[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - telecaster og forsterker

telecaster og forsterker

telecaster og forsterker

Innlegg kurtsgarage » Fre Okt 02, 2009 9:47 am

HEI DER UTE. HAR FUNNET UT PÅ MINE GAMLE DAGER AT JEG VIL SPILLE I COUNTRYBAND. NÅR HÅRET RAMLER AV BLIR DET MINDRE MED ROCK OG DUCKWALKING :) SÅ DA KJØPTE JEG TELECASTER OG ØVER PICKING. MEN SÅ VAR DET FORSTERKER DA. DEN JEG HAR PASSER IKKE MUSIKKEN I DET HELE TATT. SKULLE SELVSAGT KJØPT TWIN REVERB,MEN DET BLIR BARE SÅ ALTFOR DYRT NÅ..
HAR DERE NOEN GODE IDEER SOM HAR DEN RETTE TWANGEN OG DEN VARME GODE LEADTONEN SOM PASSER COUNTRY/HONKY TONK?
MEST MULIG FOR MINST MULIG PRIS DA :lol:
kurtsgarage
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Fre Okt 02, 2009 9:37 am

Innlegg Dozerbabar » Fre Okt 02, 2009 3:40 pm

Men det du ikke har funnet ut av er hvor Caps Lock-tasten sitter ;)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg Kroon » Fre Okt 02, 2009 4:06 pm

Hei, forumpolitzei, gi nå mannen et svar da. ;)
Brukerens avatar
Kroon
MP forum orakel
 
Innlegg: 998
Registrert: Man Des 03, 2007 4:20 pm
Bosted: Oslo

Innlegg kurtsgarage » Fre Okt 02, 2009 6:29 pm

Dozerbabar skrev:Men det du ikke har funnet ut av er hvor Caps Lock-tasten sitter ;)


HALLO??? skjønner du ikke at jeg skriver med store bokstaver for at nær og trangsynte besservissere som deg skal klare å lese det????
Har du ikke bedre å komme med,Doxerbabar,så gi f......
kurtsgarage
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Fre Okt 02, 2009 9:37 am

Innlegg FinnArild » Fre Okt 02, 2009 6:31 pm

Jeg hadde kjøpt en Pod, jeg ...

Denne her f.eks:
http://www.sound1.no/portal/asp/produkt ... kt_ID=4097

Forsterkere er oppskrytt ;) ...
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Innlegg osvald911 » Fre Okt 02, 2009 9:13 pm

FinnArild skrev:
Forsterkere er oppskrytt ;) ...


Oki, så du mener en pocket pod er bedre enn en Mesa/boogie eller Crate forsterker? Kan nevne flere hvis du vil.

Effekt brett er greit, men du vil aldri få den lyden en ekte forsterker generer ;)

Back to topic: Er jo så masse gode forsterkere der ute. En combo forsterker ville kanskje være noe for deg.
F.eks Line 6 spider 3. Billig og egentlig ganske god med innebygde presets. Skjekk ut
WBOstudio
osvald911
Superaktiv
 
Innlegg: 326
Registrert: Ons Jul 09, 2008 3:07 pm

Innlegg Dozerbabar » Fre Okt 02, 2009 10:48 pm

Jassågitt, så nå får man tyn for å spøke med de caps lock-avhengige ;)

Jeg hadde kjøpt meg en Fender Pro Jr. Flott lyd, liten amp og god Fender-tone uten å blakke seg!

Den spiser også pedaler MYE bedre enn storebror Blues Jr, som komprimerer alt for fort.

Klarte jeg å tilfredsstille alle uten å tråkke noen på tærne nå? :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Innlegg FinnArild » Lør Okt 03, 2009 8:32 pm

osvald911 skrev:Oki, så du mener en pocket pod er bedre enn en Mesa/boogie eller Crate forsterker? Kan nevne flere hvis du vil.
- for de aller fleste formål bortsett fra plateinnspilling; ja - det synes jeg. Sorry hvis jeg skubba borti prestisjefølelsen din ;) ...
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Innlegg tmoe » Man Okt 05, 2009 8:35 am

Spiller selv country med Telecaster og kan lett anbefale Fender Hodrod deluxe med 1x12 evnt Hotrod deville 2x12. Har selv begge, og de koster ikke skjorta.

Det siste året er det Deluxen som har vært med på jobb, fordi den er liten og lett, og den spiller bedre på lavere volum.
Den spiller også mer enn høyt nok når du ønsker det.

Min erfaring er at den tar det meste av pedaler greit også.
Test en og jeg tipper du har funnet hva du leter etter :-)
tmoe
Med på notene
 
Innlegg: 56
Registrert: Tor Nov 08, 2007 9:48 am

Innlegg zetell » Man Okt 05, 2009 12:32 pm

Forsterkere er oppskrytt ...


Finnes da ingenting som å spille på en forsterker som står på 11! :twisted:
Less isn't more. Less is less and more is more, but sometimes less is better.

www.haugesundlyd.no
zetell
Med på notene
 
Innlegg: 74
Registrert: Tor Mar 06, 2008 10:40 am
Bosted: Kopervik

Innlegg H-Musikk » Man Okt 05, 2009 2:30 pm

Dozerbabar skrev:Men det du ikke har funnet ut av er hvor Caps Lock-tasten sitter ;)

http://www.dinside.no/491228/slik-dreper-du-caps-lock
:wink:
Brukerens avatar
H-Musikk
MP forum orakel
 
Innlegg: 974
Registrert: Man Sep 10, 2007 3:56 pm
Bosted: Haugesund

Innlegg MagnusB » Fre Okt 23, 2009 10:29 am

Hvordan forsterker du bør ha avhenger jo veldig av bruksområde. De færreste trenger noe mer enn en 30w 1x12" combo. Disse har som oftest nok headroom til å spille HØYT og fortsatt rent.

Skal du bruke ampen live, hjemme, eller i studio? Spiller du med en høylytt trommis, eller er det mer "akustisk"? Trenger du bra cleanlyd og mye headroom, eller vil du ha litt vreng? Flere kanaler? Innebygd reverb?

Uansett hva du gjør så anbefaler jeg deg å kjøpe en RØRforsterker på max 30w, kanskje det holder med 15w eller til og med 5w. Orange Tiny terror er jo finfin, og billig. Har selv en Peavey Classic 30w og en Fender Champion 5w. Den første er bra live og på øving, men altfor kraftig å spille på hjemme. Fenderen er fin å ha i stua eller på studioet, men kan også kobles til kabinett, mickes opp og brukes live.

Legg altså pengene på en liten, god røramp og et par-tre pedaler. F.eks. en reverbpedal, en kompressor (for picking) og en mild boost/overdrive-pedal. Lover deg godlyd!
MagnusB
Tørr bak øra
 
Innlegg: 23
Registrert: Tor Aug 20, 2009 6:44 pm

Innlegg lodbrok » Lør Jan 30, 2010 3:02 pm

Fender amp for a Fender guitar er et godt utgangspunkt. ( Hendrix ikke medregnet) De gamle er best og det har de alltid vært. Ikke desto mindre overraskes jeg stadig av hvor bra de nye lav-watts rørgreiene til Fender er, som Dozer påpeker. Men når det gjelder Tele har jeg et godt forslag til en midlertidig løsning og den heter Roland Cube 40 ( dukker og kikker forsiktig opp) av de som kom tidlig på 80-tallet, ikke de nye med digitale effekter, som jeg ikke har prøvd og derfor ikke kan gå god for.
Har du flaks finner du en slik en for tresifret beløp, and you're on.

Jeg brukte denne kombinasjonen ( Tele og Cube i par med en Ibanez analog delay)i mange år live i countrysammenheng, og fikk mye åtgaum for gitarlyden. Ikke er den tung å dra med seg heller.

Hva slags Tele har du ?
lodbrok
Tørr bak øra
 
Innlegg: 45
Registrert: Søn Okt 11, 2009 10:01 am


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron