[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Mesa Boogie MK 1,2,3.

Mesa Boogie MK 1,2,3.

Mesa Boogie MK 1,2,3.

Innlegg Boogie » Man Sep 10, 2007 6:48 pm

Hei !
Kanskje litt frekt og åpne med en forstreker-relatert tråd... Er det flere enn meg som har sans for Mark serien der ute ?

Evt. IKKE har sansen (helst saklig begrunnet :) )....

Stian
Boogie !
Boogie
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:42 pm
Bosted: Sørlandet

Innlegg Thomas Mårud » Tir Sep 11, 2007 11:40 am

Hvis Mesa er og var godt nok for Keith Richards duger det vel?
The only time I'm easy is when I'm: Killed By Death!
Thomas Mårud
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Sep 11, 2007 10:15 am

Innlegg Stratos » Tir Sep 11, 2007 12:05 pm

Thomas Mårud skrev:Hvis Mesa er og var godt nok for Keith Richards duger det vel?


Seriøst?
Stratos
Tørr bak øra
 
Innlegg: 33
Registrert: Søn Sep 09, 2007 10:25 pm

Innlegg Thomas Mårud » Tir Sep 11, 2007 2:13 pm

sto det ikke "HELST" saklig begrunnet a? Er ikke det saklig nok?

Nei, men ok, jeg har hatt en MK1 til hjemlån en gang i tiden, husker ikke watten eller hva, men er det en amp som jeg har fått "min" lyd ut av, så er det Mesa. Låt fryktelig høyt og tok litt tid å bli kjent med, men etter litt skruing fikk jeg akkurat det jeg ville, men til hvilken pris?
The only time I'm easy is when I'm: Killed By Death!
Thomas Mårud
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Sep 11, 2007 10:15 am

Innlegg Adrian » Ons Sep 12, 2007 10:40 am

Eier selv en Mark III, og jeg elsker den :D Får akkurat min egen lyd, men med maasse skruving.
Adrian
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Ons Sep 12, 2007 10:37 am

Innlegg Jonathan » Ons Sep 12, 2007 6:24 pm

har eid 3 stykker Mesa Quad preamper...elsker lyden :-) bare synd det (IMO) kan være ett pes å hale rundt på full rack-rig, og er slitsomt når alle rørene skal byttes.

har planer om å kjøpe en MK 3 eller 4 når det blir litt mer cash.
Jonathan
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:04 pm

Innlegg Adrian » Ons Sep 12, 2007 10:44 pm

Så du bare er klar over det Jonathan, er ikke en lett sak å oppdrive MK III og MK IV brukt i disse dager. Gikk glipp av 2 MK IV deal's der selgerne ombestemte seg, ganske surt for å si det sånn. Men var så heldig å finne en MK III her bare for noen uker siden. Og endte opp med noe så herlig av en gitarforsterker :D
Adrian
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Ons Sep 12, 2007 10:37 am

Innlegg Boogie » Tor Sep 13, 2007 9:11 am

Jeg fikk min første (MK3) for ca 8 år siden. Jeg har siden vært hektet, og har hatt 11 MK-Boogie´er innom siden det. For øyeblikket har jeg en original MK1, fem ulike varianter av MK2 og den tidligere nevnte MK3.

Det er fantastisk fine og allsidige forsterkere. For tiden bruker jeg et stereo-oppsett med en MK2b og en MK2c.

MK4 har jeg aldri prøvd, men jeg antar det må være en meget brukervenlig forsterker, særlig i live-sammenheng.

Boogie !
Boogie !
Boogie
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Sep 10, 2007 6:42 pm
Bosted: Sørlandet

Innlegg Thomas Mårud » Tor Sep 13, 2007 10:36 am

Litt off topic her, men mekka ikke Mesa en utrolig rå overdrive pedal for si sånn ca 10 år siden? I polert dørkestål eller no. Noen som prøvde den? En kompis av meg som var skikkelig Mesa-freak kjøpte en, men jeg fikk aldri testa den. Husker ikke hva den het. Diger sak.
The only time I'm easy is when I'm: Killed By Death!
Thomas Mårud
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Sep 11, 2007 10:15 am

Innlegg Adrian » Tor Sep 13, 2007 11:52 am

Boogie, om du noen gang skal selge noen MK'er, så har du en evt. kjøper her ;) Spesielt en MKIII, vil ha en til for å kjøre dedikert til clean ^^
Adrian
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Ons Sep 12, 2007 10:37 am

Innlegg Bjor0 » Lør Okt 06, 2007 9:52 am

Kjekt at noen andre også er hekta på mark serien til boogie.

Jeg har en liten Mark IV combo med EV høyttaler. Etter å har spilt på ulike mesa amper siden 93, blandt annet Quad og triaxis kan jeg med sikkerhet si at for meg er det kun en amp som gjelder, og det er Mark IV.

Den låter konge til alt, og den trenger ikke å spilles høyt på for å låte (selv om det alltid hjelper med litt volum) Jeg vil spesielt nevne RH2 kanalen. Denne med og uten bruk av boost pedal (jeg bruker bluesbreaker) dekker et veldig bredt spekter av lyd.

Nå kunne jeg bare tenkt med en simulclass satelitt.....
Bjor0
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Lør Okt 06, 2007 8:56 am
Bosted: Bryne


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest