[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Gitarmic med grom mellomtone

Gitarmic med grom mellomtone

Gitarmic med grom mellomtone

Innlegg HumdinGer » Søn Jun 28, 2009 12:20 am

Hei folkens.

Som så mange andre så streber jeg etter den (for meg) perfekte gitarlyd. Tidligere har jeg strebet etter mest mulig output på gitarmic'ene for mest mulig vreng og brutal lyd. Etterhvert så har jeg innsett at veldig mye av det som skaper en brutal og aggressiv lyd ligger i mellomtoneregisteret. Nå har jeg forsterkere som gir mye mere gain enn jeg noen gang vil ha bruk for, så da er kanskje ikke det med den ekstremt høye output'en et must lengre.

Det jeg vil ha er altså en humbucker for bridge med en serdeles grom, rå og brutal mellomtone. At den er aggressiv og har tight bass i tillegg er absolutt ingen ulempe :D Noen gode anbefalinger?

Kan jo nevne at jeg pr i dag har en Seymour Duncan SH-13 Dimebucker som jeg synes funker bra, men jeg savner litt mere mellomtone. Gibson's "Dirty Fingers" er ikke ille den heller, men blir kanskje litt vel lite tight. Håper noen der ute kan hjelpe...
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg HumdinGer » Man Jun 29, 2009 9:26 pm

Absolutt ingen anbefalinger? En bridge humbucker med grom/rå mellomtone som samtidig har litt tight trøkk i bassen? Skader ikke om den er litt aggressiv, men det er den brutaliteten i mellomtonen kombinert med tight lyd som er klart viktigst. Noen som kan anbefale noe?
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron