[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Ny forsterker til hardcore/indie-gitarist

Ny forsterker til hardcore/indie-gitarist

Ny forsterker til hardcore/indie-gitarist

Innlegg Simen » Tir Sep 14, 2010 8:48 am

Jeg har vært forsterkerløs i ett år siden jeg flyttet til Oslo, men har nå fått tak i et øvingslokale, og trenger da en ny forsterker. Jeg er da på utkikk etter noe som har litt trøkk og som jeg kan bruke på live-giger.

Musikkentypen som skal bli spilt et stort sett hardcore/screamo og indie. Jeg har ikke mye peiling på forsterkere selv, så jeg har rett og slett sett hva folk har brukt live, og gjort meg opp en mening over hva som kan være aktuelt å kjøpe etter det. Jeg har da sett at Orange-forsterkere og Fender(Twin Reverb spesielt?) har blitt mye brukt av band i nevnte sjanger. Men er også åpen for andre forslag.

Har fått en følelse av at Orange fungerer veldig bra med vreng og trøkk, men at Fender fungerer bedre som en allrounder?

Bruker også litt pedaler(mxr dist 3, big muff, SD-1, DL4 osv) om det skal ha noe å si for valget.

Prismessig har jeg sett for meg å kjøpe noe brukt til rundt 10 000,-

Noen som har tips til hva som kunne passet for meg?

Edit: Benytter forrsten en Fender Telecaster til vanlig
Brukerens avatar
Simen
Tørr bak øra
 
Innlegg: 28
Registrert: Søn Mai 23, 2010 4:48 pm
Bosted: Oslo

Innlegg HumdinGer » Fre Sep 17, 2010 11:29 am

Brukt til rundt 10.000,- så hadde jeg sett meg om etter en to-kanals Mesa Dual Rectifier. To-kanaleren låter litt råere enn de senere tre-kanals utgavene. Både mer "autoritær" og aggressiv i mine ører. Ypperlig til hardcore.

Fender hadde jeg styrt unna, hvis du ikke skal kjøre vreng fra pedal i forkant. Engl Savage eller Ritchie Blackmore Sign derimot anbefaler jeg deg å teste.

Mye bra der ute, men mye dyrt også. Rivera er et merke som av en eller annen grunn ofte selges billig brukt her i Norge. Absolutt verd å sjekke ut :D
HumdinGer
Superaktiv
 
Innlegg: 240
Registrert: Lør Nov 24, 2007 7:15 pm


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron