[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Fender Quad Reverb

Fender Quad Reverb

Fender Quad Reverb

Innlegg tottof » Man Feb 15, 2010 5:39 pm

har netopp handlet en Fender Quad reverb 100w fra seint 70 til tidlig 80. ampen er kosmetisk fin stand men lager noen merkelige lyder ved justeringer på volum, tone osv. er det noen som vet hva det kan vere? lurer også litt på hva prisen på slike ligger på i Norge så jeg har noe å sammenligne med. :wink:
Get the best, fuck the rest.
Jackson Guitars
tottof
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Man Feb 15, 2010 5:23 pm

Innlegg zetell » Man Feb 15, 2010 7:22 pm

Merklige lyder?
Hvis dette innebærer at gitaren skifter tuning når du skrur eq så kan jeg nok ikke hjelpe deg :D

Men hvis det er knitring når du skrur på potmeteret du sikter til, så er dette helt normalt på litt eldre komponenter som også gjerne har stått ubrukt en stund.

En liten "dæsj" med type 556 e.l har alltid funket for meg. Trur også Loctite har en egen elektro-spray(som jeg ikke husker hva heter).
Men som sagt; litt spray på potmeteret, skru litt frem og tilbake på det....og whoops....knitring borte.
Less isn't more. Less is less and more is more, but sometimes less is better.

www.haugesundlyd.no
zetell
Med på notene
 
Innlegg: 74
Registrert: Tor Mar 06, 2008 10:40 am
Bosted: Kopervik

Innlegg tottof » Man Feb 15, 2010 7:23 pm

var ikke justeringer på gitaren jeg mente, kansje litt dårlig forklart men, er på ampen når jeg justerer der.
Get the best, fuck the rest.
Jackson Guitars
tottof
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Man Feb 15, 2010 5:23 pm

Innlegg zetell » Man Feb 15, 2010 7:37 pm

Jepp, forstod det.
Forklaringen min var ment til å brukes på ampen :)
Less isn't more. Less is less and more is more, but sometimes less is better.

www.haugesundlyd.no
zetell
Med på notene
 
Innlegg: 74
Registrert: Tor Mar 06, 2008 10:40 am
Bosted: Kopervik

Innlegg tottof » Man Feb 15, 2010 7:39 pm

ok :) takk for svar
men vet du noe om prisen på disse i norge? har sett dem gå for ca 700$ i USA, ga 500kr for den her så gjorde eit ganske greit kjøp har jeg inntrykk av :) :D
Get the best, fuck the rest.
Jackson Guitars
tottof
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Man Feb 15, 2010 5:23 pm

Innlegg zetell » Man Feb 15, 2010 7:55 pm

Kjenner kun til forgjengere til denne forsterkeren, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg der.
Men det er jo flere "guruer" her inne som sikkert vet noe??

Uansett så er 500 kr for en rørforsterker en latterlig bra pris :)
Bare til å sende en PM til meg hvis han som solgte den til deg har flere forsterkere til salgs 8)
Less isn't more. Less is less and more is more, but sometimes less is better.

www.haugesundlyd.no
zetell
Med på notene
 
Innlegg: 74
Registrert: Tor Mar 06, 2008 10:40 am
Bosted: Kopervik

Innlegg svebe » Fre Feb 19, 2010 1:56 pm

Du har gjort et scoop etter min mening, og skulle han ha fler rør-amper sender du et PM til meg også? :D

Sannsynlig blir du kvitt lydene når du gjør som zetell anbefaler. Før man kan estimere en pris er det avgjørende for hva slags speakere som sitter i den. Originale, eller ikke, evt hva slags originale. Fender opererte med fler typer på den tiden.
svebe
Tørr bak øra
 
Innlegg: 19
Registrert: Fre Aug 22, 2008 1:25 pm

Innlegg tottof » Fre Feb 19, 2010 4:16 pm

det står 3 orginale fender høytalere i, ikke jbl sine, og eit som er bytta ut vet ikke hva slags sort det er da det ikke står noe på det
Get the best, fuck the rest.
Jackson Guitars
tottof
Fersking
 
Innlegg: 4
Registrert: Man Feb 15, 2010 5:23 pm


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron