[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Jumbo frets

Jumbo frets

Jumbo frets

Innlegg zetell » Ons Feb 11, 2009 7:55 pm

Noen som har positive/negative erfaringer med slike?
Less isn't more. Less is less and more is more, but sometimes less is better.

www.haugesundlyd.no
zetell
Med på notene
 
Innlegg: 74
Registrert: Tor Mar 06, 2008 10:40 am
Bosted: Kopervik

Innlegg RedElephant » Tor Feb 19, 2009 11:50 am

Flott spørsmål, jeg lurer på akkurat det samme. Jeg har en Les Paul kopi hvor fretsene må byttes, og jeg tenker å prøve mega jumbo frets.
På vintageguitar.no er det muligens flere gitarbyggere enn her?
RedElephant
Fersking
 
Innlegg: 8
Registrert: Tor Feb 12, 2009 12:03 pm
Bosted: Vest Telemark

Innlegg erikbad_@hotmail.com » Ons Feb 25, 2009 3:18 pm

Kommer helt an på hva du er tilfreds med selv. Mange misforstår dette med frets, de tror at det går på bredden. Men det går altså på form og høyde på selve metall-skiva for de som ikke visste det;) Er mange forskjellige varianter, men i hovedsak så er ekstra jumbo "store" noe som gjør at strenger ikke toucher fretboardet og man kan spille kjappere. Dette kommer selfølgelig an på hva man er vant med fra før og hvilken teknikk man har selv. Trykker man for har på disse, vil det faktisk bli "ustemt" for å bruke et litt upresist ord:) Mer moderne gitarer har ofte jumbo, mens vintage bruker ofte "mindre". Linken under viser forskjellen på frets. Klikk på linken og deretter på FRET SIZES
http://www.warmoth.com/Pages/GuitarNecks.aspx
erikbad_@hotmail.com
Tørr bak øra
 
Innlegg: 14
Registrert: Ons Feb 25, 2009 1:33 pm
Bosted: Haugesund


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron