[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Squier strat helt død...

Squier strat helt død...

Squier strat helt død...

Innlegg filip » Tor Jan 14, 2010 1:10 am

Trenger litt hjelp fra noen her, tror jeg. Gitaren min sluttet helt å fungere etter et litt (kanskje dumt) innfall jeg fikk.

Var nemlig plaget med mye støy fra pickupene (særlig når bryteren stod i posisjon 1, 3 og 5) på min svært kjipe Squier Stratocaster. Tenkte jeg måtte undersøke hvordan den var jordet. Skrudde forsiktig av plekterbrettet og tok ut innmaten.

Jordingen var skrudd fast som den skulle, selv om det ikke så ut til å være så mye skjerming der nedi. Skrudde derfor bare sammen igjen.

Men nå er det altså ingenting lyd i gitaren. Helt død. Jeg har selvfølgelig sjekket kabelen, og etter hva jeg kan se er det ingen ledninger som har løsnet under plekterbrettet. Det er ingen lyd fra noen pickuper, så det kan virke som om det har noe med jack-inngangen å gjøre?

Noen som har en idé om hva dette kan skyldes? Eller bør jeg ta den med til en musikkforretning og få en service? Er bare litt lite gira på å bruke noe særlig med penger på gitaren, hvis det er noe som kan ordnes selv.

Dere har i samme slengen noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt mer av denne støyen? Særlig ille er det hvis jeg vender pickupene nær andre strømkilder, som synthen, bordlampen, etc.

Setter pris på ALL hjelp :)
filip
Tørr bak øra
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Mai 06, 2008 12:55 pm
Bosted: Ålgård

Innlegg lodbrok » Søn Jan 17, 2010 9:54 am

Du har et kabelbrudd.
Sjekk loddepunktene, begynn ved jackinntaket og jobb deg videre derfra.
Du finner nok feilen ved visuell inspeksjon.
lodbrok
Tørr bak øra
 
Innlegg: 45
Registrert: Søn Okt 11, 2009 10:01 am

Re: Squier strat helt død...

Innlegg ojiversen » Søn Jan 24, 2010 8:49 pm

filip skrev:Trenger litt hjelp fra noen her, tror jeg. Gitaren min sluttet helt å fungere etter et litt (kanskje dumt) innfall jeg fikk.

Var nemlig plaget med mye støy fra pickupene (særlig når bryteren stod i posisjon 1, 3 og 5) på min svært kjipe Squier Stratocaster. Tenkte jeg måtte undersøke hvordan den var jordet. Skrudde forsiktig av plekterbrettet og tok ut innmaten.

Jordingen var skrudd fast som den skulle, selv om det ikke så ut til å være så mye skjerming der nedi. Skrudde derfor bare sammen igjen.

Men nå er det altså ingenting lyd i gitaren. Helt død. Jeg har selvfølgelig sjekket kabelen, og etter hva jeg kan se er det ingen ledninger som har løsnet under plekterbrettet. Det er ingen lyd fra noen pickuper, så det kan virke som om det har noe med jack-inngangen å gjøre?

Noen som har en idé om hva dette kan skyldes? Eller bør jeg ta den med til en musikkforretning og få en service? Er bare litt lite gira på å bruke noe særlig med penger på gitaren, hvis det er noe som kan ordnes selv.

Dere har i samme slengen noen tips om hvordan jeg kan bli kvitt mer av denne støyen? Særlig ille er det hvis jeg vender pickupene nær andre strømkilder, som synthen, bordlampen, etc.

Setter pris på ALL hjelp :)


Men dersom du ikke er særlig dreven med loddebolt og multimeter er det kanskje en ide å få hjelp utenfra. Du finner forresten koblingsskjema for de fleste kjente gitarmerker på internett.
ojiversen
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Søn Sep 06, 2009 11:41 am


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron