk over til bass etter ca 2.. Jeg er ikke kjempeteknisk av meg, men klarer å kose meg med musikken fordet..
Heaxl
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Lør Des 15, 2007 8:18 pm
Bosted: Stange, Sørumsand

Innlegg Morty-D » Tor Des 27, 2007 4:39 pm

Hallaits.

Morten på 19 år her,
spiller bass i ett band med navn Best of Rock, som nå turnerer med Carina Dahl( big brother, datteren til Disel Dahl).
Er en livsglad gutt, som er gla i øl og damer.

Amen
Rock On!

Morty-D
Morty-D
Tørr bak øra
 
Innlegg: 13
Registrert: Man Des 24, 2007 12:16 pm
Bosted: Leksvik

Innlegg Pyromaniac » Fre Mar 28, 2008 8:40 pm

Er vel kanske en god ting at dette er min første post på dette forumet. :)

Navnet er Stian, jeg er veldig snart 27 år og bor i Tønsberg.

Spiller trommer, og har holdt på med det siden jeg var rundt 11, dog med en liten pause fra 2001 pga militæret og mangel på øvingslokale.

Spiller for tiden i et band som heter Marcus Thrane sammen med et par kompiser.

Jobber som metallarbeider og pyrotekniker, og er ellers interresert i alt som går fort, lager mye lyd og som er ansett som livsfarlig av folk flest. :twisted:

I musikk går det stort sett i prog, metal og rock, men kan gjerne sette på noe god jazz eller klassisk. God musikk har ingen grenser.

Ellers er det vel ikke så mye å si om den smågale Pyromaniac. :twisted:
Evig eies kun det teipte.
Pyroteknikker, trommis og generelt gal mann.
Pyromaniac
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Fre Mar 28, 2008 12:11 am

Innlegg FinnArild » Fre Mar 28, 2008 9:11 pm

Finn Arild Aasheim (født Skrukli) - 39 år, opprinnelig fra Fetsund. Begynte å spille gitar før jeg var 7, begynte på klassisk gitartrening når jeg var 7. Lærte meg så å spille stueorgelet og pappas tverrfløyte (var også innom klarinett og kornett, men fikk ikke de til så godt - flisa kilte så veldig!).

Var innom en del band-konstellasjoner på Fetsund hvor ofte hadde vokalistrollen, så begynte jeg å spille mer eller mindre fast med en keyboardist. Vi bygde etterhvert hjemmestudio - først med 2 kasettspillere, så 4 spors på kasett (en fostex sak) - så Fostex R8 kvarttom. Hadde på det verste eget trommerom og sequenset med syncspor til en Amiga 500, før vi flyttet over til Cubase på PC.

Vi laget på den tiden et par utgivelser for venner og kjente - men vi var såpass nøye at vi aldri blei ferdig med noe. Det blei også noen radioreklamer.

Senere flyttet jeg litt rundt og begynte på egen hånd. Resultatet av dette var plata "Serendipity" som jeg ga ut i 2005. Sjanger: Art Rock ... tror jeg. Har produsert plata "Traktorspor" for "Bonden" - en venn av meg. Sjanger: Danseband ... tror jeg. Har også koret for "Alvin og Trollet" og korer nå også på plata til "King of Trolls". Sjanger: Barnemusikk/Puddelrock.

Driver for tiden med min neste utgivelse "Testament" - sjanger: Progressiv/Symfonisk Rock ... tror jeg.

Spiller gitar, bass, keyboards, trommepads (ønsker meg et Roland sett, men har ikke plass) og synger (tverrfløyta jeg arvet av min far har jeg lagt på hylla, men det hender jeg tar den ned derifra).

Liker all slags musikk, men har en kjerne i progressiv/symfonisk rock.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am


Gå til Off topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron