[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Utgivelse av egen plate - hjelp!

Utgivelse av egen plate - hjelp!

Utgivelse av egen plate - hjelp!

Innlegg Pernille » Fre Jan 08, 2010 11:33 am

Hei!

Jeg trenger litt hjelp til hvordan man skal gå frem ved egen utgivelse av plate. Vi (bass, trommer, gitar, keyboard og vokal) skal spille inn i studio fra februar, men jeg trenger å vite hvilke distributører man burde snakke med, hvordan promotere osv.

Egentlig så har jeg vært i musikkbransjen av og på i mange år, er 34 år, så drømmen er ikke å bli superstjerne. Men jeg vil gjerne dele musikken min og få folk til å kjøpe den, få den spilt :D

Uansett, det er veldig mange som drømmer om dette, så jeg er veldig klar over at det er mange om beinet. Men jeg har ikke tidspress, selv om jeg veldig gjerne skulle hatt skiva ferdig til august.

Håper noen har noen bra forslag, jeg takker for all hjelp!

Mvh
Pernille :)
Pernille
Fersking
 
Innlegg: 1
Registrert: Fre Jan 08, 2010 11:23 am
Bosted: Oslo

Innlegg Tomas E » Tor Mar 11, 2010 7:16 pm

Hei Pernille:)

Det er ei bok som heter "Hjelp jeg er i pop bransjen"
Forfatteren av denne boka holder også kurs om dette tema.
Gå inn å sjekk på siden til Gramart om det er noen kurs der som passer deg/dere.
P.s. 1. Du er ikke gammel.
P.s. 2. Har du gått på Skjeberg Folkehøyskole 1993/94?
Tomas E
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Ons Nov 19, 2008 5:28 pm

GramArt er tingen !

Innlegg Bengalakk » Man Mar 29, 2010 2:26 am

Heisan. Støtter forslaget om å kontakte GramArt og melde seg inn 8) Mange fordeler og mange bra kurs - i låtskriving, starte plateselskap, promotere og profilere seg som artist, turnevirksomhet, rettigheter og plikter + juridisk rådgivning og hjelp til kontrakter.. Sjekk nettsidene til Gramart for info om kurs. GramArt har også en super instrument- og ulykkes forsikring for artister som gjelder overalt og i hele verden. Man trenger ikke ha lang fartststid i bransjen eller plateutgivelser bak seg for å bli medlem. Fulle rettighter ved valg av styre og representanter til offentlige utvalg er likevel bare for de med en minimumsintekt av musikken gjennom Gramo. Flott miljø som tar imot nykommere med åpne armer. GramArt er også nå sterkt involvert i ByLarm.
"Hvorfor gjøre det Enkelt hvis det kan gjøres Komplisert ?" Sitat: Bengalakk Nilssen
Bengalakk
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Ons Nov 19, 2008 1:54 pm

Innlegg FinnArild » Man Mar 29, 2010 4:49 pm

Det å få distributør alene er ikke så lett. Jeg fikk det til på min første plate, men de må håndholdes og mases på også. Samtidig må du da huske på at du alene er ansvarlig for å sørge for all promo og reklame.

Jeg hadde først prøvd å få tak i et plateselskap og prøvd å få en delavtale med de - at dere tar dere av alt til og med ferdig trykte plater, mens de tar seg av distribusjon og promo.

En annen mulighet er jo å gå helt digitalt, igjennom CDBaby f.eks. - "For dere har vel hørt om longtailprinsippet" :) ...
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron