[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Bra og billig rør-forsterker

Bra og billig rør-forsterker

Bra og billig rør-forsterker

Innlegg bandini » Man Nov 02, 2009 11:17 am

Hei!

Jeg driver for tiden å titter etter ny rør forsterker, og lurer på om noen har tips.. Har snust litt på orange tiny terror (primært combo). I utgangspunktet er den får dyr for meg, men håper på å kunne skaffe noe brukt. Dessuten er jeg litt usikker på om 15w holder for øving/små konserter??? Har noen tips om andre bra forsterkere for rock m edge ala`Stones, Sabbath, White Stripes etc.. ? Jeg sjekker finn og bruktmarkedet på MP, men noen har kanskje andre tips? Trenger sårt et "røverkjøp".

B
bandini
Fersking
 
Innlegg: 2
Registrert: Man Nov 02, 2009 11:08 am

Innlegg Dozerbabar » Tir Nov 03, 2009 12:54 pm

Fender Pro Jr er mitt hete tips. Den låter veldig bra, er både liten og rimelig, og den spiller HØYT med de stusselige wattene den har :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo

Billig og bra "rør" forsterker

Innlegg Leven » Tor Jan 07, 2010 9:54 am

Om du er ute etter en billig og bra forsterker kan jeg anbefale en Crate v18-212.Pris 3000-4000 avhengig av butikken. Det er en 18w combo, kun 1 kanal, men overraskende kraftig. Kun 2 x EL84 som sitter i denne men det kan lett oppgraderes. (jeg har ikke trengt å gjøre dette) Den sparker godt fra seg til kun å være en 18 watter. Den har en spring-reverb som kunne vært litt mildere men ellers er jeg overrasket over ampen. Jeg har brukt denne på 2 giger ganske nylig og er superfornøyd. Jeg kjører en Gibson Les Paul standard med EMG mic'er, samt Boss overdrive, blues screamer og super chorus. Sammen med en volum/wah-wah fra Morley er dette alt jeg trenger. Ampen gir en god, fyldig clean lyd som jeg bruker som basis for sounden. I og med at den bare har en kanal så bruker jeg ikke vrengen på forsterkeren så mye. Der kommer overdriven inn. Bluesscreameren bruker jeg for å "booste" for soloer osv. Et perfekt opplegg for rock/blues/metal uten å blakke seg. Bare å tenke på at effektbokser er et must sammen med denne ampen.
Leven
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Tor Jan 07, 2010 9:43 am

Innlegg lodbrok » Lør Jan 30, 2010 2:32 pm

Enig med Dozer her. Hadde en kul snubbe med en Pro jr i studio før jul, veldig mye for penga.
lodbrok
Tørr bak øra
 
Innlegg: 45
Registrert: Søn Okt 11, 2009 10:01 am

Fender - Fender

Innlegg svebe » Ons Feb 03, 2010 9:35 am

Fender gitar og fender amp er alltid bankers. Det har vært nevnt ProJr. Et godt utgangspunkt.

Ellers er Bassman topper ganske rimlige, og Twangen er der også.
svebe
Tørr bak øra
 
Innlegg: 19
Registrert: Fre Aug 22, 2008 1:25 pm

Blackheart og Jaguar og Fender Blues Junior

Innlegg Bengalakk » Man Mar 29, 2010 2:03 am

Hei, har du sjekket ut Blackheart 15W kombo eller i mini-stack ? Blackheart har "boutique" kvalitet i komponenter, kretsløsning, materialer, bygg og kabinett. Laget også for å lett kunne moddes for de som liker det. Blackheart er utviklet av en entusiaster tilknyttet Crate og Ampeg og produseres i østen etter strenge kvalitetskrav. Makedsføres og selges gjennom Crate sitt store apparat. Blackheart er en kjempehit og bedre amp skal du lete lenge etter. Uslåelig i sin prisklasse. Kabinett er også gode og trenger ikke oppdatering av høyttalerelement. Du finner mange demo-videoer på youtube bla. annet fra premierguitar.com samt demo fra New York Ampshow med BitMo mods for de små Backheart ampene, samt Epiphone Valve Junior. Blackheart har nå headamper fra 1/4 Watt til 100W, kombos i 5 Watt og 15/7 Watt (triode/pentode vender). Og de spiller meget høyt og klart. BitMo hr rimelige mods til disse som utvider lydmulighetnen betraktielig. Lett å installere og de koster ikke så mye. Hvis Orange eller HiWatt er ditt lydideal er dette rett vei å gå.

Blackheart selges rimelig av f.eks. Belco.no (nettbutikk) med demorom og butikk i Skien, som har fagfolk med HiWatt og Hughes & Kettner på programmet. Sound1 selger også Blackheart med dårligere utvalg. Foreslår faktisk å ringe Belco og prate med dem. De er musikanter og teknikere og vet hva de driver med.
NB ikke forveksle Blackheart med det nye merket Blackstar som også er veldig bra amper, men i en annen kategori og prisklasse.

Har du råd vil jeg og forslå å se på Jaguar Aplification sine nye små komboer. De er best i verden og slår knock aout på samtlige rådyre boutique amper i sin klasse. Jaguar er relativt nytt i Norge selges av eneimportør Gitarhuset.no (nettbutikk). Hurra ! Heia Gitarhuset :-) som er blitt en kvalitetshandel med veldig mange bra tilbud. Demoer på youtube av Jaguar bl.a. av gearmandude (veldig kul type).

Fender Blues Junior er og en polulær 15 Watts amp med mange bra ting og sies låte bedre enne de større fra Fenders Hotrod serie. Men for å få full uttelling av en Blues Junior må den modifiseres pga for mange kompromisser i kontruksjonen. Se forum og forslag til mods av små Fender amper på Ted Weber sin tedweber.com og på eurotubes.com som selger JJ-rør (de beste rør som produseres idag). weber speakers er også for utskifting og forbedring av Blues Junior.
"Hvorfor gjøre det Enkelt hvis det kan gjøres Komplisert ?" Sitat: Bengalakk Nilssen
Bengalakk
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Ons Nov 19, 2008 1:54 pm

Innlegg ThomasEng » Tor Apr 08, 2010 9:23 pm

Støtter opp under Fender Pro Jr og Blackheart 15W hvertfall.
Du kan i tillegg sjekke ut Orange Tiny Terror!
ThomasEng
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Tor Apr 08, 2010 9:15 pm

Innlegg HumdinGer » Ons Apr 28, 2010 11:48 pm

Gitaristen i et band jeg spiller i kom sist øving drassende med sin splitter nye Soldano's Jet City Amplification. En rørcombo på 20W med 1 stk. 12". Tøffeste gitarlyden jeg har hørt på en billigforsterker. Tight og rått. Den låt absolutt ikke billig, for å si det sånn. 5000,- hadde han betalt for den. Så grom gitarlyd for penga skal du lete lenge etter... Hvis du ikke sjekker ut denne da :D
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg steinba » Tor Apr 29, 2010 9:13 am

HumdinGer skrev:Gitaristen i et band jeg spiller i kom sist øving drassende med sin splitter nye Soldano's Jet City Amplification. En rørcombo på 20W med 1 stk. 12". Tøffeste gitarlyden jeg har hørt på en billigforsterker. Tight og rått. Den låt absolutt ikke billig, for å si det sånn. 5000,- hadde han betalt for den. Så grom gitarlyd for penga skal du lete lenge etter... Hvis du ikke sjekker ut denne da :D


Verdt en kikk, men det er vel ikke en Soldano. "Jet City Amplification" er "Designed by Soldano", ser jeg her:

http://www.jetcityamplification.com/amp ... jca2112rc/
steinba
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Man Apr 26, 2010 1:00 pm

Innlegg HumdinGer » Fre Apr 30, 2010 12:13 am

steinba skrev:
HumdinGer skrev:Verdt en kikk, men det er vel ikke en Soldano. "Jet City Amplification" er "Designed by Soldano", ser jeg her:

http://www.jetcityamplification.com/amp ... jca2112rc/

Jo, det stemmer vel det. Forskjellen fra en ekte Soldano til denne har jeg ingen formening om. Jeg har aldri testet en Soldano amp, så det er nok umulig for meg å dra en sammenligning.

På en annen side eier jeg forsterkere som Diezel Herbert, Mesa Trem-O-verb, Engl Ritchie Blackmore og en gammel Marshall JMP fra 1976, og jeg mener å gjenkjenne god gitarlyd når jeg hører det. Hadde jeg hatt kun 5000,- å bruke på forsterker så er det overveiende sansynlig at jeg hadde endt opp med Jet City Amplification 1x12" rør-combo. Sjekk den ut hvis du er i markedet for en billig forsterker. Spiller evig høyt nok til de fleste formål, og den låter kuler og krutt :D
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm

Innlegg steinba » Tor Mai 06, 2010 8:01 pm

Ser jo ut som sjappa er delvis eid av mike Soldano også. Sikkert "soldano" nok, da. De ser veldig bra ut!
steinba
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Man Apr 26, 2010 1:00 pm

Innlegg Dozerbabar » Tor Mai 06, 2010 9:33 pm

Hvis det er i nærheten av det Bogner gjorde med sine serieproduserte amper, så er det knalle saker :)
Aleksander Eriksen
Låtskriver, produsent, musiker og potet
Phantom Production - Digital distribusjon og lydstudio - http://www.phantomproduction.no
Molotow - Ballerock til folket - http://www.molotow.no
Brukerens avatar
Dozerbabar
MP forum orakel
 
Innlegg: 1134
Registrert: Man Sep 24, 2007 9:07 am
Bosted: Oslo


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron