[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Effektbrett til hjemmeøving (Tonelab, pod osv)

Effektbrett til hjemmeøving (Tonelab, pod osv)

Effektbrett til hjemmeøving (Tonelab, pod osv)

Innlegg sekova » Man Feb 22, 2010 7:06 pm

Heisann!
Jeg har til nå ikke vært særlig interessert i denne typen effektbrett, men trenger noe kompakt og greit til øving i kollektiv, og lurer på hva jeg bør velge. Har sett på Line6 FloorPOD Plus og Vox Tonelab SE/LE. Regner med mest hodetelefonbruk.

Noen tips om hva som er greiest å bruke, har best muligheter, og låter best?

Har noen evt noe å selge, så bare å si ifra:)
sekova
Fersking
 
Innlegg: 5
Registrert: Lør Jun 06, 2009 4:36 pm

Vox Tonelab ST

Innlegg Bengalakk » Man Mar 29, 2010 1:20 am

Veldig seint svar, men foreslår å sjekke ut Vox Tonelab ST som kom seint i 2009 og har veldig gunstig pris. Meget lettskrudd og brukervennlig, tar liten plass og er solid nok til både hjemme, studio og live.
Omtaler av Tonelab ST er svært positive omkring amp- /kabinett- simuleringer med bedret dynamikk og troverdighet og spilleføelelse i forhold til tidligere utgaver og konkurrentene. Etter hva jeg forstår tar Vox Tonelab ST fullstendig rotta på alle utgaver av Line 6 PODer og konkurrerer meget bra med Boss sine store brett både i simulering av supercleane, vintage klasse-A, drive, opp til death metall. Og utvalget er større enn noen gang. Flere gode presets også. Tonelab ST har USB tilkobling og kan fungere som lydkort. Tonelab ST sine "rene effekter" modul., delay, klang er basic med få paramtere å skru på og ikke alene noen grunn til å kjøpe denne. De låter likevel bra og fyller behovet for de fleste gitarister. Noen synes og det er en lettelse. Jeg har hatt 2 Korg serie multibrett som har samme effekter, som Vox da det er Korg som har laget disse, og var helt fornøyd med lyden og utvalget. Og jeg er en kresen gitarist og pro lydtekniker med mange års studioerfaring...

Foreslår å styre unna Tonelab SE som er et tungt monster med eldre teknologi. Tonelab LE er nyere og bra brett med mange kontrollere og lettskrudd. LE går på billigsalg om dagen, så hvis du kjøper brukt bør du sjekke hva f.eks. Sound1 tar for disse. Men som sagt ST er nok hakket bedre i simuleringer enn LE og har dessuten 24 bits oppløsning.

Sammen med en annen (ekstern) Midi-kontroller (f.eks. et større fotbrett) kan man på alle nyere kompakte multibrett effektivt skifte både presets og andre aktuelle parametre kan styres gjennom Midi slik at en liten kompakt enhet bl.a. også kan fungere som en rekke stomp-bokser (i manual mode) i tillegg til fordelen med presets. Dette forutsetter et Midi fotbrett / kontroller som og har disse mulighetene i programvaren og passende antall forbrytere. Og det har mange av de nyere. Den rimelige Behringer FCB 1010 kan f.eks. gjøre dette (med oppdatert / skiftet EPROM) og egnet gratis editor som du finner på nettet. Kontakt meg hvis du er interessert i lenker til UNO-chip og mer info om editorer til FCB 1010. FCB1010 har også to releer for svitsjing av kanal / effekt på amp.
"Hvorfor gjøre det Enkelt hvis det kan gjøres Komplisert ?" Sitat: Bengalakk Nilssen
Bengalakk
Fersking
 
Innlegg: 3
Registrert: Ons Nov 19, 2008 1:54 pm


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron