[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4669: file_get_contents(/var/www/musikkweb.no/web/spots_forum/695454061.jpg): failed to open stream: No such file or directory
Musikkweb.no • Se emne - Tysk strat med snurrig stringlocking system?

Tysk strat med snurrig stringlocking system?

Tysk strat med snurrig stringlocking system?

Innlegg joerant » Man Jun 06, 2011 11:57 am

Akkurat fått tak i en litt eldre stratlignende gitar med et snurrig pre-floyd-roseaktig strengelåssystem. Sjekk link med bilder. http://www.myspace.com/569117844/photos ... ar3/207416 Tror det kanskje kan være at gitartypen heter Musima? Og at den i såfall er tysk. Ser det står et Hagstrøm musikk merke på den, men vet ikke om den har vært kjøpt der. Også en uvant variant for å justere hals. Noen som har vært borti maken? Virker egentlig som en ganske ok gitar til tross for jallabetegnelsen på headstock'n. :-) . Antagelig omlakkert. Alder? Type? Anyone?
Brukerens avatar
joerant
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Tir Feb 10, 2009 1:31 pm

Re: Tysk strat med snurrig stringlocking system?

Innlegg FinnArild » Man Jun 06, 2011 4:43 pm

Leadftar? ... nei ... akkurat :D

http://www.harmonycentral.com/products/99112 har en del kommentarer om disse.
"An eye for an eye tends to make the whole world blind" - Ghandi
www.finnarild.com
FinnArild
MP forum orakel
 
Innlegg: 544
Registrert: Fre Feb 15, 2008 5:09 am

Re: Tysk strat med snurrig stringlocking system?

Innlegg joerant » Man Jun 06, 2011 10:12 pm

Jaja..SÅ vanskelig var det altså å finne det.. :-) Vakk'e så mye å skryte av heller de anmeldelsene der. :D
Brukerens avatar
joerant
Fersking
 
Innlegg: 6
Registrert: Tir Feb 10, 2009 1:31 pm

Re: Tysk strat med snurrig stringlocking system?

Innlegg goldenGeek2 » Tir Jun 07, 2011 7:43 am

"Lead Star" var vel blandt de billigeste gitarene en kunne kjøpe for rundt 20 år siden... min første el-gitar var en Lead Star (uten strengelås og "floyd rose") som var mer eller mindre ubrukelig. Mener jeg kjøpte den i ca 1990 på Hagstrøm i Bergen. En kamerat hadde versjonen med strengelås etc. - den var vel et par hundrelapper dyrere og holdt på stemmingen litt bedre enn min ;)
goldenGeek2
Superaktiv
 
Innlegg: 266
Registrert: Lør Des 01, 2007 8:48 am


Gå til Gitar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron